Thunderfunk jako końcówka mocy
#1
Cześć,

mam Thunderfunka TFB750A, a ostatnio kupiłem jeszcze preamp Demeter HBP-1 z intencją połączenia ich. Demeter idzie w return pętli Thunderfunka.
TF ma dwie pętle, z czego w pierwszej wciąż działa jego preamp, co trochę mija się z celem, a w drugiej z kolei nie działa już nic z frontu Thunderfunka - wliczając master volume. Głośność końcówki jest maksymalna, co zostawia mnie tylko z volume na Demeterze. Skutek - trochę szumi, ale co gorsze nie mogę kontrolować głośności zestawu na scenie kiedy sygnał z preampu idzie na przody. Każda minimalna korekta oznacza irytację dźwiękowca w najlepszym razie.

Napisałem do Davida Funka, ale zachowuje się dość opryskliwie i nie jest chętny do pomocy - może obraził się za pomysł użycia jego konstrukcji w roli końcówki mocy, trudno powiedzieć. Wysłał mi jednak schemat tego wzmacniacza, może okaże się to użyteczne.

Ma ktoś jakieś mądre pomysły co z tym zrobić? W sumie wolałbym nie ingerować w konstrukcję wzmacniacza, ale może się to okazać niezbędne.
Odpowiedz
#2
Z tego faktu jasno wynika, ze Dave funk popełnił podobny błąd jak konstruktorzy min. mesy... gdzie także pokutuje zrobienie petli efektów po master volume

Jedyne co możesz zrobić to przerobić Demetera dodając mu master volume.

Z resztą mój Demeter jest bardzo mocno przerabiany, bo choć brzmi świetnie to jego konstrukcja też nie grzeszy inteligencją jeśli chodzi o rozwiązania wejść i wyjść.

zadzwoń do mnie powiem Ci co i jak

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#3
Kurcze, byłem przekonany że napisałem odpowiedź na ten post Smile

Jest tak jak pisze Alfik, bez przeróbki się nie obędzie.

Taki błąd konstrukcyjny jest również w kochanych przez nas Ampegach SVT i np. Acousticach. Jest to jedno z podejść, wówczas uzasadniona zdaje się terminologia typu "power amp input".
Odpowiedz
#4
Niestety kombinacje z pętlą efektów również nie pomagają, kręcenie poziomami słychać też na wyjściu xlr. Zatem modyfikacje.
Zobaczę czy da się to zrobić w Thunderfunku, jeśli nie to będzie master volume w Demeterze.

Dzięki!
Odpowiedz
#5
A nie prościej opchnąć Funka i kupić osobną końcówkę mocy?
Odpowiedz
#6
Taką alternatywę też rozważam Smile
Odpowiedz
#7
Za 900 PLN jest końcówka Ampega....
Odpowiedz
#8
(06-07-2018, 05:35 PM)mazdah napisał(a): Za 900 PLN jest końcówka Ampega....

Wiem że można prościej i taniej, ale chciałem też zachować Thunderfunka z jego preampem.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości