Ankieta: Brzmienie której wersji bardziej mi się podoba
Mastering 1
14.29%
3 14.29%
Mastering 2
85.71%
18 85.71%
Razem 21 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Wybór masteringu - prośba o pomoc
#16
IMHO 2 miks
Odpowiedz
#17
2 zdecydowanie ..
1 strasznie wali po uszach..
Odpowiedz
#18
Jeżeli góra przeszkadza to zawsze można ją na EQ podciąć i po problemie. Ale ja będąc w sporej mniejsześci twardo zostaje przy wersji numer 1, bo IMO dużo lepiej się wszystko klei.

Zdradź Alfik tajemnicę co za zabawki wykorzystałeś Big Grin
Zapraszam na stronę mojego bandu Omni mOdO- http://www.facebook.com/OmnimOdO
Odpowiedz
#19
Dziękuje wszystkimSmile
Jeśli ktoś ma ochotę i czas to proszę jeszcze o głosy.

Miks był robiony w dziedzinie analogowej protools robił praktycznie za magnetofon.
Na sumie była customowa wersja Millennia Media Twincom, SOS audio Upgrates Buss compressor i NSEQ2

Wersja 1. jest zrobiona wg standardów masteringów amerykańskich. Podbite 6,3kHz 1.5dB wycięte 500Hz 1.5dB na Eq pasywnym i CLIPPING 4dB na konweterze Prism AD 2.
Wersja 2. To limiter z Izotope Ozone 5


1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#20
1ka lepiej
Odpowiedz
#21
(04-30-2013, 10:55 PM)Alfik napisał(a): Wersja 1. jest zrobiona wg standardów masteringów amerykańskich.

Miks brzmi jak zrobiony w/g standardów miksów polskich, więc 'amerykański' mastering za dużo tu nie pomoże Wink

Mastering faktycznie wersja 1.
Odpowiedz
#22
(05-02-2013, 09:59 PM)citizenkane napisał(a):
(04-30-2013, 10:55 PM)Alfik napisał(a): Wersja 1. jest zrobiona wg standardów masteringów amerykańskich.

Miks brzmi jak zrobiony w/g standardów miksów polskich(...)

Mix w tym wypadku jest najmniejszym problemem Cool

Odpowiedz
#23
(05-02-2013, 10:23 PM)hkub napisał(a):
(05-02-2013, 09:59 PM)citizenkane napisał(a):
(04-30-2013, 10:55 PM)Alfik napisał(a): Wersja 1. jest zrobiona wg standardów masteringów amerykańskich.

Miks brzmi jak zrobiony w/g standardów miksów polskich(...)

Mix w tym wypadku jest najmniejszym problemem Cool

Słucham was z pokorą. Panowie kompozycja, aranżacja i teks jest wg polskich standardów i to w mało lubianym w ostatnim 20stoleciu gatunku, tak więc nawet Bob Ludwig by z tego ameryki nie zrobił... Nie o to chodzi. Mastering jest po to by dobrze się tego słuchało i dlatego wasza opinia jest dla mnie bezcenna. Napisałem o standardach, nie dla tego by się do ameryki porównywać... tylko, gdyż amerykanie masowo stosują clipping a np w europie popularniejszy jest limiting. Myślę, że mało kto może pozwolić sobie w naszym kraju na clipping na przetworniku AD za 8500USD za dwa kanały, i dla kogoś to porównanie może być przydatne, niezależnie od tego czy jest fanem mojej twórczości z zamierzchłych czasów czy też nie Smile Citizenkane piszesz o polskich standardach - znasz podobnie brzmiące lub grające kapele w Polsce? Pytam, bo ludzie namawiają mnie na reaktywację tego składu, a moim zdaniem nie ma dla kogo i z kim ( w sensie organizacji koncertów w kilka kapel) grać.
Bardzo dziękuje wam za opinie.


1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#24
(05-03-2013, 11:16 AM)Alfik napisał(a):
(05-02-2013, 10:23 PM)hkub napisał(a):
(05-02-2013, 09:59 PM)citizenkane napisał(a):
(04-30-2013, 10:55 PM)Alfik napisał(a): Wersja 1. jest zrobiona wg standardów masteringów amerykańskich.

Miks brzmi jak zrobiony w/g standardów miksów polskich(...)

Mix w tym wypadku jest najmniejszym problemem Cool

(...) kompozycja, aranżacja i teks jest wg polskich standardów i to w mało lubianym w ostatnim 20stoleciu gatunku, tak więc nawet Bob Ludwig by z tego ameryki nie zrobił...

Właśnie o to chodzi, nie lubię utyskiwania na "polski mix" i "polskich realizatorów". 95% przypadków to po prostu kiepskie piosenki, aranże i produkcja. Tym trudniej porównywać mi mastering Smile
Odpowiedz
#25
Alfik napisał(a):moim zdaniem nie ma dla kogo i z kim ( w sensie organizacji koncertów w kilka kapel) grać.
Bardzo dziękuje wam za opinie.

www.somawhite.com / http://somawhite.bandcamp.com/

www.stateurge.com

go go go Smile
Odpowiedz
#26
Cytat:Mastering faktycznie wersja 1.
Zauwazylem pewna zaleznosc. Przed opublikowaniem wynikow ze wersja 1 byla robiona analogowo wiekszosc oceniala lepiej wersje 2. A teraz wersja 1 cieszy sie powodzeniem. Ja wskazalem od razu wersje 1 ;-) Tylko czy trzeszczenie tez miesci sie w standardzie amerykanskim?
Odpowiedz
#27
ja nadal obstaje przy 2;D
Odpowiedz
#28
(05-03-2013, 11:16 AM)Alfik napisał(a): Citizenkane piszesz o polskich standardach - znasz podobnie brzmiące lub grające kapele w Polsce? Pytam, bo ludzie namawiają mnie na reaktywację tego składu, a moim zdaniem nie ma dla kogo i z kim ( w sensie organizacji koncertów w kilka kapel) grać.

Oooo kurwa, nie ma dla kogo, nie ma z kim... jak dwunastoletnie dziewczynki; to chcą grać czy nie?! Jest w Polsce kilka kapel grających nieco imo trudniejszą / ambitniejszą / bardziej popierdoloną muzę i jakoś nie narzekają.
http://www.youtube.com/watch?v=fNRL07BX-Nc
https://soundcloud.com/radioerrorpl/radi...leepwalker
http://www.youtube.com/watch?feature=pla...y5EhbYMGt4#!

Tak grającego bandu nie znam. Kilka ciekawych rozwiązań rytmicznych i na tym koniec, wokal i brzmienie całości dla mnie niestrawialne.


(05-03-2013, 11:36 AM)hkub napisał(a): Właśnie o to chodzi, nie lubię utyskiwania na "polski mix" i "polskich realizatorów". 95% przypadków to po prostu kiepskie piosenki, aranże i produkcja.

A czym jest produkcja jeśli nie miksem, masteringiem i merytoryczno-artystycznym wkładem w ostateczne brzmienie utworu; lub nawet i jego konstrukcje. Jest dużo racji w tym co piszesz... jakkolwiek upieram się przy tym że istnieje dość duży zbiór nijako i miałko brzmiących płyt w Polsce. Często brzmią po prostu poprawnie, do obrzygania poprawnie.



Odpowiedz
#29
(04-30-2013, 10:55 PM)Alfik napisał(a): Dziękuje wszystkimSmile
Jeśli ktoś ma ochotę i czas to proszę jeszcze o głosy.

Miks był robiony w dziedzinie analogowej protools robił praktycznie za magnetofon.
Na sumie była customowa wersja Millennia Media Twincom, SOS audio Upgrates Buss compressor i NSEQ2

Wersja 1. jest zrobiona wg standardów masteringów amerykańskich. Podbite 6,3kHz 1.5dB wycięte 500Hz 1.5dB na Eq pasywnym i CLIPPING 4dB na konweterze Prism AD 2.
Wersja 2. To limiter z Izotope Ozone 5
Czułem, że coś dobrego w jedynce było zastosowane. To zdecydowanie słychać Smile
Tylko może eq z pierwszego przykładu trochę wpłynęło na wynik ankiety?

Fajne porównanie ogólnie, nie miałem wcześniej okazji posłuchać takich zależności!

Zapraszam na stronę mojego bandu Omni mOdO- http://www.facebook.com/OmnimOdO
Odpowiedz
#30
(05-03-2013, 05:47 PM)Paul napisał(a): Tylko czy trzeszczenie tez miesci sie w standardzie amerykanskim?
Niestety mieści się...
np Stadium Arcadium lub ostatnia płyta Audioslave "trzeszczy" jeszcze bardziej. Na szczęście weszły nowe normy dotyczące głośności do telewizji i być może dzięki temu masteringi zrobią się średnio te 3 - 4 dB cichsze. To już wystarczy aby zlikwidować te artefakty a jednocześnie zrobić materiał dobrze brzmiący na jamnikach i przebijający się przez chałas uliczny.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości