Lutniczy B-HOOD
(12-04-2013, 05:06 PM)bassbubek napisał(a): A jakie to drewno na podstrunnicy?

(12-04-2013, 03:40 PM)papkin napisał(a): poprawię pilnikiem jeśli trzeba będzie..... co do otworów pod klucze , to lepiej mi się polerujuje lakier jak jest cała powierzchnia równa , bez zbędnych otworów, to samo robę z kieszeniami na pikapy, najwpierw poleruje cały korpus, a potem frezuję , minimalne ubytki i odpryski poprawiam delikatnie lakierem , nie mam z tym problemów

Fakt , zeby polerowac tam gdzie sa kanty trzeba miec troche praktyki ale gdy wiertlo wychodzac wywali dookola otworu na klucze troche drewna to moze byc podwojna robota. Naprawa a potem dlubanina z lakierem i polerowanie i tak jeszcze raz.

jeszcze mi to się nie zdarzyło,,, podstawa to ostre wiertła do drewna nie do stali... no problem, zapewniam , robie tak cały czas i nic mi nie wywaliło, , ubytków lakierów zero...powstają tylko ostre krawędzie , co przy otworach na klucze nie stanowią problemów , jedynie w kieszeniach pikapów, ale tak jak już wcześniej powiedziałem , nanoszę delikatnie gęsty lakier na krawędzie , i po problemie...
(12-04-2013, 05:17 PM)groza napisał(a):
(12-04-2013, 03:40 PM)papkin napisał(a): wiem że to kawałek kloca, ale ja uwielbiam takie gryfy, czuje że coś mam w łapie...

Też nie mogę grać na cienkich gryfach pt soundgear. Ile to ma mm grubości zaraz za siodełkiem?

Kurde pamiętam witwickiego którego miałem - korpus z dębu, ntb, wazył tak z 7,5kg i gryf był tak gruby, że aż mi się słabo robi jak sobie przypomnę. Następny właściciel go odchudzał u kobylskiego nawet.

grubość gryfu z podstrunnica 25mm, szer 42mm i 62mm.... chyba w normie ?...myślę że zdjacia tylko wyolbrzymiają jego rzeczywiste wymiary...
Odpowiedz
To moze spytam sie jeszcze raz , jakie to drewno na podstrunnicy?
Edyta:
Teraz wlasnie zauwazylem na zdjeciu , nie wyszlo cos z markerami ? Widze je na dwunastym progu (podwojne ) i trzynastym . Jest jakis specjalny powod na takie oznaczenie ?
Odpowiedz
(12-04-2013, 05:59 PM)bassbubek napisał(a): To moze spytam sie jeszcze raz , jakie to drewno na podstrunnicy?
sorry...machoń
(12-04-2013, 05:59 PM)bassbubek napisał(a): To moze spytam sie jeszcze raz , jakie to drewno na podstrunnicy?
Edyta:
Teraz wlasnie zauwazylem na zdjeciu , nie wyszlo cos z markerami ? Widze je na dwunastym progu (podwojne ) i trzynastym . Jest jakis specjalny powod na takie oznaczenie ?

i na pierwszym też jest , to dlaczego nie na trzynastym? .. we wszystkich swoich gitarach tak mam , zapewniam że to jest celowe...
(12-04-2013, 06:03 PM)papkin napisał(a):
(12-04-2013, 05:59 PM)bassbubek napisał(a): To moze spytam sie jeszcze raz , jakie to drewno na podstrunnicy?
sorry...machoń
(12-04-2013, 05:59 PM)bassbubek napisał(a): To moze spytam sie jeszcze raz , jakie to drewno na podstrunnicy?
Edyta:
Teraz wlasnie zauwazylem na zdjeciu , nie wyszlo cos z markerami ? Widze je na dwunastym progu (podwojne ) i trzynastym . Jest jakis specjalny powod na takie oznaczenie ?

i na pierwszym też jest , to dlaczego nie na trzynastym? .. we wszystkich swoich gitarach tak mam , zapewniam że to jest celowe...

przepraszam , w swoim pierwszym basię nie mam na 13 progu , jednak w bezprogowcu już mam[Obrazek: Z52rfw4.jpg][Obrazek: NKHsgex.jpg]
Odpowiedz
(12-04-2013, 05:47 PM)papkin napisał(a): grubość gryfu z podstrunnica 25mm, szer 42mm i 62mm.... chyba w normie ?...myślę że zdjacia tylko wyolbrzymiają jego rzeczywiste wymiary...

a to nie jest źle faktycznie. gruby po prostu, u mnie jest 21mm.
Odpowiedz
MaHoń, znaj nazwę materiału, którego używasz Wink
Odpowiedz
(12-04-2013, 06:28 PM)MrPapaBear napisał(a): MaHoń, znaj nazwę materiału, którego używasz Wink

nazwę znam, z pisownia widać gorzej...
Odpowiedz
Eeee , mahon to nazwa handlowa wielu roznych drewien . Wedlug mnie nie za bardzo nadaje sie na podstrunnice , lepszy i twardszy bylby np. palisander (tez ogolna nazwa handlowa) . Kazdy naturalnie robi z tego co lubi i ma pod reka. Ja bym mahoniu (obojetnie ktorego) na podstrunnice nie wsadzil . Tym bardziej jestem ciekaw jak to brzmieniowo bedzie gadalo.
Odpowiedz
(12-04-2013, 06:42 PM)bassbubek napisał(a): Eeee , mahon to nazwa handlowa wielu roznych drewien . Wedlug mnie nie za bardzo nadaje sie na podstrunnice , lepszy i twardszy bylby np. palisander (tez ogolna nazwa handlowa) . Kazdy naturalnie robi z tego co lubi i ma pod reka. Ja bym mahoniu (obojetnie ktorego) na podstrunnice nie wsadzil . Tym bardziej jestem ciekaw jak to brzmieniowo bedzie gadalo.

prawde powiedziawszy styczność strun z podstrunnica jest tylko przy wytartych progach , bądź we fretlesach, tak więc tutaj mógłbym się kłócić...rzecz gustu, estetyki, bądz chęć odejścia od oklepanych wzorców
Odpowiedz
(12-04-2013, 07:22 PM)papkin napisał(a):
(12-04-2013, 06:42 PM)bassbubek napisał(a): Eeee , mahon to nazwa handlowa wielu roznych drewien . Wedlug mnie nie za bardzo nadaje sie na podstrunnice , lepszy i twardszy bylby np. palisander (tez ogolna nazwa handlowa) . Kazdy naturalnie robi z tego co lubi i ma pod reka. Ja bym mahoniu (obojetnie ktorego) na podstrunnice nie wsadzil . Tym bardziej jestem ciekaw jak to brzmieniowo bedzie gadalo.

prawde powiedziawszy styczność strun z podstrunnica jest tylko przy wytartych progach , bądź we fretlesach, tak więc tutaj mógłbym się kłócić...rzecz gustu, estetyki, bądz chęć odejścia od oklepanych wzorców

ale przecież drewno rezonuje
fender -> fender -> fender
Odpowiedz
(12-04-2013, 07:26 PM)Bolem napisał(a):
(12-04-2013, 07:22 PM)papkin napisał(a):
(12-04-2013, 06:42 PM)bassbubek napisał(a): Eeee , mahon to nazwa handlowa wielu roznych drewien . Wedlug mnie nie za bardzo nadaje sie na podstrunnice , lepszy i twardszy bylby np. palisander (tez ogolna nazwa handlowa) . Kazdy naturalnie robi z tego co lubi i ma pod reka. Ja bym mahoniu (obojetnie ktorego) na podstrunnice nie wsadzil . Tym bardziej jestem ciekaw jak to brzmieniowo bedzie gadalo.

prawde powiedziawszy styczność strun z podstrunnica jest tylko przy wytartych progach , bądź we fretlesach, tak więc tutaj mógłbym się kłócić...rzecz gustu, estetyki, bądz chęć odejścia od oklepanych wzorców

ale przecież drewno rezonuje

a mahoń nie rezonuje?.... NEXUS zrobił podstrunnice z marmuru... spytaj się go czy też rezonuje...
Odpowiedz
Tu w ogole nie chodzi o stycznosc strun z podstrunnica a jej twardosc i sztywnosc . Tradycyjnie podstrunnice sa z materialow twardych jak heban , palisander , pao ferro (drzewo zelazne) albo klon. Chodzi o to aby odpowiedni material przeniosl na caly instrument drgania strun z progow bez zamulania dzwieku charakterystycznego dla miekszych odmian takich wlasnie jak mahon. Rowniez dlatego wazne jest wciskanie progow w dokladnie dopasowany rowek , jezeli pod progiem jest puste miejsce to rowniez nastepuje tlumienie dzieku.
Odpowiedz
(12-04-2013, 07:35 PM)bassbubek napisał(a): Tu w ogole nie chodzi o stycznosc strun z podstrunnica a jej twardosc i sztywnosc . Tradycyjnie podstrunnice sa z materialow twardych jak heban , palisander , pao ferro (drzewo zelazne) albo klon. Chodzi o to aby odpowiedni material przeniosl na caly instrument drgania strun z progow bez zamulania dzwieku charakterystycznego dla miekszych odmian takich wlasnie jak mahon. Rowniez dlatego wazne jest wciskanie progow w dokladnie dopasowany rowek , jezeli pod progiem jest puste miejsce to rowniez nastepuje tlumienie dzieku.

nie rozumię ciebie.... czyli klon i mahoń to są kiepskie materiały na gryf?
(12-04-2013, 07:39 PM)papkin napisał(a):
(12-04-2013, 07:35 PM)bassbubek napisał(a): Tu w ogole nie chodzi o stycznosc strun z podstrunnica a jej twardosc i sztywnosc . Tradycyjnie podstrunnice sa z materialow twardych jak heban , palisander , pao ferro (drzewo zelazne) albo klon. Chodzi o to aby odpowiedni material przeniosl na caly instrument drgania strun z progow bez zamulania dzwieku charakterystycznego dla miekszych odmian takich wlasnie jak mahon. Rowniez dlatego wazne jest wciskanie progow w dokladnie dopasowany rowek , jezeli pod progiem jest puste miejsce to rowniez nastepuje tlumienie dzieku.

nie rozumię ciebie.... czyli klon i mahoń to są kiepskie materiały na gryf?

uważam że zbyt wiele się naczytałeś, bądz usłyszałeś.. ja może jestem laikiem , amatorem, ale lubię zmiany, lubię poeksperymentować, zawsze mogę sobie wystrugać klasyka , klon+palisander..nie stanowi to dla mnie problemu .. chciałem inaczej i tak też zrobiłem...
Odpowiedz

(12-04-2013, 07:39 PM)papkin napisał(a):
(12-04-2013, 07:35 PM)bassbubek napisał(a): Tu w ogole nie chodzi o stycznosc strun z podstrunnica a jej twardosc i sztywnosc . Tradycyjnie podstrunnice sa z materialow twardych jak heban , palisander , pao ferro (drzewo zelazne) albo klon. Chodzi o to aby odpowiedni material przeniosl na caly instrument drgania strun z progow bez zamulania dzwieku charakterystycznego dla miekszych odmian takich wlasnie jak mahon. Rowniez dlatego wazne jest wciskanie progow w dokladnie dopasowany rowek , jezeli pod progiem jest puste miejsce to rowniez nastepuje tlumienie dzieku.

nie rozumię ciebie.... czyli klon i mahoń to są kiepskie materiały na gryf?

Widze wlasnie , ze nie rozumiesz problemu i mieszasz granit Nexusa z mahoniem a teraz jeszcze pomieszales podstrunnice z gryfem. Mahon i klon to znakomite drewna na gryf ale nie na podstrunnice . Podstrunnica powinna byc twarda , dlatego tez Nexus uzywal do jej budowy granitu a nie mahoniu.
Odpowiedz
(12-04-2013, 07:48 PM)bassbubek napisał(a):
(12-04-2013, 07:39 PM)papkin napisał(a):
(12-04-2013, 07:35 PM)bassbubek napisał(a): Tu w ogole nie chodzi o stycznosc strun z podstrunnica a jej twardosc i sztywnosc . Tradycyjnie podstrunnice sa z materialow twardych jak heban , palisander , pao ferro (drzewo zelazne) albo klon. Chodzi o to aby odpowiedni material przeniosl na caly instrument drgania strun z progow bez zamulania dzwieku charakterystycznego dla miekszych odmian takich wlasnie jak mahon. Rowniez dlatego wazne jest wciskanie progow w dokladnie dopasowany rowek , jezeli pod progiem jest puste miejsce to rowniez nastepuje tlumienie dzieku.

nie rozumię ciebie.... czyli klon i mahoń to są kiepskie materiały na gryf?

Widze wlasnie , ze nie rozumiesz problemu i mieszasz granit Nexusa z mahoniem a teraz jeszcze pomieszales podstrunnice z gryfem. Mahon i klon to znakomite drewna na gryf ale nie na podstrunnice . Podstrunnica powinna byc twarda , dlatego tez Nexus uzywal do jej budowy granitu a nie mahoniu.

com zrobił tom zrobił... one są dla mnie i pode mnie...nie spodoba mi się , to zagriluję na nich , a w wolnych chwilach wystrugam sobie bas z BAOBABU...
Odpowiedz
Sorry Papkin , ze zaczalem zadawac pytania . Powinienem napisac same pochwaly albo zamknac jadaczke. Juz to sie wiecej nie powtorzy.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 11 gości