Liczba postów: 12
Liczba wątków: 0
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
0
witam,
dołączam do mm b-hood, bas jak w avatarze, rok 2007.
Panowie jak kręcicie gałami na eq?
dla przykładu ja:
bass max
średnie pół
góra max
volume max
napiszcie proszę co u was
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
12-30-2013, 11:12 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-30-2013, 11:12 PM przez zakwas.)
(12-30-2013, 11:09 PM)aleTomasz napisał(a): bass max
To nie jest dobry start na tym forum.
Nic personalnego - posiedzisz, zrozumiesz. (albo nie)
Anyway - witamy na forum, daj normalny rozmiar zdjęcia gratów, bo z lupą nie będę przed monitorem siedział.
Liczba postów: 12
Liczba wątków: 0
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
0
Generalnie to różnie, czasem max czasem 75% bo na połowie jest pizdowato, albo ja nie umiem grać lub się kręcić.
Liczba postów: 10344
Liczba wątków: 39
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
4
Ja praktycznie zawsze gram z eq flat, używałem bass na max w jednym, jedynym numerze, który naprawdę tego wymagał
A bass na max + treble na 75% to idealne ustawienie do slapu imo
Liczba postów: 12
Liczba wątków: 0
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
0
Cały czas kombinuję z brzmieniem i nie mogę znaleźć tego odpowiedniego.
Jutro gig sylwestrowy z całym bandem i będę próbować.
Do slapu; zgadza się
MM Stingray 5
Jazz Bass 4 Mexico
Cort GB 95 Custom
Ampeg Svt 3 pro
Mesa Powerhouse 410
Mesa Powerhouse 212
Liczba postów: 2419
Liczba wątków: 36
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
1
slap to syf ale ta mesa
Liczba postów: 3015
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
10
Ilekroć mam Stingraya/Sterlinga w łapie:
bass na środek, środek na 3/4, góra na 1/4.
Liczba postów: 12
Liczba wątków: 0
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
0
mazdah, thx
MM Stingray 5
Jazz Bass 4 Mexico
Cort GB 95 Custom
Ampeg Svt 3 pro
Mesa Powerhouse 410
Mesa Powerhouse 212
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(12-30-2013, 11:09 PM)aleTomasz napisał(a): witam,
dołączam do mm b-hood, bas jak w avatarze, rok 2007.
Panowie jak kręcicie gałami na eq?
dla przykładu ja:
bass max
średnie pół
góra max
volume max
napiszcie proszę co u was
Wywalamy preamp z basówki bo psuje brzmienie...
Jeśli preamp pre EB to albo wszystko na zero albo góra i dół na 30% do 50% (max).
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 557
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2011
Reputacja:
0
Ja w zależności od strun ale najczęściej na płasko lub odrobinę ściągam środek i podbijam bas i górkę (minimalnie) i fajnie mi się zgrywa z tym:
Ktoś ma inną koncepcję na to brzmienie?
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
12-31-2013, 09:34 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-31-2013, 09:34 AM przez groza.)
(12-30-2013, 11:15 PM)aleTomasz napisał(a): Generalnie to różnie, czasem max czasem 75% bo na połowie jest pizdowato, albo ja nie umiem grać lub się kręcić.
jak kupilem sr5 to też mi się wydawało, że trzeba dodawać dołu - ale im dłużej grałem, tym mniej podbijałem, skończyło się na "0".
To nagrywałem na sr5 bez eq (w klipie już wojtuś ze swoim mm):
Liczba postów: 600
Liczba wątków: 24
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
1
Groziak - miałem przez 3 lata SR5... przeszedłem na początku dokładnie tą sama drogę :-)
W ramach równouprawnienia żądam wprowadzenia do handlu serków heterogenizowanych...
Mnie w tym clipie na moich Sennheiserach dol w tym SR miskuje sie idealnie ze stopa, ze nie jestem praktycznie w stanie odroznic, gdzie jest stopa a gdzie struna E.Zgaduje ze ile by tu dolu nie dodac zawsze bedzie podobnie, bo mam wrazenie ze czestotliwosci stopy i dolu w tym basie sa bardzo blisko siebie. Ale moze to tylko sluchawki, lub miks wlasnie taki. Ale jestem sklonny zrozumiec co mowicie o dodawaniu basu w tym instrumencie.
Ogolem to polaczenie obu tych bardzo podobnych brzmieniowo sygnalow bardziej pasuje do siebie niz odstaje w jakis sposob i pewnie stad SR jest tak popularnym basem we wszelkiej masci nagraniach. Razem brzmi to na prawde jak powinno. Przynajmniej na zalaczonym obrazku.
Liczba postów: 2181
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
(12-31-2013, 09:34 AM)groza napisał(a): (12-30-2013, 11:15 PM)aleTomasz napisał(a): Generalnie to różnie, czasem max czasem 75% bo na połowie jest pizdowato, albo ja nie umiem grać lub się kręcić.
jak kupilem sr5 to też mi się wydawało, że trzeba dodawać dołu - ale im dłużej grałem, tym mniej podbijałem, skończyło się na "0".
To nagrywałem na sr5 bez eq (w klipie już wojtuś ze swoim mm):
maly zlosliwy offtop. groza grasz lepiej niz 90% tego forum (w tym 5 razy lepiej niz ja) i ogolnie masz trafne spostrzezenia na wiekszosc basowych spraw, ale pecus na swoim ostatnim demku killing silence ktore wrzucil brzmi 2 razy lepiej niz bas w tym ukeju
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
01-02-2014, 02:53 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-02-2014, 03:00 PM przez groza.)
Consolation jest zajebiste - przesłuchałem z 40 razy już W sumie mógłbym zorganizować zamach i się chuja pozbyć... dobry pomysł, dzięki!
A w ogóle to sound w tym numerze Ukejele jest IMO b. ciekawy - jak usłyszałem miks to się bardzo zdziwiłem. Gdybym nie wiedział jak było, to bym stawiał że nagrano go mikrofonem stojącym b. daleko od paki, bo wyraźnie "słychać" pomieszczenie - nie umie tego inaczej opisać, ale nietypowe to jest. Prywatnie wolę brzmienia takie bliskie pt. decha w mordę, ale ten tutaj idealnie pasuje do takiego garażowego numeru. Mi się z całej płyty najbardziej brzmienie basu w "nie moja krew" podoba, swoją drogą chyba mój ulubiony numer z tego wydawnictwa.
|