Jakie pickupy (przetworniki) JJ do Jazz Bass(a)
Świadczy o tym że nie kupię ;-(
Odpowiedz
Czy ktoś z Was nie ma może 'EMG J Set' luźno leżący do pożyczenia na 2 tygodnie? Może być odpłatnie. Ewentualnie mogę zamienić się jakimiś klasycznymi pickupami na jakiś czas. Chciałbym sprawdzić ten set pickupów a nie chcę kupować w ciemno (zwłaszcza, że tak strasznie są nielubiane na forum Smile.
Byłby ktoś w stanie pomóc?
Pozdrowienia i Wesołych Świąt Smile
Odpowiedz
(12-22-2013, 12:45 PM)Burning napisał(a): Starfire pięknie gada na flatach Smile
a skoro nie ma ich na rynku wtórnym, to chyba o czymś świadczy, nie? Wink

Świadczy o tym że jak już ktoś sobie wiosło rozorał to nie będzie przecież ich wyjmował, nie? Tylko całe wiosło sprzeda. mrgreen
P O Z I O M
Z A D O W O L E N I A
D O M A N A
[Obrazek: 5oTDjh4.png]
Odpowiedz
Czy ktoś z Was miał może do czynienia z pickupami TESLA Corona b1 ?
http://www.teslapickups.com/?products=corona-b1
Odpowiedz
Mega odkop tematu.
Czy ktoś z Was jest w stanie powiedzieć co to są za pickup'y? Sorrki za słabą jakość zdjęć.
Dodam, że siedzą one w moim Fender American Standard JB '96. Z takimi go kupiłem. Poprzedni właściciel nie potrafił nic na ten temat powiedzieć a lutnik tylko dodał, że to "chyba jakieś drogie vintydże".
Jeden z kabelków (nie wiem jak to fachowo nazwać) w oplocie sznurkowym.

[Obrazek: c6d0a570cc1cd43cmed.jpg][/URL][/img]

[Obrazek: 3d094d2a3f83431emed.jpg][/URL][/img]

Odpowiedz
Dostałem w prezencie od dziewczyny takie oto pickupy do Jazza - DiMarzio DP123. Pytanie - jaki mają charakter? Bardziej nadadzą się do fretlessa czy do progowego Millera?

[Obrazek: 7ZfkXa0F.jpg]
[Obrazek: r2wtNfq8.jpg]
☓ Buzz ☓ Sire ☓ Wzmacniacze klasy D ☓ EMG ☓ Płytki na Fenderach
Nie używam! STOP AGRESYWNEJ PROPAGANDZIE!
Odpowiedz
Zależy, który bas chcesz "wytłuścić"
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
(11-11-2014, 07:49 PM)Krulik napisał(a): Dostałem w prezencie od dziewczyny takie oto pickupy do Jazza - DiMarzio DP123. Pytanie - jaki mają charakter? Bardziej nadadzą się do fretlessa czy do progowego Millera?

Takie same pickupy masz w basie teścia, tym ''historycznym" Smile
Btw zazdroszczę prezentów!
Odpowiedz
Już chciałem napisać "nie nadają się do niczego" ale to ma być merytoryczna dyskusja. Miller jest dość tłusty na standardowych pickupach. Pytanie co we fretlessie masz.
Odpowiedz
(11-11-2014, 11:04 PM)Maciejeq napisał(a): Takie same pickupy masz w basie teścia, tym ''historycznym" Smile
Btw zazdroszczę prezentów!

Racja, nie pomyślałem zupełnie. Czyli efekt po włożeniu ich do Millera będzie podobny.

(11-11-2014, 11:53 PM)Dex napisał(a): Już chciałem napisać "nie nadają się do niczego" ale to ma być merytoryczna dyskusja. Miller jest dość tłusty na standardowych pickupach. Pytanie co we fretlessie masz.

We fretlessie mam MECi, a bass to GMR Bassforce zrobiony z czegoś egzotycznego. Obawiam się, że po włożeniu DiMarzio to dołu będę miał tutaj zdecydowanie za dużo?
☓ Buzz ☓ Sire ☓ Wzmacniacze klasy D ☓ EMG ☓ Płytki na Fenderach
Nie używam! STOP AGRESYWNEJ PROPAGANDZIE!
Odpowiedz
(11-12-2014, 09:04 AM)Krulik napisał(a):
(11-11-2014, 11:04 PM)Maciejeq napisał(a): Takie same pickupy masz w basie teścia, tym ''historycznym" Smile
Btw zazdroszczę prezentów!

Racja, nie pomyślałem zupełnie. Czyli efekt po włożeniu ich do Millera będzie podobny.

(11-11-2014, 11:53 PM)Dex napisał(a): Już chciałem napisać "nie nadają się do niczego" ale to ma być merytoryczna dyskusja. Miller jest dość tłusty na standardowych pickupach. Pytanie co we fretlessie masz.

We fretlessie mam MECi, a bass to GMR Bassforce zrobiony z czegoś egzotycznego. Obawiam się, że po włożeniu DiMarzio to dołu będę miał tutaj zdecydowanie za dużo?

Na fretlessach brzmią pięknie. One nie dodają dołu - bardziej dodają niskiego środka i kompresji w tym paśmie. Bass brzmi tłuściej, a nie bardziej muliścieSmile
np Mistrz Ścierański takie ma w kramerze.
W Jazzbasie brzmią świetnie zwłaszcza jak się gra na samym bridge i odrobinie neckSmile

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Krulik: Pożycz mi Smile
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
Jako, że to mój pierwszy post na owym forum, chciałbym się ze wszystkimi przywitać Smile
Posiadam squaiera vm jazz bass, no i coś bym sobie z brzmieniem pokombinował, jako że idą święta, to trzeba sobie jakieś pickupy upatrzyć.
Na celowniku mam merliny jazz bass single coil'e i dimarzio dp123. Ogólnie coś do 5 stówek.
Jeśli chodzi o brzmienie, w.w bas jest jasny, a ja nie za bardzo lubię jazz bassową szklankę, tylko raczej coś brudniejszego, więcej dołu ! ( nie gram metylu )
dlatego chyba jak na razie na pierwszym miejscu są dimarzio, kolejną rzeczą która mnie do nich nakłoniła to to, że "udają" spilta, co troszkę je zbliża do precisionowego brzmienia.
Pytanie moje brzmi...
1. Czy moja opinia jest słuszna?
2. Jak to jest z łączeniem równolegle/szeregowo - nie chodzi mi tutaj o neck/bridge, tylko konkretnie pickupy, szeregowo równolegle tylko bridge, lub tylko neck, przestudiowałem cały ten temat, i ktoś napomknął o tym, lecz nie zostało to rozwinięte, a zaintrygowało mnie.
Będę wdzięczny za pomoc Smile Piona !

Edit: Zapomniałem dodać, że jakieś 30% materiału gram z lekkim przesterem, próbował ktoś tych przystawek z przesterem?
Odpowiedz
Kubku - mam od roku SJB-1 i gram głównie na przesterze, chociaż nie tylko śmierć metale. Sprawdzają się. Dają fajnego kopa, mają zwarty dół, dają możliwość większej kontroli niż oryginalne przystawki marki Przystawka-z-japońskiego-rzeź-basa-z-lat-70.
Więcej jednak zależy od tego jak artykułujesz dźwięki i co chcesz osiągnąć podczas grania Wink. Imho przystawki jedynie rozszerzają możliwości kreowania brzmienia; jako takie są tylko dodatkiem, bo więcej osiągniesz przez poprawę artykulacji.

O przystawkach napisano już naprawdę sporo! O DiMarzio kilka postów wyżej, o SJB-1 na początku wątku.
Jazzy Merlina są jeszcze ciekawe, całkiem w fajnej cenie, ale rzadko na rynku wtórnym.
Jeszcze są Fendery 60's Custom, ale to nieco cięższy worek z talarami.
Takie tam granie. 

Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Odpowiedz
(12-16-2014, 04:33 PM)Kubek napisał(a): Jako, że to mój pierwszy post na owym forum, chciałbym się ze wszystkimi przywitać Smile
Posiadam squaiera vm jazz bass, no i coś bym sobie z brzmieniem pokombinował, jako że idą święta, to trzeba sobie jakieś pickupy upatrzyć.
Na celowniku mam merliny jazz bass single coil'e i dimarzio dp123. Ogólnie coś do 5 stówek.
Jeśli chodzi o brzmienie, w.w bas jest jasny, a ja nie za bardzo lubię jazz bassową szklankę, tylko raczej coś brudniejszego, więcej dołu ! ( nie gram metylu )
dlatego chyba jak na razie na pierwszym miejscu są dimarzio, kolejną rzeczą która mnie do nich nakłoniła to to, że "udają" spilta, co troszkę je zbliża do precisionowego brzmienia.
Pytanie moje brzmi...
1. Czy moja opinia jest słuszna?
2. Jak to jest z łączeniem równolegle/szeregowo - nie chodzi mi tutaj o neck/bridge, tylko konkretnie pickupy, szeregowo równolegle tylko bridge, lub tylko neck, przestudiowałem cały ten temat, i ktoś napomknął o tym, lecz nie zostało to rozwinięte, a zaintrygowało mnie.
Będę wdzięczny za pomoc Smile Piona !

Edit: Zapomniałem dodać, że jakieś 30% materiału gram z lekkim przesterem, próbował ktoś tych przystawek z przesterem?


1. Najwięcej rzeczywistego dołu mają Single Coil o niskim sygnale wyjściowym.

2. Każdy humbucker ze względu na swoją konstrukcję rzeczywistego dołu będzie mieć mniej niż przystawka single coil umieszczona w tym samym miejscu.

3. O DP123 mówi się, że są tłuste gdyż, mają dużo niskiego środka i nie przenoszą tak dobrze transjentów jak single coil, czym dają wrażenie większej "kompresji" podczas gry.

4. DP123 góry mają sporo, tylko, że po pierwsze - przy odsłuchu solo jest ona znacznie brzydsza niż z single coil, po drugie - jest ona znacznie bardziej skompresowana. Wynika to z zastosowania magnesów ceramicznych.

5. W miksie (bez bezpośredniego porównania z rzeczywistym singlem) przystawki te brzmią jak normalne single - można się pomylićSmile tylko wrażenie jest takie jakby ktoś grał mocniej i "tłuściej" zwłaszcza słuchać to na pickupie bridge.

6. Ze względu na duży kop w niskim środku i ową kompresje pickupy te doskonale przebijają się przez gęsty miks bez pozostawania nadmiernie agresywnymi. W latach 70siątych nazywano je nie bez powodu marshall killers.

7. Duża kompresja i magnesy ceramiczne powodują, iż nie brzmią one zbyt dobrze przy współpracy z przesterami zwłaszcza lampowymi. Nie reagują na artykulacje tak dobrze jak klasyczne alnico i "rockandrolla" w nich zbyt dużo nie ma. Jest za to guma w dole i dość brzydka barwa w wysokim środku.

8. Brzmienia lekko przybrudzone np razem z tranzystorowym acoustic 220 sprawdzają się super.

9. Bardzo duże przestery "syntezatorowe" też brzmią dobrze.

10. W jazzbasie daje się grać na samej neckowej z bardzo dobrym rezultatem i przypomina to dość mocno brzmienie Precision.

Generalnie DP123 polecam. Chciałbym mieć drugiego jazz basa na tych pickupach jako uzupełnienie brzmieniowe wersji koszernej, choć gdybym musiał zostać z jedną to oczywiście pozostał bym przy singlach.

p.s. DP 123 nie wolno słuchać solo. Pazura pokazują dopiero w miksie.






1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 16 gości