Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Drodzy forumowicze
Chciałbym zwrócić się z następującym pytaniem: załóżmy że mamy w gitarze jedno wyjście, stereo. A że czasem potrzeba jest po prostu mono, to gdzieś przy pasku byłaby taka przejściówka:
Czy zsumowanie sygnału z jacka stereo do mono może wprowadzić znaczącą różnicę (dodatkowe kable, luty) w brzmieniu, porównując do standardowego wyjścia mono z gitary?
Pozdrawiam
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 2579
Liczba wątków: 14
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
0
(07-24-2017, 02:28 PM)Husky napisał(a): Drodzy forumowicze
Chciałbym zwrócić się z następującym pytaniem: załóżmy że mamy w gitarze jedno wyjście, stereo. A że czasem potrzeba jest po prostu mono, to gdzieś przy pasku byłaby taka przejściówka:
![[Obrazek: 9Ts92lQ.jpg]](http://i.imgur.com/9Ts92lQ.jpg)
Czy zsumowanie sygnału z jacka stereo do mono może wprowadzić znaczącą różnicę (dodatkowe kable, luty) w brzmieniu, porównując do standardowego wyjścia mono z gitary?
Pozdrawiam 
To zależy w jakiej są fazie. Można polutować i sprawdzić, czasowo to chwila roboty.
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
(07-24-2017, 02:28 PM)Husky napisał(a): Drodzy forumowicze
Chciałbym zwrócić się z następującym pytaniem: załóżmy że mamy w gitarze jedno wyjście, stereo. A że czasem potrzeba jest po prostu mono, to gdzieś przy pasku byłaby taka przejściówka:
![[Obrazek: 9Ts92lQ.jpg]](http://i.imgur.com/9Ts92lQ.jpg)
Czy zsumowanie sygnału z jacka stereo do mono może wprowadzić znaczącą różnicę (dodatkowe kable, luty) w brzmieniu, porównując do standardowego wyjścia mono z gitary?
Pozdrawiam 
To powyżej to nie jest żadne sumowanie, tylko normalnie lewy kanał do wyjścia a prawy do masy. Sumowanie wyjść "na chama" niekoniecznie musi być dobrym pomysłem, zależy to wszystko od tego, co sumujemy, w każdym jednak przypadku bezkarnie się nie da i strata poziomu i/lub brzmienia będzie jakaś.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
A jak myślisz, jak połączyć dwa kanały najbardziej bezboleśnie?
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Ale jakie kanały to są? Pasywne dwa pickupy czy co?
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 2579
Liczba wątków: 14
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
0
(07-24-2017, 07:39 PM)Husky napisał(a): A jak myślisz, jak połączyć dwa kanały najbardziej bezboleśnie? 
Patrząc po schemacie elektrycznym Rickenbackera w mono( tutaj, np. 4001/4003s), to sygnały są po prostu sumowane na tipie jacka. Z kolei patrząc na schemat Rickenbackera w stereo( drugie tutaj, np. 4003) to na tipie jest neck, a na ringu bridge. Sądzę, że to w ogóle nie wpłynie na brzmienie. Warto to sprawdzić.
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Dwa pasywne pickupy. Dokładnie Rick 4003s
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
W gitarach tradycyjnie sumuje się przystawki na sztywno, po prostu je łącząc równolegle. Powinno się teoretycznie szeregowo, ale to trudne jest  Jakie są różnice, można się przekonać, sprawdzając szeregowe (standardowe) i równoległe połączenie precla. Przy połączeniu równoległym (strat, LP, jazzbass) jedna przystawka jest obciążeniem drugiej i brzmienie ma mniej dołu. Ale tak jest i nie ma się co przejmować. Gitary tego typu mają zwykle dwa gniazda wyjściowe, jedno stereo i jedno mono, żeby to sensownie działało z jednym gniazdem potrzebna by była przelotka albo pstryczek...
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
A jakbyś rozwiązał przejściówkę?
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Normalnie, ring z tipem w jednym i do tipa w drugim. Albo wtykać nie do końca, ale raczej wyleci
(nie pisałem już tego? dziwne...)
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Super, teraz rozumiem.
Dzięki
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
A ja widzę w 4003 dwa gniazda, są różne modele? Jedno gniazdo stereo trochę utrudnia korzystanie...
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Właśnie po to jest dyskusja
4003s ma jedno gniazdo, mono.
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
07-25-2017, 01:16 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-25-2017, 01:16 PM przez przemak.)
A jakiś tajny pot push-pull?
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
(07-25-2017, 01:16 PM)przemak napisał(a): A jakiś tajny pot push-pull?
Cokolwiek co by zadziałało
Ewentualnie założyć podwójne gniazdo z oryginalną płytką z ibeja w najgorszym wypadku, raczej go to nie oszpeci. Ale to ostateczność bo bobrowanie w korpusie
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
|