P-BASS FANCLUB
(03-16-2011, 11:36 AM)allman napisał(a): Poprawiam się:

[Obrazek: p1070298.jpg]

Rocznik 78. Korpus jesion. Pickupy DiMarzio. podstrunnica klon.

Ja mogę tylko potwierdzić, że jest to zajebiste wiosło, rasowy precel i brzmi rewelacyjnie. Miałem okazję na nim pograć chwilkę w zeszłym roku i nagłaśniać parę razy kapele Allman' a.
Pozdro Allman!!!
Odpowiedz
(03-16-2011, 01:04 PM)Burning napisał(a): kupiłeś go chyba tuż przed tym, co ja swojego.. bo zdaje mi się, że ktoś mi go przebij na jebaju Big Grin

Kupiłem go od kolesia, który żyje z handlu rzeczami z giełdy samochodowej...jednym słowem precel z giełdy

Bolem:
Kolor ma taki jak opisałeś ...ni brązowy ni fioletowySmileA przełącznik..pisałem już kiedyś na starym forumie..o ile się orientuję to zmienia polaryzację pickupów jednym słowem jest wtedy taki dół, że sama HLF-ka podłączona do SVT2 mogłaby tego nie znieść.

PIRANHA dzięki za miłe słowaSmile Pozdro
Fender Brother Hood 15
P-BASS FANCLUB 42
Ampeg B-HOOD - cały czas czekam...
Tradycyjny J-BASS B-HOOD - cały czas czekam....
Odpowiedz
Piękny precel Allman, tak trzymać

PS: Swoją drogą ciekawi mnie lakier ktory dziwnie odprysł - czy aby to nie jest refin na slabym podkladzie?
-
Odpowiedz
(03-17-2011, 05:04 PM)gsb napisał(a): Piękny precel Allman, tak trzymać

PS: Swoją drogą ciekawi mnie lakier ktory dziwnie odprysł - czy aby to nie jest refin na slabym podkladzie?

wyglada jak typowe przetarcie fenderowskiego nitro na fullerplascie a kolor nazywa sie walnut albo Mocha Brown kilka takich widziałem i dość mocno różnią się odcieniem po latach zdjęcie jest za słabej jakości aby ocenić który to.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Oj mylisz się . Przede wszystkim nie wyglada na "TYPOWE". Po drugie nie wyglada na typowe dla tych lat, po trzecie nigdy nie widzialem tak ciemnego mocha brown - mozna by jeszcze przypuscic ze to ten kolor gdyby glowka byla mega przyciemniona - a nie jest. Po czwarte po 68 roku lakier nitro byl tylko na glowkach. Po piąte.. oryginalny lakier w latach 69-82 powinien miec 3 warstwy - pierwsza plastik czyli fullerplast kremowy-bialy na drewno, druga: przezroczysty, trzecia: kolor. Moge sie mylyic co do kolejnosci pierwszych dwóch. Tutaj nie widze śladu po fullerplascie, a dziwne by bylo gdyby wycierał się idealnie równo z lakierem.

Generalnie to i tak nie ma sensu - jak gra dobrze, to niech służy dalej Smile
-
Odpowiedz
(03-17-2011, 10:28 PM)gsb napisał(a): Oj mylisz się . Przede wszystkim nie wyglada na "TYPOWE". Po drugie nie wyglada na typowe dla tych lat, po trzecie nigdy nie widzialem tak ciemnego mocha brown - mozna by jeszcze przypuscic ze to ten kolor gdyby glowka byla mega przyciemniona - a nie jest. Po czwarte po 68 roku lakier nitro byl tylko na glowkach. Po piąte.. oryginalny lakier w latach 69-82 powinien miec 3 warstwy - pierwsza plastik czyli fullerplast kremowy-bialy na drewno, druga: przezroczysty, trzecia: kolor. Moge sie mylyic co do kolejnosci pierwszych dwóch. Tutaj nie widze śladu po fullerplascie, a dziwne by bylo gdyby wycierał się idealnie równo z lakierem.

Generalnie to i tak nie ma sensu - jak gra dobrze, to niech służy dalej Smile

W tych kwestiach raczej się nie mylę... nie dalej jak tydzien temu zdarłem resztki nitro z korpusu mojego jazza 1973...
mam obecnie 4 Jazz Basy z lat 1970 1978 i stały kontakt z co najmniej dziesięcioma basami moich znajomych a ogrywałem dziesiątki jazzów i precision z tamtego okresu. WSZYSTKIE niezależnie od koloru (nie tylko sunburst) miały zewnętrzną warstwę lakieru nitro na fullerplascie. Gryfy lakierowane pouliretanem na fullerplast lub sam fullerplast i główki pokryte nitro (pouliretan reagował z kalkomanią)

Ten kolor to może być nawet czarny, który się odbarwił, np Candy Apple Red na każdym basie wygląda inaczej po latach. Mam podobne wytarcie od ręki na jednym z jazzów i widziałem wiele takich na basach z tego okresu. Można spodkać basy S8.... Z korpusem lakierowanym pouliretanem bez nitro na wierzchu pochodzą z okresu 1981-1983 i były składane z tego co im zostało na magazynach i nowych korpusów. Fullerplast jest przeroczysty a nie biały. Biały podkład pod niektóre kolory kładli na fullerplast w latach 1963-1968
pozdro Emotka_2755

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Jeśli o lakierze mowa - jaki wpływ na cenę / brzmienie Fendera z 69 roku może mieć refinish korpusu?
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
(03-17-2011, 11:48 PM)Burning napisał(a): Jeśli o lakierze mowa - jaki wpływ na cenę / brzmienie Fendera z 69 roku może mieć refinish korpusu?
69 japończycy wykupują do zamknięcia w sejfie jako lokatę kapitału tak więc refinish oznacza często utratę polowy wartości jeśli kupuje kolekcjoner... jeśli muzyk a instrument gra wybitnie to ma to drugorzędne znaczenie choć jest powodem negocjacji.
Jeśli chodzi o brzmienie może mieć kolosalne, a może mieć żadne. Kiepski refin może z dobrego wiosła zrobić głucholca pro refin z użyciem oryginalnych lakierów nie powinien zepsuć nic - czasem nawet może poprawić np mój zielony precision brzmi lepiej po zmianie progów i lakierowaniu gryfu niż przed (mam nagrania porównawcze) Reasumując nie sprowadził bym w ciemno z USA refinowanego basu... natomiast gdybym musiał (np. odpadający lakier z gryfu utrudniający grę, czy zabezpieczenie drewna nie wahał bym się tego zrobić) Jeszcze jedno lakier finalnie schnie i twardnieje ponad rok - przez ten czas warto grać sporo na danym instrumencie rozgrywa się on wtedy znakomicie.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
W moim Fenderze kolor blonde 77 jest jak mowilem (wlasnie sprawdzilem), 3 warstwy- pierwsza bialokremowa, potem przezroczysta (fullerplast? nie na lakier?) trzecia, lakier blonde. TO SAMO jest w w Telecaster bassie '72. I to samo w basach ktore mialem w rece (jazz 73 sunburst, jazz 69 sunburst). Lakiery z lat 70-tych ne odpryskują tylko pękają i bardzo trudno sie wycierają. Mozliwe, ze pod czarny kolor nie kładli podkładów i stąd tak dziwnie odpryskuje, chociaz i tak stawiam na refin tutaj. Fullerplast w latach 60-tych byl przezorczysty, masz racje, ale nie wiem jak po 69 roku - nigdzie ne moge znalezc takiej informacji. Natomiast co do lakieru nitro na wierzchu informacje w necie sa sprzeczne 50/50. Niektorzy twierdza ze bylo to nitro topcoat, niektorzy ze polyester (w latach 80-tych - poliuretan). Ja sklaniam sie do tego, ze nie ma na tych basach nic z nitro oprocz glowki. Przeciez w kalifornii zakazano uzywania nitro na taką skalę, stad tez kolejny powod na przejscie w inna technlogie (oprocz cięcia kasy oczywiście Wink i markowania slabego drewna)
-
Odpowiedz
(03-18-2011, 09:14 AM)gsb napisał(a): W moim Fenderze kolor blonde 77 jest jak mowilem (wlasnie sprawdzilem), 3 warstwy- pierwsza bialokremowa, potem przezroczysta (fullerplast? nie na lakier?) trzecia, lakier blonde. TO SAMO jest w w Telecaster bassie '72. I to samo w basach ktore mialem w rece (jazz 73 sunburst, jazz 69 sunburst). Lakiery z lat 70-tych ne odpryskują tylko pękają i bardzo trudno sie wycierają. Mozliwe, ze pod czarny kolor nie kładli podkładów i stąd tak dziwnie odpryskuje, chociaz i tak stawiam na refin tutaj. Fullerplast w latach 60-tych byl przezorczysty, masz racje, ale nie wiem jak po 69 roku - nigdzie ne moge znalezc takiej informacji. Natomiast co do lakieru nitro na wierzchu informacje w necie sa sprzeczne 50/50. Niektorzy twierdza ze bylo to nitro topcoat, niektorzy ze polyester (w latach 80-tych - poliuretan). Ja sklaniam sie do tego, ze nie ma na tych basach nic z nitro oprocz glowki. Przeciez w kalifornii zakazano uzywania nitro na taką skalę, stad tez kolejny powod na przejscie w inna technlogie (oprocz cięcia kasy oczywiście Wink i markowania slabego drewna)

Biały jazz bass 72 Marcina Pospieszalskiego jest lakierowany na wierzch nitro. Wszystkie strata z tamtego okresu jakie widziałem też. Fullerplast jest przezroczysty - i zawsze był wiem bo kupiłem parę galonów. Fullerplast potrafi pękać, ale zwykle jest tak, że wierzchnia warstwa nitro się ciągnie i matowi a pod spodem fullerplast ewentualnie druga warstwa pouliretanu pęka. Stosowali też biały podkład pod niektóre kolory. Lakier poliestrowy nie schodzi po kontakcie z rozpuszczalnikiem nitro po minucie z korpusuSmile w sunburstach nie mogłeś mieć białego lakieru na podkład... Generalnie 60ties to fullerplast + nitro 70ties to fullerplast + poly + nitro

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(03-18-2011, 12:58 PM)Alfik napisał(a): Biały jazz bass 72 Marcina Pospieszalskiego jest lakierowany na wierzch nitro. Wszystkie strata z tamtego okresu jakie widziałem też. Fullerplast jest przezroczysty - i zawsze był wiem bo kupiłem parę galonów. Fullerplast potrafi pękać, ale zwykle jest tak, że wierzchnia warstwa nitro się ciągnie i matowi a pod spodem fullerplast ewentualnie druga warstwa pouliretanu pęka. Stosowali też biały podkład pod niektóre kolory. Lakier poliestrowy nie schodzi po kontakcie z rozpuszczalnikiem nitro po minucie z korpusuSmile w sunburstach nie mogłeś mieć białego lakieru na podkład... Generalnie 60ties to fullerplast + nitro 70ties to fullerplast + poly + nitro

Co do sunbusrtow i tego co ja widzialem, to moze wytlumaczyc to o czym mowie,

"The sealers Fender used including Fullerplast was clear, not yellow. The yellow seen in the unpainted portions of a 1956 and later Alder body is actually a stain or dye applied under the sealer coat. This was used to simplify the sunbursting process. The Alder bodies are dipped in a vat of yellow stain/dye. Next the Alder body is sealed with a very thin coat of clear sealer (i.e. "Fullerplast"). After drying, the sunburst procedure is continued by spraying the translucent red (starting in 1958) and dark blackish-brown on the edges of the body, which completes the sunburst look. "


....a to by tlumaczylo reszte tego o czym mowilem:

"Also it should be noted that 1968 and later Fenders are not entirely AUC (Aliphatic Urethane Coating). What Fender did was seal the body (as always), and then spray the sunburst colors with lacquer. Now instead of using lacquer as the clear coat over the sunburst, they just sprayed two coats of AUC. Also the face of the peghead stayed entirely lacquer, even though the rest of the neck was spray with AUC."


Trzeba tez pamietac o jednej rzeczy - czym dla nas jest lakier? Bo w wiekszosci przypadkow "lacquer" dla amerykanow to przezroczyste nitro. Wersji malowania Fenderow bylo tyle, ze nie sposob chyba tego pojąć. Byly totalne AUC, byly AUC z fullerplastem i podklaem, bez podkladu, z podwojnym podkladem zamiast fullerplastu, z lakierem nitro bezbarwnym na topie, bez lakieru na topie, z fullerplastem na topie i tak dalej.

Zaraz gdzies odkopie ksiazke Fender Bass History, tam tez cos bylo o tym

Emotka_2755
-
Odpowiedz
(03-17-2011, 05:04 PM)gsb napisał(a): Piękny precel Allman, tak trzymać

PS: Swoją drogą ciekawi mnie lakier ktory dziwnie odprysł - czy aby to nie jest refin na slabym podkladzie?

Nie jestem fachowcem. Jednak tak organoleptycznie lakier na preclu jest w moim odczuciu dość grubo położony coś jak w jazzie japońskim ,którego sprzedałem. To otarcie było już gdy go kupiłem i jest pociągnięte jakimś bezbarwnym lakierem. natomiast na moim jazzie lakier jest zdecydowanie cienszy i jakby to powiedzieć delikatniejszy. Więc do tej pory sądziłem, że na preclu to jakiś poliureatnowy...ale to Wy jesteście znacznie bardziej doświadczeni w tej materii. Więc bacznie śledzę Waszą dyskusjęSmile
Fender Brother Hood 15
P-BASS FANCLUB 42
Ampeg B-HOOD - cały czas czekam...
Tradycyjny J-BASS B-HOOD - cały czas czekam....
Odpowiedz
(03-18-2011, 02:24 PM)gsb napisał(a):
(03-18-2011, 12:58 PM)Alfik napisał(a): Biały jazz bass 72 Marcina Pospieszalskiego jest lakierowany na wierzch nitro. Wszystkie strata z tamtego okresu jakie widziałem też. Fullerplast jest przezroczysty - i zawsze był wiem bo kupiłem parę galonów. Fullerplast potrafi pękać, ale zwykle jest tak, że wierzchnia warstwa nitro się ciągnie i matowi a pod spodem fullerplast ewentualnie druga warstwa pouliretanu pęka. Stosowali też biały podkład pod niektóre kolory. Lakier poliestrowy nie schodzi po kontakcie z rozpuszczalnikiem nitro po minucie z korpusuSmile w sunburstach nie mogłeś mieć białego lakieru na podkład... Generalnie 60ties to fullerplast + nitro 70ties to fullerplast + poly + nitro

Co do sunbusrtow i tego co ja widzialem, to moze wytlumaczyc to o czym mowie,

"The sealers Fender used including Fullerplast was clear, not yellow. The yellow seen in the unpainted portions of a 1956 and later Alder body is actually a stain or dye applied under the sealer coat. This was used to simplify the sunbursting process. The Alder bodies are dipped in a vat of yellow stain/dye. Next the Alder body is sealed with a very thin coat of clear sealer (i.e. "Fullerplast"). After drying, the sunburst procedure is continued by spraying the translucent red (starting in 1958) and dark blackish-brown on the edges of the body, which completes the sunburst look. "


....a to by tlumaczylo reszte tego o czym mowilem:

"Also it should be noted that 1968 and later Fenders are not entirely AUC (Aliphatic Urethane Coating). What Fender did was seal the body (as always), and then spray the sunburst colors with lacquer. Now instead of using lacquer as the clear coat over the sunburst, they just sprayed two coats of AUC. Also the face of the peghead stayed entirely lacquer, even though the rest of the neck was spray with AUC."


Trzeba tez pamietac o jednej rzeczy - czym dla nas jest lakier? Bo w wiekszosci przypadkow "lacquer" dla amerykanow to przezroczyste nitro. Wersji malowania Fenderow bylo tyle, ze nie sposob chyba tego pojąć. Byly totalne AUC, byly AUC z fullerplastem i podklaem, bez podkladu, z podwojnym podkladem zamiast fullerplastu, z lakierem nitro bezbarwnym na topie, bez lakieru na topie, z fullerplastem na topie i tak dalej.

Zaraz gdzies odkopie ksiazke Fender Bass History, tam tez cos bylo o tym

Emotka_2755

znam tą stronęSmile wiecej niż w The Fender Bass jest w Stratocaster Chronicles

Trzeba się będzie chyba spotkaćSmile Emotka_2755

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Chyba takSmile Smile
-
Odpowiedz
Dajcie znać kiedy i gdzie to się przyłącze jako wolny słuchaczSmileSmileSmileNo i materiał dydaktyczny wezmęSmilew postaci wiosełek
Fender Brother Hood 15
P-BASS FANCLUB 42
Ampeg B-HOOD - cały czas czekam...
Tradycyjny J-BASS B-HOOD - cały czas czekam....
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 182 gości