próbki waszych basów
(04-03-2011, 10:54 AM)wahrocker napisał(a):
(04-03-2011, 07:41 AM)solartron napisał(a):
(04-02-2011, 09:23 PM)wahrocker napisał(a):

Omson - elektroniką nie ma możliwości uzupełnić braków konkretnego instrumentu...

nie zgadzam się
po wyciągnięciu z MM preampu (zrobiłem taki eksperyment),bass przestał grać.totalnie stracił charakter
w stroju BEAD,w niskich pozycjach brak czytelności (trudno było określić wysokość dźwięku)
szybciutko wróciłem do orginału
być może z innym pickupem było by inaczej,ale ori nie daję rady bez preampu

Masz słuszne spostrzeżenia - wyciągając preamp spowodowałeś, że pickuo stał się pasywny a w połączeniu z oryginalną elektroniką jest AKTYWNY (mało kto o tym wie) a dopiero do tego jest dołączony najprostszy eq - Baxandall - taką pokrętną konstrukcję wymyślili w MM Smile. Żeby odłączyć eq trzeba grzebać w elektronice, inaczej wyjdzie to co usłyszałeś - czyli pasywne brzmieine cewki, którą ktoś zaprojektował jako aktywną. To tak jakby z ciągnika siodłowego robić bolid F1 Wink
Kiedyś zrobiłem tego myka z odłączeniem samego eq a pozostawieniem aktywnego pickupu w SR5 z całym systemem dopasowania sygnału, przepinanych pickupów - wierz mi - bas sporo zyskał Wink i był to ciągle charakterystyczny SR5.
Ja ogólnie nie czepiam się MM jako takich, bo osobiście znam jeden świetny egzemplarz, po prostu do naszego biednego kraju trafiają zazwyczaj MM trzeciego sortu ...

Edit:
Zapomniałem - taki myk z odłączeniem preampu daje radę w starych SR4 - tam nie ma uaktywniania pickupu - tam od razu jest dołączony eq do cewki. Jednakże ten Eq, to nie "wszystkotnący" Baxandall ale pewien rodzaj filtra, znany ze wzmacniaczy konstrukcji Leo.
Odpowiedz
czyli wszystko jasne
nie wiedziałem o tym.dzięki za info Wink
mi generalnie ten EQ pasi,tylko nie podoba mi się to co robi z górnym pasmem (dlatego go odłączyłem)

ps.
czyli np: z pickupem SEYMOUR DUNCAN SMB-4A w passivie powinno banglać?


jeszcze raz MM.tym razem bbe+vt+r500
http://wahrocker.wrzuta.pl/audio/5fznW4i...be_vt_r500
dla porównania spector 4lx 34"
http://w759.wrzuta.pl/audio/26r7Yh8RKJT/...be_vt_r500



Odpowiedz
(04-03-2011, 01:48 PM)wahrocker napisał(a): czyli wszystko jasne
nie wiedziałem o tym.dzięki za info Wink
mi generalnie ten EQ pasi,tylko nie podoba mi się to co robi z górnym pasmem (dlatego go odłączyłem)

ps.
czyli np: z pickupem SEYMOUR DUNCAN SMB-4A w passivie powinno banglać?


jeszcze raz MM.tym razem bbe+vt+r500
http://wahrocker.wrzuta.pl/audio/5fznW4i...be_vt_r500
dla porównania spector 4lx 34"
http://w759.wrzuta.pl/audio/26r7Yh8RKJT/...be_vt_r500

Z pasywnym SD będzie inaczej. Czy dobrze? To zależy od instrumentu. Tu jest już Twoje ryzyko i koszty Wink.

Odpowiedz
wah masz gdzies próbki porównawcze z bbe i bez? Mógłbyś opisac jego dzialanie? (w odpowiednim temacie?) z tego co slysze na youtubie, to chyba dodaje growlu, ale raczej subtelnie

zeby nie bylo offtopu, dla mnie mm>spector. Masz swojego killer b string Smile
fender -> fender -> fender
Odpowiedz
pisząc bbe,miałem na myśli BBE Opto Stomp Compressor
o to Ci kamon,czy o Sonic Stomp?
jak o Opto,to tu masz test
http://www.youtube.com/watch?v=EZc3d9zRuAQ
Odpowiedz
miałem na myśli sonic stomp... Myślałem że to wlasnie sonic stomp posiadasz
fender -> fender -> fender
Odpowiedz
Udaję waha nieudolnie:

http://fatbellyfamily.pl/downloads/h.mp3

Wink

jak dorwę cieńsze H to nagram to samo - dla mnie między E .100 a H tappered .135 jest za duża różnica w barwie... przy grze palcami jest ok, ale z kostką jak dla mnie gorzej.
Odpowiedz
Wymówki, wymówki, wymówki.
Piękne brzmienie. Rzeczywiście Patriottt!
Odpowiedz
Mi to H nie leży, waha dużo lepsze. Zdecydowanie slychac różnicę w porównaniu do E
fender -> fender -> fender
Odpowiedz
To się zgadza - dlatego zazwyczaj gram na 120, max 125 - grubsze u mnie zawsze brzmią inaczej od reszty. Te druty takie dostałem to nie grymaszę, ale cieńsze lepiej moim zdaniem, i bez tappered core koniecznie.
Odpowiedz
Czekam w takim razie na próbki z takimi strunami jakie preferujesz. Słychać fajny, mocny charakter basu, zapowiada się ciekawie Smile

to przystawka gryfowa?
fender -> fender -> fender
Odpowiedz
W studiu by to nie przeszło, ale na próby to mam w dupie, i tak nie gram póki co kostką, z palca tego tak nie słychać. Smile

Nie pamiętam - albo gryfowa albo obie. Ze strunami przerabiałem rożne H i zawsze mam takie same efekty jak tutaj z tappered grubymi. Ja ustawiam minimalny relif (poniżej 0,5mm?) i niską akcję bardzo - drobna różnica w sztywności jednej struny znacznie wpływa na sound. Mam znajomego z fajnym spectorem takim tańszym jakimś (brązowy korpus natural i emg-hz), stroi się do jakiegoś C czy czegoś takiego i u niego z wysoką akcją tappered gruba sprawdza się super - tak więc inny bas, inny setup, inne struny potrzebne...

Z kolei z dropD mam odwrotnie - do studia zakładałem H i stroiłem do Dy bo mi .105 czy nawet .110 nichuja na 4rce nie brzmiały zestrojone. Na koncerty bez problemu .100 ton w dół na basie 5 str daje radę.

Dla porówniania tu jest ten sam bas z H .120 - brzmi tak samo jak struna E/D... http://fatbellyfamily.pl/downloads/drop.mp3
Odpowiedz
Ja miałem przez jakiś czas w Tobiasie założone elixiry BEAD i kompletnie B nie brzmiała, szybko wróciłem do normalnego stroju. .135 chyba była.
Odpowiedz
(04-04-2011, 01:09 PM)groza napisał(a): Dla porówniania tu jest ten sam bas z H .120 - brzmi tak samo jak struna E/D... http://fatbellyfamily.pl/downloads/drop.mp3
rzeczywiscie, tu brzmi super. Nagrywałeś na nim płyte, czy jeszcze go wtedy nie miales?

fender -> fender -> fender
Odpowiedz
(04-04-2011, 01:26 PM)Bolem napisał(a): rzeczywiscie, tu brzmi super. Nagrywałeś na nim płyte, czy jeszcze go wtedy nie miales?

Nie miałem go jeszcze. Plyta to 5 numerów mayo be5, 3 fender jazz `77, 2 fender marcus i 1 warwick thumb. a i może 1 numer sr5 o ile będziemy remiksować starsze nagranie jedno - nie wiem.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 10 gości