Liczba postów: 902
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jul 2010
Reputacja:
10
04-03-2011, 11:47 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2011, 12:11 PM przez solartron.)
(04-03-2011, 10:54 AM)wahrocker napisał(a): (04-03-2011, 07:41 AM)solartron napisał(a): (04-02-2011, 09:23 PM)wahrocker napisał(a):
Omson - elektroniką nie ma możliwości uzupełnić braków konkretnego instrumentu...
nie zgadzam się
po wyciągnięciu z MM preampu (zrobiłem taki eksperyment),bass przestał grać.totalnie stracił charakter
w stroju BEAD,w niskich pozycjach brak czytelności (trudno było określić wysokość dźwięku)
szybciutko wróciłem do orginału
być może z innym pickupem było by inaczej,ale ori nie daję rady bez preampu
Masz słuszne spostrzeżenia - wyciągając preamp spowodowałeś, że pickuo stał się pasywny a w połączeniu z oryginalną elektroniką jest AKTYWNY (mało kto o tym wie) a dopiero do tego jest dołączony najprostszy eq - Baxandall - taką pokrętną konstrukcję wymyślili w MM . Żeby odłączyć eq trzeba grzebać w elektronice, inaczej wyjdzie to co usłyszałeś - czyli pasywne brzmieine cewki, którą ktoś zaprojektował jako aktywną. To tak jakby z ciągnika siodłowego robić bolid F1
Kiedyś zrobiłem tego myka z odłączeniem samego eq a pozostawieniem aktywnego pickupu w SR5 z całym systemem dopasowania sygnału, przepinanych pickupów - wierz mi - bas sporo zyskał i był to ciągle charakterystyczny SR5.
Ja ogólnie nie czepiam się MM jako takich, bo osobiście znam jeden świetny egzemplarz, po prostu do naszego biednego kraju trafiają zazwyczaj MM trzeciego sortu ...
Edit:
Zapomniałem - taki myk z odłączeniem preampu daje radę w starych SR4 - tam nie ma uaktywniania pickupu - tam od razu jest dołączony eq do cewki. Jednakże ten Eq, to nie "wszystkotnący" Baxandall ale pewien rodzaj filtra, znany ze wzmacniaczy konstrukcji Leo.
Liczba postów: 952
Liczba wątków: 30
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
04-03-2011, 01:48 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2011, 03:19 PM przez wahrocker.)
czyli wszystko jasne
nie wiedziałem o tym.dzięki za info
mi generalnie ten EQ pasi,tylko nie podoba mi się to co robi z górnym pasmem (dlatego go odłączyłem)
ps.
czyli np: z pickupem SEYMOUR DUNCAN SMB-4A w passivie powinno banglać?
jeszcze raz MM.tym razem bbe+vt+r500
http://wahrocker.wrzuta.pl/audio/5fznW4i...be_vt_r500
dla porównania spector 4lx 34"
http://w759.wrzuta.pl/audio/26r7Yh8RKJT/...be_vt_r500
Liczba postów: 902
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jul 2010
Reputacja:
10
(04-03-2011, 01:48 PM)wahrocker napisał(a): czyli wszystko jasne
nie wiedziałem o tym.dzięki za info
mi generalnie ten EQ pasi,tylko nie podoba mi się to co robi z górnym pasmem (dlatego go odłączyłem)
ps.
czyli np: z pickupem SEYMOUR DUNCAN SMB-4A w passivie powinno banglać?
jeszcze raz MM.tym razem bbe+vt+r500
http://wahrocker.wrzuta.pl/audio/5fznW4i...be_vt_r500
dla porównania spector 4lx 34"
http://w759.wrzuta.pl/audio/26r7Yh8RKJT/...be_vt_r500
Z pasywnym SD będzie inaczej. Czy dobrze? To zależy od instrumentu. Tu jest już Twoje ryzyko i koszty .
Liczba postów: 3857
Liczba wątków: 9
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
2
wah masz gdzies próbki porównawcze z bbe i bez? Mógłbyś opisac jego dzialanie? (w odpowiednim temacie?) z tego co slysze na youtubie, to chyba dodaje growlu, ale raczej subtelnie
zeby nie bylo offtopu, dla mnie mm>spector. Masz swojego killer b string
fender -> fender -> fender
Liczba postów: 952
Liczba wątków: 30
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
04-03-2011, 07:28 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2011, 07:32 PM przez wahrocker.)
pisząc bbe,miałem na myśli BBE Opto Stomp Compressor
o to Ci kamon,czy o Sonic Stomp?
jak o Opto,to tu masz test
http://www.youtube.com/watch?v=EZc3d9zRuAQ
Liczba postów: 3857
Liczba wątków: 9
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
2
miałem na myśli sonic stomp... Myślałem że to wlasnie sonic stomp posiadasz
fender -> fender -> fender
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
Udaję waha nieudolnie:
http://fatbellyfamily.pl/downloads/h.mp3
jak dorwę cieńsze H to nagram to samo - dla mnie między E .100 a H tappered .135 jest za duża różnica w barwie... przy grze palcami jest ok, ale z kostką jak dla mnie gorzej.
Wymówki, wymówki, wymówki.
Piękne brzmienie. Rzeczywiście Patriottt!
Liczba postów: 3857
Liczba wątków: 9
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
2
Mi to H nie leży, waha dużo lepsze. Zdecydowanie slychac różnicę w porównaniu do E
fender -> fender -> fender
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
To się zgadza - dlatego zazwyczaj gram na 120, max 125 - grubsze u mnie zawsze brzmią inaczej od reszty. Te druty takie dostałem to nie grymaszę, ale cieńsze lepiej moim zdaniem, i bez tappered core koniecznie.
Liczba postów: 3857
Liczba wątków: 9
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
2
04-04-2011, 12:53 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2011, 12:54 PM przez Bolem.)
Czekam w takim razie na próbki z takimi strunami jakie preferujesz. Słychać fajny, mocny charakter basu, zapowiada się ciekawie
to przystawka gryfowa?
fender -> fender -> fender
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
04-04-2011, 01:09 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2011, 01:11 PM przez groza.)
W studiu by to nie przeszło, ale na próby to mam w dupie, i tak nie gram póki co kostką, z palca tego tak nie słychać.
Nie pamiętam - albo gryfowa albo obie. Ze strunami przerabiałem rożne H i zawsze mam takie same efekty jak tutaj z tappered grubymi. Ja ustawiam minimalny relif (poniżej 0,5mm?) i niską akcję bardzo - drobna różnica w sztywności jednej struny znacznie wpływa na sound. Mam znajomego z fajnym spectorem takim tańszym jakimś (brązowy korpus natural i emg-hz), stroi się do jakiegoś C czy czegoś takiego i u niego z wysoką akcją tappered gruba sprawdza się super - tak więc inny bas, inny setup, inne struny potrzebne...
Z kolei z dropD mam odwrotnie - do studia zakładałem H i stroiłem do Dy bo mi .105 czy nawet .110 nichuja na 4rce nie brzmiały zestrojone. Na koncerty bez problemu .100 ton w dół na basie 5 str daje radę.
Dla porówniania tu jest ten sam bas z H .120 - brzmi tak samo jak struna E/D... http://fatbellyfamily.pl/downloads/drop.mp3
Liczba postów: 61
Liczba wątków: 1
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
Ja miałem przez jakiś czas w Tobiasie założone elixiry BEAD i kompletnie B nie brzmiała, szybko wróciłem do normalnego stroju. .135 chyba była.
Liczba postów: 3857
Liczba wątków: 9
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
2
(04-04-2011, 01:09 PM)groza napisał(a): Dla porówniania tu jest ten sam bas z H .120 - brzmi tak samo jak struna E/D... http://fatbellyfamily.pl/downloads/drop.mp3 rzeczywiscie, tu brzmi super. Nagrywałeś na nim płyte, czy jeszcze go wtedy nie miales?
fender -> fender -> fender
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
04-04-2011, 01:38 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2011, 01:51 PM przez groza.)
(04-04-2011, 01:26 PM)Bolem napisał(a): rzeczywiscie, tu brzmi super. Nagrywałeś na nim płyte, czy jeszcze go wtedy nie miales?
Nie miałem go jeszcze. Plyta to 5 numerów mayo be5, 3 fender jazz `77, 2 fender marcus i 1 warwick thumb. a i może 1 numer sr5 o ile będziemy remiksować starsze nagranie jedno - nie wiem.
|