Liczba postów: 1889
Liczba wątków: 23
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
2
Odczuję w wyraźny sposób zmianę pickupów JJ meksykańskich na amerykańskie customowe ? Zmiana w PBasie na oryginalne fenderowskie bardzo mi się finalnie spodobała więc może tu też warto zainwestować. Czytałem na talkbassie że różnica jest zauważalna na +
nie wiem też do końca które
http://www.ebay.com/itm/Fender-Custom-Cu...20cb970aa9
czy
http://www.ebay.com/itm/Genuine-Fender-O...4cf800b193
Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
ztcw 60s są 'szybsze', mają wyraźniej zaznaczony atak, choć tyle samo środka
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
(10-11-2012, 11:07 AM)Burning napisał(a): ztcw 60s są 'szybsze', mają wyraźniej zaznaczony atak, choć tyle samo środka
"szybsze" zwykle łączy się ze zdjętym dolnym pasmem w charakterystyce pickupu
Liczba postów: 12302
Liczba wątków: 44
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
4
Akurat 60. mają bardzo zwarty i mocny dol.
Takie tam granie.
Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
Custom 60 - ostra trzaskajaca góra ik górny środek, kop w dolnym środku, zrównoważony dół
Original 62 - Ciemniejsza, ale dzwoniąca góra, wyrównany środek i głęboki dół, warkot w górnym środku
Seymour Duncan SJB-1 -Dół podobny jak w custom 60's, uwypuklony "vintage środek" (dla mnie aż za bardzo vintage), i vintydżowy brak góry - fajne pikapy do flatów i do "słabszych basówek"
Merliny JB humb - Solo brzmią jak rasowe pikapy do jb, cos pomiedzy 62 a 60, razem niestety nie ma juz tego "marcusa" z racji konstrukcji. Oczywiscie nie dyskfalifikuje tych pikapow pod tym względem - po prostu brzmia nieco inaczej. Jak ktoś chce "fenderowskie" pikapy, a wkurwia go brumienie to merliny są dobrą alternatywą.
Te pikapy warto wziać pod uwagę, jeśli chodzi o "standardowe brzmienie".
(pisze tylko o tych pikapach, które sprawdzałem w praktyce nieraz)
a masz jakieś próbki jazz bassa na merlinach?
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
Zakładałem merliny do conajmniej 5ciu basówek.
Próbki są na ytoutube - Fender jazz bass deluxe FMT, Fender jb 62 reissue, mój jazz bass fretless
Liczba postów: 1889
Liczba wątków: 23
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
2
Dzięki za opinie! Pomyślę jeszcze nad tymi Delano które Lakland zrobił niedawno dla Tima Commerforda.
http://www.laklandowners.com/joomla/inde...Itemid=158
Ale najbliżej mi będzie do 62
Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
(10-11-2012, 08:32 PM)obserwacja napisał(a): Pomyślę jeszcze nad tymi Delano które Lakland zrobił
Lakland zrobił Delano? WTF
Liczba postów: 166
Liczba wątków: 15
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
0
Proszę o poradę dla zielonego w temacie - jakie przetworniki mógłbym wstawić do jb squiera - zasadniczo zalezy mi na tym, żeby nie było niepożądanego sprzęgu pod przesterem w momencie gdy nie gram. Na moim gmr z aktywnymi pickupami mec, jest ok, podczas gdy w squierze na fabrycznych singlach bez wyłączenia kostki nie da się wytrzymać.
Myślałem o jb humbucker przy mostku + singiel od merlina (albo dwa humbuckery), lub single emg hz: http://www.thomann.de/pl/emg_jhz_set.htm
Nie wiem tylko czy pasywne humbuckery wyeliminują takowy sprzęg, czy konieczny będzie i tak dodatkowo preamp w gitarze i w takim wypadku czy do obu rodzajów pasywnych przystawek (tych od merlina i tych emg) jest możliwość "upgade'u" preampem na aktyw? Z góry dzięki za opinie.
Dwa humbuckery powinny byc OK.
(02-13-2013, 06:41 PM)j4444 napisał(a): Proszę o poradę dla zielonego w temacie - jakie przetworniki mógłbym wstawić do jb squiera - zasadniczo zalezy mi na tym, żeby nie było niepożądanego sprzęgu pod przesterem w momencie gdy nie gram. Na moim gmr z aktywnymi pickupami mec, jest ok, podczas gdy w squierze na fabrycznych singlach bez wyłączenia kostki nie da się wytrzymać.
Myślałem o jb humbucker przy mostku + singiel od merlina (albo dwa humbuckery), lub single emg hz: http://www.thomann.de/pl/emg_jhz_set.htm
Nie wiem tylko czy pasywne humbuckery wyeliminują takowy sprzęg, czy konieczny będzie i tak dodatkowo preamp w gitarze i w takim wypadku czy do obu rodzajów pasywnych przystawek (tych od merlina i tych emg) jest możliwość "upgade'u" preampem na aktyw? Z góry dzięki za opinie.
Od tego są bramki szumów. Kup Decimatora lepiej.
Liczba postów: 4376
Liczba wątków: 59
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
1
Może dobre ekranowanie i ewentualnie bramka?
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(02-13-2013, 06:41 PM)j4444 napisał(a): Nie wiem tylko czy pasywne humbuckery wyeliminują takowy sprzęg, czy konieczny będzie i tak dodatkowo preamp w gitarze i w takim wypadku czy do obu rodzajów pasywnych przystawek (tych od merlina i tych emg) jest możliwość "upgade'u" preampem na aktyw? Z góry dzięki za opinie.
Preamp to raczej "downgrade" zwłaszcza przy brzmieniach przesterowanych. Z pewnością nie pomoże Ci w eliminacji sprzęgu. Moim zdaniem pasywne pickupy ze squaiera brzmią na przesterze znacznie lepiej niż jakiekolwiek pickupy aktywne a już na pewno MEC. Problemem jest raczej złe ustawienie samego overdrive. Napisz coś więcej o swoim sprzęcie.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 166
Liczba wątków: 15
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
0
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Wydawało mi się, że ekranowanie i bramka szumów pomogą tylko na "sianie" z przetworników (które rzeczywiście jest duże, pewnie ze względu na stan elekryki w tym nawet potencjometrów wymagający już remontu) a sprzęg i tak będzie się pojawiał. Ale dobrze wiedzieć że to nie przez ich typ. Zastanawiam się nad wstawieniem przy okazji napraw nowych pickupów, w tym właśnie humbuckerów, również pod kątem sprawdzenia ich w cięższej muzie.
Alfik: Gitara to koreański squier z lat 90. Próbowałem podłączać ja przez mxr m80 potem przez sft catalinbread, przy ustawionym poziomie volume efektu do podobnej głośności co wzmacniacz (tranzystorowy) przy bypassie. Na przesterach sprzęga chyba tak jakby sygnał był za silny, nawet po oddaleniu od pieca, za to na aktywnej gitarze (w tym i takiej na humbuckerach - z przełączanym trybem aktyw-pasyw) nie ma takiego tematu. Stare przystawki zostawiłbym sobie na wszelki wypadek, jeśli nie ma opcji, że są jakoś skopane
|