Jak grać szybciej palcami?
#61
Mnie o takie chodziło, Claypoolowe granie. Mnie trzeci pomaga przy takich zagrywkach.
Edit: mam na myśli solo/groovove momenty, nie akordy.


Takie granie jak pokazuje Garrison to trochę inna baja. Nie słyszę tam takiej dynamiki i groovu. To jeest właśnie takie granie pod rampę. Nie kupuję tego.
Mesa Boogie D-180 --> 2x Mesa Boogie 1x15 RR--> G&L L2000 1981'--> kable Mogami --> MXR M-80 --> Darkglass B3K --> TC Electronic Corona Chorus --> Rotosound Swing 66
http://www.inkwizycja.pl/
https://www.facebook.com/InkwizycjaZespol/info
http://www.sertyzur.bandcamp.com
http://www.facebook.com/sertyzur

[Obrazek: punk3.png]

Odpowiedz
#62
(02-10-2013, 09:05 AM)bunialski napisał(a): Nie no trzeci paluch dodaje szybkości... Odpowiednio użyty!

To akurat jest racja. Ja miałem swego czasu spore problemy z graniem równo w szybkim tempie dwoma palcami, ćwiczenia pomagały niewiele.
Przeszedłem na 3 palce i z problemu zrobił się brak problemu ;)
[Obrazek: 7w41Jta.jpg]
Odpowiedz
#63
Co u mnie się sprawdza (a u innych niekoniecznie musi:)

Dla mnie dużą rewolucją w grze dwoma palcami było przejście z grania wskazującym i środkowym na granie wskazującym i serdecznym (Sheehan na swoim video instruktażowym powiedział, że gdyby miał grać dwoma palcami, to grałby właśnie tak.) - po prostu te palce są równiejsze w długości. Kolejna sprawa - prosty nadgarstek i nieopieranie kciuka o przetwornik / strunę (zamiast tego tzw. technika "floating thumb", gdzie kciuk "jeździ" za innymi palcami po strunie: http://youtu.be/PPVMBPmrblU). Mi także pomaga delikatne "kontrabasowe" odchylenie dłoni w prawą stronę, gdyż mój palec serdeczny jest minimalnie dłuższy od wskazującego (oczywiście nadal przy zachowaniu prostego nadgarstka). Trochę też zależy od strun - jedni mówią, że najgrubsze (struna jest bardziej napięta i mniej się odchyla), inni, że najcieńsze. Osobiście preferuję te drugie rozwiązanie, moja ręka się wtedy mniej męczy i łatwiej grać mi artykulacją typu "wyrywanie progów" wtedy, gdy trzeba.

Trzy palce zawsze myliły mnie co do akcentów, szczególnie przy graniu rzeczy bardziej skomplikowanych niż metalowy łomot na jednej strunie (Percy Jones musi być nadczłowiekiem skoro gra takie dziwne rzeczy trzema palcami :D). Wyszedłem z założenia, że jeśli Alderete, Thesselling, Pastorius, Berlin i wielu innych potrafią grać dwoma palcami w superszybkich tempach, to ja też będę potrafił i tego się trzymam.

Z drugiej strony są takie rzeczy, które łatwiej wychodzą przy trzech palcach, np. jakieś triolowe zagrywki.

No i oczywiście trzeba sumiennie ćwiczyć i odpowiednią metodą - w temacie o ćwiczeniu szybko kostki polecałem już artykuł Adama Nittiego (http://bassmusicianmagazine.com/2007/08/...our-speed/). Polecam też rozkręcić się na maxa i grać tak lekko, żeby palce minimalnie odrywały się od struny.
Odpowiedz
#64
Napisanie, że u Garrisona nie ma dynamiki zamyka tą dyskusję...Bo chyba nic nie słyszysz, bez urazy.

Chyba że rozumiemy co innego pod pojęciem dynamiki. Dla mnie dynamika to zakres głośności.
Odpowiedz
#65
Pewnie chodzi o cios w brzmieniu i ataku. Nie jestem fanem brzmienia i ataku Garrisona, choć oczywiście bardzo lubię gościa :)
Gram na nerwach.
Odpowiedz
#66
Tak chodzi mi o atak. Widzę i słyszę że gość jest prze ch... Nie podchodzi mi jednak jego styl.
Mesa Boogie D-180 --> 2x Mesa Boogie 1x15 RR--> G&L L2000 1981'--> kable Mogami --> MXR M-80 --> Darkglass B3K --> TC Electronic Corona Chorus --> Rotosound Swing 66
http://www.inkwizycja.pl/
https://www.facebook.com/InkwizycjaZespol/info
http://www.sertyzur.bandcamp.com
http://www.facebook.com/sertyzur

[Obrazek: punk3.png]

Odpowiedz
#67
Pytanie mje brzmi po co grac szybko?? nie lepiej z feelingem i dokladnie??
Krytycy na chuj mi skoczyc moga, jestescie jak pies ktory goni wlasny ogon, ide swoja droga na swoj sposob slowo po slowie i klade spocona lache naa to co kto o mnie powie
Odpowiedz
#68
Grać szybko z feelingiem i dokładnie tego chcę bo lubię szybkie numery. Oczywiście nie cały czas i nie na jedno kopyto.
Mesa Boogie D-180 --> 2x Mesa Boogie 1x15 RR--> G&L L2000 1981'--> kable Mogami --> MXR M-80 --> Darkglass B3K --> TC Electronic Corona Chorus --> Rotosound Swing 66
http://www.inkwizycja.pl/
https://www.facebook.com/InkwizycjaZespol/info
http://www.sertyzur.bandcamp.com
http://www.facebook.com/sertyzur

[Obrazek: punk3.png]

Odpowiedz
#69
Cytat:Pytanie mje brzmi po co grac szybko?? nie lepiej z feelingem i dokladnie??

Jak jest większy "zapas mocy", to naturalnie w wolnych tempach wszystko jest grane pewniej i dokładniej... ;)
Odpowiedz
#70
Potrzebuję nauczyć się grać w szybkich tempach z częstymi zmianami strun, o ile grać szybko to nawet umiem, o tyle lewa ręka trochę nie nadąża z zapierdalaniem po gryfie, a prawa z szybką zmianą strun, które uderzam.
Ktoś ma jakiś pomysł, jakie ćwiczenie mogłoby mi pomóc?
Odpowiedz
#71
(07-31-2013, 11:37 AM)Bjarni napisał(a): Potrzebuję nauczyć się grać w szybkich tempach z częstymi zmianami strun, o ile grać szybko to nawet umiem, o tyle lewa ręka trochę nie nadąża z zapierdalaniem po gryfie, a prawa z szybką zmianą strun, które uderzam.
Ktoś ma jakiś pomysł, jakie ćwiczenie mogłoby mi pomóc?

Wszystkie nieparzyste!!!! Zwalniasz, bo masz ograny jeden schemat a przy innych się potykasz pewnie? Ja mam tak samo...

trzy nutki, potem dwie na strunie wyżej, znowu trzy na strunie niżej - przez takie coś zaczynasz za każdym razem od innego palca. potem dwe nutki, jedna, itp itd. mozna sobie wymyślić milion, zasada jest ta sama.

Dobrym złem też jest granie stacatto, podaję nutki w podziale 4/4 - "X" grasz, "-" pomijasz

xxxx | -xxx | x-xx | xx-x | xxx-

to jest fajne, potem to samo ale np dzielisz na dwa takty a nie jeden:

xxxxxxxx | -xxxxxxx | x-xxxxxx | xx-xxxxx itp itd itp itd

a następnie np pomijamy co dwa:

xxxx | --xx | x--x | xx-- | -xx-

itp itd. ważne żeby łamać schemat 4/4 i zaczynania na miarę tym samym palcem/ kostką w tą samą stronę - ja się natym głównie wypierdalam.

Reszta to ogranie schematów w obrębie danej harmonii, temat przekraczający moje kompetencje:)
Odpowiedz
#72
Do łamania takich schematów polecam cisnąć to http://www.instituteofbass.com/lessons/c...m_studies/ - przynajmniej jeśli chodzi o granie na jednej strunie.
Odpowiedz
#73
Wrzucałem juz ćwiczenie na mapę szesnastkową, też pomoże. ;)
Odpowiedz
#74
(07-31-2013, 05:04 PM)zakwas napisał(a): Wrzucałem juz ćwiczenie na mapę szesnastkową, też pomoże. ;)

Gdzies w tym watku?
Odpowiedz
#75
W watku o slapie byla.

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości