Rezonujące (?) struny
#1
Cześć, mam taki dziwny problem, właściwie nie wiem za bardzo skąd się on bierze i proszę o pomoc. Gram na moim fenderze j-bassie i dzieje się coś dziwnego. Grając na przykład dźwięk E na strunie G powstaje dość głośne 'buczenie'. Sprawdziłem o co dokładnie chodzi i buczą struny E i A wydając dźwięk taki jak flażolet na 24 progu.. Z kolei kiedy zagram na tej samej strunie np Es to już prawie nic nie brzmi. Tak samo jak zagram H na strunie G to bardzo głośno 'buczy' struna E zaś A się w ogóle nie odzywa. Co z tym zrobić? Bo ja pomysłu kompletnie nie mam a tłumienie tego jest dość trudne i męczące (flażolety to nie tak łatwo). Gryf jest prosty, maszynki myślę że dość dobrze ustawione (na 0 i 12 jest ten sam dźwięk)
Odpowiedz
#2
a grales na sluchawkach?
moze wina pomieszczenia/pieca
Odpowiedz
#3
Rezonans pomieszczenia albo np. Tomów perkusisty to jedno - w prawie każdym nie dostosowanym pomieszczeniu znajdziesz takie dźwięki.

Nic na to nie poradzisz, możesz sobie na korektorze znaleźć dane pasmo i je podciąć, albo dostosować pomieszczenie.

Ale jeśli faktycznie jeśli stłumisz E i A i buczenie znika, to ciut nie rozumiem - na czym polega problem z tłumieniem struny E i A podczas gry na G?
Odpowiedz
#4
Gram na słuchawkach.
Problem polega na tym że te struny robią właśnie flażolety które tłumi się trochę ciężej niż normalne dźwięki np. jakieś tam gis na E. No i poza tym jak gram jakąś melodię wysoko na strunach G, D to ciężko przy okazji tlumić te wszystkie struny które buczą bo palce są potrzebne gdzie indziej.
Kolega mi powiedział że może to byc wina tego że maszynki są źle ustawione, to może być to?
Odpowiedz
#5
Nagraj jakis krotki film podczas gry i sie wyjasni Smile

Odpowiedz
#6
Jo.

Uwierz mi na słowo, ew. sam się nauczysz tego przy pierwszym wymagającym realizatorze i/lub po zakupie basu 5 strunowego:

Musisz, absolutnie musisz, kiedy tylko się da tłumić wszystkie struny na których nie grasz.

Jeśli masz dwie łapy, palców starczy - gwarantuję.

U mnie lewa łapa tłumi cieńsze struny i często grubsze też (zwłaszcza przy grze prostych rzeczy kostką). Palce nieużywane prawej ręki tłumią grubsze struny - zazwyczaj Kciuk opiera się na E i dotyka H, serdeczny jest na A lub E, mały na H - zostają ci dwa do grania na D i G. Smile Jeśl z jakiegoś niezrozumiałego powodu gram akordami to serdeczny i mały tłumią H/E albo H/A jeśli akord ma podstawę na strunie E.
Odpowiedz
#7
To jest zupełnie normalne zjawisko. Kiedy uderzasz dźwięki będące jednocześnie składowymi harmonicznymi dźwięków na pustych strunach, to puste struny będą się odzywać. Szczególnie gdy grasz dźwięki w interwale kwinty i oktawy do danej struny. Gdyby bas był kompletnie głuchy i nierozegrany, to może by nie rezonował.
Odpowiedz
#8
No właśnie. Żadne pomieszczenie, tylko i wyłącznie złe tłumienie strun. To da się wyeliminować. Wystarczy odpowiednio ułożyć lewą rękę, u mnie ten odruch wykształcił się samodzielnie.
Tappingowcy radzą sobie z tym za pomocą gumki do włosów założoną na gryf przy samym siodełku Wink
Odpowiedz
#9
Zgadzam się z przedmówcami. I polecam taki filmik, a także cały serwis:

http://scottsbasslessons.com/technique/b...thumb.html
Fender Jazz Bass MIA, HB JB40FL -> Korg Pitchblack -> Boss OC-2 -> MXR Octave Bass Deluxe -> EHX Deluxe Bass Big Muff Π -> Marshall VBA 400 -> Marshall VBC 412

Alfik napisał(a):a może do rocka jak sama nazwa wskazuje zastosować jednak jazz basa
Odpowiedz
#10
Ah ok Big Grin chodzi o to że kompletnie się odzwyczaiłem od opierania kciuka o struny. Dziwne jest to że długo grałem na yamasze rbx 375 i tam nic nie rezonuje kompletnie, teraz mam fendera i słychać kompletnie wszystko. Ale to dobrze, więcej się nauczę. Dzięki za podpowiedzi. Pan Scott wszystko mi ładnie wytłumaczył
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości