próbki waszych basów
O, ćwiczenie to i ja z chęcią podłapię Smile
Warwick Corvette $$ -> SWR SM400
Odpowiedz
http://kirkhamlet.pl/dwn/rozgrzewka.mp3
http://kirkhamlet.pl/dwn/rozgrzewka_wolno.mp3

To jest naprostszy A moll.

Gramy wszystkie akordy po kolei, pryma, tercja, kwinta, septyma stosowna.

Pierwszy akord w górę - od prymy do oktawy
następnie drugi akord w dól

potem drugi akord w górę, trzeci w dół.

i tak przez oktawę. Potem to smao po 2 dźwięki, po 3, kostką.

Obecnie męczę to na piątce przez 2 oktawy - jest chujnia na maksa z dynamikąSmile
Odpowiedz
(03-28-2013, 10:41 PM)groza napisał(a):
(03-28-2013, 10:25 PM)Bjarni napisał(a): https://soundcloud.com/bjorn_b/sets/jbass

Czysty DUŻO lepiej, tylko stare struny i wali lekką studnią przez to.

Stare, zgrane, tanie nikle. Planuję niedługo zakupić sobie nowe i wymienić, to nagram to samo jeszcze raz Wink.


@Burn, te roto brzmią jak nie roto Big Grin
Odpowiedz
dzięki groza!
Bjarni: jak to się mówi - setup to pół basu Wink żebym jeszcze grać umiał jak np. kolega Michał F. Sad
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
Burn: U mnie roto brzmią zawsze jak druciak z takim chamskim środkiem. Na każdym basie tak było, jakkolwiek nie ustawiłem Big Grin
Odpowiedz
(03-28-2013, 10:37 PM)groza napisał(a): Z przykrością przyznam (nie lubię tak publicznie krytykować), że niestety nie żyje też artykulacja, time i dynamika - OMSON, znam niestety ludzi którzy po 2-3 tygodniach grania kostką radzili sobie z tym dużo lepiej od Ciebie, strasznie niechlujnie to brzmi - jako realizator ze studia bym Cię wyprosił.

Wyłącz w pizdu wszystkie efekty na rok czasu i graj godzinke dziennie na cleanie proste ćwiczenia, zaraz jedno wrzucę, wiele Ci się wyjaśni i ułoży łapy.

Wszystkie swoje frazy i riffy nakurwiaj -10, -20, -30bpm (potem wolniej - na poczatku bedzie problem) i CO BARDZO WAŻNE graj bardzo lekko, potem normalnie, potem mocno - docelowo powinny się zgadzać pod względem pulsacji i akcentów wszystkie 3 opcje energetyczne.

Kluczowa sprawa, to żebyś zaczął te wszystkie kiksy słyszeć, bez tego nigdy nie będzie lepiej - po tym jak grasz niestety słychać, że nie słuchasz się.

Proszę tego nie traktować jako przypierdalanie się - odpisałem tak jak bym potraktował każde swoje nagranie - w których wkurwia mnie absolutnie wszystko i w miarę możliwości staram się to punkt po punkcie naprawiać.

Groza - oczywiście nie traktuje tego jako przypierdalania się. Przecież wiadomo jak nieoceniona jest Twa życzliwość. Odgadłeś wszak, że niedostatków warsztatu nie słyszę oraz pomyliłem się wrzucając jego próbkę w temacie poświęconym próbkom naszych basów. Dziękuję Ci za merytoryczną odpowiedź - dzięki niej sporo dowiedziałem się o brzmieniu mojego basu. Gdy przyjdzie mi nagrywać coś w studio, nie omieszkam przepełniony lękiem, przedstawić Ci próbkę do oceny, abym Boże broń, nie został zeń wyproszony. Twoje zdrowie Emotka_2755
Odpowiedz
Omson zrozum ze bez cwiczen nie zabrzmisz nawet na Alembicu czy Walu.Brzmienie basu to glownie artykulacja,bo to w koncu nie preampem modulujesz sile uderzania strun o progi i nie przystawkami skracasz je na podstrunnicy. Faktycznie brzmisz na tym spectorze jak nastolatek co ledwo bas kupil i chce sie wyzyc,tak gralem sam jak mialem 19 lat. Jest za mocno,faktycznie bardzo nierowno artykulacyjnie i trudno byloby Cie pewnie ukrecic w studiu bez wyciecia wiekszosci sopranow i gornego srodka oraz duzej ilosci kompresji. Ja na Twoim miejscu na prawde bym pocwiczyl zanim cos gdzies zamieszcze,gdzie ktos bedzie wrecz poproszony o komentarz (sam nie zamieszczam tu nic od dawna z powodu brakow przez niedostatek cwiczen).
Zeby wytlumaczyc moja wypowiedz,jestem juz stary i brzmienie ludzi bez umiejetnosci na Fenderach i innych MM daje mi tyle rsdosci co odsluchiwanie probek na Skywayach. Brzmienie to niestety nie tylko sprzet,ale przede wszystkim umiejetnosci przekonalem sie o tym jak mnie pewien basista nauczyl jak sie uklada rece podczas grania i co sie cwiczy zeby zaczac brzmiec.Cwiczenie grozy to to samo ktorym ja wycwiczylem artykulacje i ciagle poprawiam ja takze warto,serio.
Odpowiedz
Pany taki inny temat: Ma ktoś was próki Rickenbackera (lub kopii) w strojeniu HEAD?
Odpowiedz
Przeczytałem kilka ostatnich stron i nie mam już siły...

Oczywiście mógłbym podpisać się dokładnie pod wszystkim, co napisał tutaj Michał tyle, że on przez wrodzony takt i dobre wychowanie starał się być miły... ja nie będę
Po za tym starzejemy się, podobają nam się stare nagrania zarejestrowane na brzmiącym sprzęcie w dobrych pomieszczeniach, z dobrze ustawionymi mikrofonami i przede wszystkim zagrane przez muzyków, którzy POTRAFILI GRAĆ.
Marzę o czasach w których nie będę mieć mniej roboty, bo wymagam grania zamiast edytowania, śpiewania zamiast strojenia, i w którym pozwolą mi zgrać master do -12dB RMS a nie zabić jakąkolwiek dynamikę i zrobić -5dB RMS bo ma jebać jak inne produkcje. Nie wiem czy te czasy nadejdą... wątpię...Mogę sobie z Michałem czasami (choć coraz rzadziej - bo tak na prawdę w zbyt wielu kwestiach się zgadzamy) podyskutować o tzw. gustach, pickupach, wzmacniaczach czy preampach, ale o pewnych rzeczach ludzie, którzy przekroczyli pewien próg świadomości i biorą udział w profesjonalnej produkcji muzycznej po prostu nie dyskutują. Tak, więc...


Drogi Omsonie, fakty są następujące:

1. Nie potrafisz kompletnie grać na instrumencie jakim jest gitara basowa. Umiejętności prezentowane przez Ciebie na zamieszczanych próbkach nie kwalifikują Cię nawet do kategorii solidnych amatorów
2. Po przeanalizowaniu około 5000 tysięcy Twoich postów dochodzę do wniosku, że Twoja ogólna wiedza muzyczna jest na poziomie przeciętnego ignoranta, grasz muzykę zbliżoną do eksperymentalnej, kompozycje gdzieś tam pojawiające się w samplach nie weryfikują nawet podstawowej wiedzy muzycznej, śmiem twierdzić, że miałbyś problem z poprawnym zagraniem przysłowiowej „Małgośki” na weselu.

3. Druzgocącym jest fakt, iż po tak wielu latach grania Twoja Świadomość muzyczna - tzw. „muzykalność” (elementarne poczucie rytmu, świadomość wysokości dźwięku, wyczucie barwy) jest zerowa – w innym przypadku, żadna z Twoich próbek nie przeszła by sita autocenzury. Ponadto poddany krytyce wydajesz się nie zdawać sobie za bardzo sprawy z popełnianych przez siebie elementarnych błędów.

4. Nie masz praktycznie żadnego doświadczenia studyjnego. Twoje posty pisane są z perspektywy tzw domowego grzebcza i tzw „home recordingu” i to w wersji nieco mocno przedszkolnej biorąc pod uwagę prezentowane rezultaty...

5. Twoja perspektywa ogranicza się również do piwnicy, czy salki w której ćwiczysz. Nie ograłeś w życiu zbyt wielu instrumentów ani nagłośnienia, ewentualnie to co przytargali koledzy do salki, albo stało jako backline na jakimś prowincjonalnym koncerciku. Byłeś na jakiś targach muzycznych np we Frankfurcie... albo chociaż na Bassdays??? Incjatywami typu Basturbacje albo Grajmidół, które są właśnie po to aby wymienić się doświadczeniami poszerzyć wiedzę i świadomość też gardzisz... boisz się konfrontacji? Odwiedziłeś jakiś porządny sklep muzyczny typu frankfurcki smidt, w którym stoi ze 100 drogich markowych instrumentów... pograłeś na nich...

6. Na podstawie tejże piwnicznej perspektywy i ewentualnie próbek na Youtube wypowiadasz się na temat genialności pewnych rozwiązań technicznych i sprzętu, który masz - bo go masz. Na zasadzie małego Kazia ten sprzęt jest świetny bo jest mój.
7. Nie przeszkadzało by mi to zbytnio, gdyby nie jeden fakt... Mądrzysz się, sadzisz się, próbujesz za wszelką cenę podważyć lub ośmieszyć zdanie ludzi, którzy:
a. lepiej grają od Ciebie
b. lepiej brzmią od Ciebie
c. mają dużo większe doświadczenie w graniu, nagrywaniu i produkcji muzycznej
d. Osiągają w tymże dużo lepsze efekty finalne od Ciebie
8. Opowiadasz SZKODLIWE dla mniej doświadczonych młodych użytkowników forum herezje i farmazony o wyższości pluginów nad hardwarem, o wyższości kręcenia gałami i doboru sprzętu nad artykulacją, żeby wymienić tylko te najbardziej idiotyczne.
9. Śledząc ilość twoich wypowiedzi domniemam, że masz dużą ilość wolnego czasu, więc zamiast pisać na tym forum wierutne bzdury i wyrażać swoje nikomu nie potrzebne opinie na tematy, o których nie masz bladego pojęcia weź się chłopie za ćwiczenie.

p.s. Jeden ze znajomych muzyków sesyjnych doniósł mi ostatnio, że niektóre twoje wypowiedzi poparte nagranymi przez Ciebie samplami zyskały już miana anegdot branżowych.

(03-27-2013, 09:13 PM)groza napisał(a): Teraz mam 2 prztyczki -> h1 / s / h2, chcę przerobić na h1 / s1 / s2 z ciekawości...

Palec, bardzo niekonsekwentna, mocnawa artykulacja i dużo brzęczenia (bas ustawiony pod kostkę z przesterem - jakbym grał na czystym to bym podniósł):

http://kirkhamlet.pl/dwn/palce_cewki.mp3

ss
hh 1
hh2
s neck
h1 neck
h2 neck
s bridge
h1 bridge
h2 bridge
h1 s
h2 s
s h1
s h2
h1 h2
h2 h1

gain ten sam, poza bridge solo w h2 - mocno clipowal, jest 3db ciszej.

najfajniejsza sprawa, to jak różne ustawienia diametralnie inaczej reagują na dynamikę - przy kostce tego aż tak nie słychać, tutaj jest masakra, na połowie ustawień nie umie grać - ewidentnie.

Posłuchałem

Jak dla mnie zdecydowanie wszystkie opcje singli. Mam wrażenie, że w miksie też najbardziej sprawdziło by się to brzmienie - dół jest tam gdzie trzeba, góra na swoim miejscu.
Ustawienia typu H może z wyjątkiem bridge solo, który może być użyteczny do jakiegoś soundu typu betoniara mają w sobie za dużo składowych typu okolice 100Hz i 300Hz, które trzeba by było pewnie podcinać podczas miksu. Oczywiście zależy to też od tego jakie graty do tego podłączymy.

Abstrahując od moich preferencji to świetne pickupy som.
(03-29-2013, 10:45 AM)paluch1986 napisał(a): Pany taki inny temat: Ma ktoś was próki Rickenbackera (lub kopii) w strojeniu HEAD?

Raczej to nie jest dobry pomysł. Większość ricków ma problem ze struną E w niższym stroju będzie się tylko uwidaczniał.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Dzięki, dobrze wiedzieć, już nie drążę dalej pomysłu Emotka_2755
Odpowiedz
Ta struna E to jest wynik glownie kiepskiego mostka, ale jest porzadny zamiennik od hipshota. Wyglada troche homoseksualnie, ale słyszałem, ze robi roboteBig Grin

http://store.hipshotproducts.com/cart.ph...tail&p=215
Odpowiedz
(03-29-2013, 01:09 PM)paka napisał(a): Ta struna E to jest wynik glownie kiepskiego mostka, ale jest porzadny zamiennik od hipshota. Wyglada troche homoseksualnie, ale słyszałem, ze robi roboteBig Grin

http://store.hipshotproducts.com/cart.ph...tail&p=215

Fakt

Michał wymienił w swoim i będzie na basturbacjach - będzie można posłuchać

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Michał tzn. Szergiel? Jestem mu winien 20zł, oddam mu w pizzy może Wink
Odpowiedz
(03-29-2013, 02:01 PM)Basstard napisał(a): Michał tzn. Szergiel? Jestem mu winien 20zł, oddam mu w pizzy może Wink

Owszem to o nim mowaSmile

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Ktoś coś mówił o pizzy;d?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 27 gości