Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
04-17-2013, 04:55 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-17-2013, 06:40 PM przez Alfik.)
Panowie i Panie...
Bardzo proszę o pomoc w wybraniu wersji masteringu. Jeśli ktoś może poświęcić 10 min i posłuchać będę wdzięczny. Sprawa wiąże się z ewentualnymi inwestycjami sprzętowymi, także zależy mi na zebraniu jak największej ilości opinii. Nie chcąc narzucać wam jakichkolwiek sugestii nie informuje czym się te wersje różnią.
wersja 1. http://www.voila.pl/087/hcr8s/index.php?get=1&f=1
https://soundcloud.com/b-a-ejdoma-ski/ch...-smierci-c
wersja 2. http://www.voila.pl/087/hcr8s/index.php?get=1&f=2
https://soundcloud.com/b-a-ejdoma-ski/ch...-smierci-o
Dla dociekliwych: Nagranie Chimery z przed 8 lat. Sam numer wymyślony pod koniec lat 90siątych... Dopiero teraz miałem czas zmiksować - jak już nabrałem dystansu i się tego wstydzę... ale cóż trzeba się rozliczyć z przeszłością
Jazz bass 78 sienna i moja pierwsza w życiu próba zmierzenia się z fretlessem. Ibanez Jazz Bass Silver series 77' typowa sklejka mahoniowa + topola i heban na podstrunnicy. SWR SM900 (nie modyfikowany) i Aguilar GS-210.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(04-17-2013, 05:01 PM)Mateusz napisał(a): wrzuc na soundcllouda!
Postaram się oczywiście ale to ma 11 minut Nie chce wrzucać mp3 na sounclouda bo mam wrażenie, że jego kompresja pogorsza jeszcze sprawę.
jak komuś działa voila to please niech odpala z niej
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
Liczba postów: 124
Liczba wątków: 13
Dołączył: May 2010
Reputacja:
0
słyszę : pierwsza wersja na początku super brzmienie, ale po chwili słuchania jakby tak sterylnie bardzo, jakby "podostrzone" i ciut męczy im dłużej trwa, druga wersja natomiast odwrotnie - na początku wrażenie lekkiego przymulenia, ale im dłużej tym lepiej się słucha , robi się takie przyjemnie miękkie brzmienie
Ibanez MC 924-Aphex Punch Factory-Chaos Signal Splitter x2:
Manlay Sound Bass King, Source Audio Lunar Phaser, BOSS BF 2B, BOSS BF-3, EarthQuakerDevices Hummingbird,TC Flashback X4 - Eden WT 600-DMNF 4x10, - KUSTOM GROOVE 115C,
kable Laboga, Roland Juno G, BOSS DR-880, Roland Quad Capture,
Liczba postów: 751
Liczba wątków: 13
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Zdecydowanie wersja pierwsza dla mnie wygrywa jeżeli porównywać różnice w masterze!
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
04-17-2013, 08:44 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-17-2013, 08:45 PM przez zakwas.)
Drugi - mniej nachalna góra, cieplejszy ogół (zwłaszcza dolny środek), mam wrażenie, że ciut lepsza dynamika, ale właśnie wróciłem z nagłaśniania koncertu, więc nacisk stawiam na "mam wrażenie".
Liczba postów: 1947
Liczba wątków: 16
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
1
Wersja C fajniejsza, ale trzeszczy.
Liczba postów: 655
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jul 2010
Reputacja:
0
Nie wiem czego tu się wstydzić. Zajebiście zagrane, świetnie dobrane brzmienia, czytelny wokal i ciekawe pomysły. Gitara jak Gilmourem zaleciała, to aż mi ciary poszły.
Miks nr 1 bardziej surowy i naturalny, słychać idealnie wszelkie smaczki na instrumentach. Ride pięknie dzwoni.
Miks nr 2 wygładzony i wymuskany, przez co przyjemniejszy jako całość, ale jakby tracił detale. Taki nadmuchany jakby...
Wybieram bramkę numer jeden, bo lubię jak na płycie słychać jak naprawdę kapela brzmi. ;D
Rickenbacker B-HOOD
Rickenbacker 4003 2011, Vox Standard Bass 1982 -> Ampeg V4B AV -> Soundman BS-215
Liczba postów: 6389
Liczba wątków: 67
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
7
dla mnie Chimera - Gra ze Smiercią O. bo wokal nie musi sie przebijac przez talerze (a przez to mnie wersja "A" bardziej meczy).
Liczba postów: 10366
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
2
A czemu to takie głośne? Musiałem przyciszyć tak do 1/3 tego co zwykle bo wierci dziurę w uchu
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(04-17-2013, 10:44 PM)MrPapaBear napisał(a): A czemu to takie głośne? Musiałem przyciszyć tak do 1/3 tego co zwykle bo wierci dziurę w uchu
Produkcje Ricka Rubina były jako materiał porównawczy
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 2388
Liczba wątków: 28
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
1
Jak dla mnie 2. Mniej gryzie w uszy
Liczba postów: 865
Liczba wątków: 30
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
4
Bardziej mi się podoba drugi miks. Wszystko co wysłyszałem słychać tak samo dobrze, a na pierwszym musiałem ściszać na solówkach gitary bo za mocno po uszach waliły.
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
Druga wersja zdecydowanie, juz po kilku sekundach sie zdecydowałem.
|