Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Witam, zwracam się do kolegów po fachu z zapytaniem dotyczącym Bassmana (konkretnie Silverface 1969). Na tyle nie ma nigdzie napisane, jakie podpinać kolumny. Szukając odpowiedzi na zagranicznych można natrafić na sprzeczne głosy, jedni mówią że minimalnie 8 Ohm, inni że 4.
Czy ktokolwiek z was miał z tym do czynienia lub wie, czy 4 Ohm to nie będzie zbyt mało? Miałbym do dyspozycji kolumnę Ashdowna, czasowo póki nie kupię niczego lepszego, ona jest właśnie na 4 Ohm i nie wiem, czy nie wyrządzę wzmacniaczowi jakiejś krzywdy, bardzo proszę was o pomoc.
Pozdrowionka
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 747
Liczba wątków: 3
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
28
Myślę, że każda odpowiedź na forach była poprawna gdyż były różne wersje tego wzmacniacza. Najlepiej będzie jak otworzysz wzmacniacz, spiszesz symbol transformatora głośnikowego i odszukasz ten symbol w sieci, na przykład tu: http://www.classictone.net/Fender-Blonde...rmers.html
Gdybym miał zgadywać, to powiedziałbym, że od głośnika 4 Ohm nic się nie stanie temu wzmacniaczowi.
Marek
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Prawdopodobnie nie masz tej czarnej blachy, na której jest wyraźnie napisane, że 4
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Hmmm, czyli w takim razie minimalny opór paczki musi wynosić 4? Jestem zupełnie świeży w temacie łączeń wzmacniaczy i kolumn, jeśli rzeczywiście jest tak jak mówi Przemak, to podłączenie kolumny 8 ohm by miało jakieś złe konsekwencje w przypadku tego wzmacniacza, czy jak wspominałem 4 to wartość minimalna?
Z góry dziękuję wam za pomoc
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 883
Liczba wątków: 13
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
22
Większość większych wzmacniaczy Fendera jest na 4 omy (albo mniej, np. quad), rzadko spotykało się wyższe wartości. To w końcu ameryka, oni są przyzwyczajeni do wyższych prądów 4 to jest wartość odpowiednia, wtedy masz 50W. Jest to jednocześnie wartość minimalna i nominalna Można oczywiście podłączyć i 8, wtedy moc spada mniej więcej o połowę, bez żadnych złych skutków (poza takim, że 25W dla basu to żart ). Nie należy włączać wzmacniacza bez obciążenia, jak każdego lampowego.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
Tak czy inaczej 50tka jest za cicha do jakichkolwiek zastosowań koncertowych. Wpięty w edena (jedną ze skuteczniejszych 4x10) na próby powiedzmy, że starczył awaryjnie, ale barwa była od przesterowanej, przez przesterowaną na przesterowanej skończywszy.
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Kurczę, dzięki Ci dobry człowieku.
Mam wielką nadzieję stać się posiadaczem tego wzmacniacza w ciągu następnego tygodnia, to będzie moja pierwsza lampa, więc wskazówki, porady posiadacza czy kogoś kto miał z tym do czynienia są wręcz wybawieniem, zwłaszcza dla raczkujących w tym temacie. Przy okazji podpytam jeszcze o kilka rzeczy, pierwsza z nich to są te dwa wyjścia na kolumny: Łącząc do tego dwie paczki, uzyskujemy 2 x 25 w i opór się sumuje czy coś takiego? Na tym Twoim zdjęciu jedno z tych gniazd jest chyba zalepione.
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 3015
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
10
Po pierwsze Przemak nie ma racji. Po drugie Groza nie ma racji.
Liczba postów: 12181
Liczba wątków: 43
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
5
Myślę że z nie włączaniem wzmacniacza lampowego bez obciążenia to przemak ma jednak rację.
P O Z I O M
Z A D O W O L E N I A
D O M A N A
(05-11-2014, 01:14 PM)mazdah napisał(a): Po pierwsze Przemak nie ma racji. Po drugie Groza nie ma racji.
Po trzecie, wyjaśnij Pan
Liczba postów: 3015
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
10
05-11-2014, 01:22 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2014, 01:28 PM przez mazdah.)
Po pierwsze: wzmak lampowy nie odda połowy mocy w przypadku podpięcia kolumny o wyższej impedancji. Po drugie 50w to juz dosc sporo, będzie to sound przesterowany, ale śmiało nadaje się do grania, jeżeli trafa są odpowiednie i będzie ładny dół. W przypadku bassmana to może jednak Groza miał rację, bo te piece specjalnie dużo w dole nie mają, więc może się okazać że do basu trochę braknie.
Włączanie lampowca bez paczki faktycznie jest wysoce szkodliwe, ale juz niektóre piece juz można tak traktować.
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
(05-11-2014, 01:22 PM)mazdah napisał(a): Po pierwsze: wzmak lampowy nie odda połowy mocy w przypadku podpięcia kolumny o wyższej impedancji.
To znaczy, że zachowa 50w przy 4 i 8 ohm?
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 3015
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
10
To jest temat na głębsze dywagacje :p
Po pierwsze to jest 50w czystej mocy. Zależy to od stanu lamp, poziomu wysterowania i obciążenia, ale nie tak drastycznie jak w tranzystorach. Bardziej obciazony lampiak mocniej sie grzeje, ale oddaje ile moze. Chociaz istnieje przy tym ryzyko zjarania trafa. Ponad ro 50w czystej mocy RMS to np. 100w na przesterze.
Liczba postów: 4394
Liczba wątków: 7
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
05-11-2014, 01:45 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-11-2014, 01:47 PM przez Husky.)
Czyli póki co, odpowiedź na pierwsze pytanie o opór brzmi tak, że mogę śmiało dawać paczki
4 i 8 ohm?
EDIT: Co do stanu lamp, mam nadzieję złapać w okolicy kogoś od serwisu i pilnować ich sprawności.
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0
Hammond L100 | Leslie 760
'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic
'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Liczba postów: 3066
Liczba wątków: 30
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
5
(05-11-2014, 01:31 PM)Husky napisał(a): (05-11-2014, 01:22 PM)mazdah napisał(a): Po pierwsze: wzmak lampowy nie odda połowy mocy w przypadku podpięcia kolumny o wyższej impedancji.
To znaczy, że zachowa 50w przy 4 i 8 ohm?
Mniej więcej tak. Ale w lampiaku powinien być przełącznik impedancji albo osobne wejścia dla różnych wartości. Jeśli trafo jest stale ustawione na 4 ohm, to dobrze zrobisz podpinając paczkę 4 ohm lub dwie paczki po 8 ohm każda. Jeśli podepniesz jedną paczkę 8 ohm, to obciążenie nie będzie się zgadzać i lampy dostaną "po dupie", może wystąpić większy przester i zmiana brzmienia. Są tutaj amatorzy takiego rozwiązania ale ja ostrzeżony przez mojego fachowca unikam podobnych sytuacji.
Jabłanica (bułg.: Община Ябланица) − gmina w środkowej Bułgarii. Populacja wynosi 6600 mieszkańców.
blue colander stompboxes
|