Nasze nagrania
(02-22-2015, 06:57 PM)zwinny napisał(a): mnie się wydawało że to jest dość łatwe i szczerze mówiąc, to jestem zaskoczony, że nie wiecie, jakie tam są dźwięki Tongue

W oryginale jest
nałożenie metrów 5/8 i 7/8 na 6/4
naprawdę sądzisz, że to jest takie prosteSmile

koledzy stosują tutaj prawdę mówiąc dość dowolną interpretację rytmiczną tego riffuSmile

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
https://soundcloud.com/tomekdudzic/tool-...bass-cover

Kiedyś nagrałem na wzmakach VST, jest 5 cio strunowy jazz i VST, więc ni cholery to nie to brzmienie, ale chyba dźwięki się jako tako zgadzają Wink Trzeba nagrać to "normalnie" w końcu. Używane Whammy to wersja 4, nie chce ktoś jej dla gitarzysty w zamian za nowe basowe? Wink
Odpowiedz
(02-22-2015, 08:00 PM)Alfik napisał(a): koledzy stosują tutaj prawdę mówiąc dość dowolną interpretację rytmiczną tego riffuSmile

W rzeczy samej, trudno skupić się na meritum dyskusji czyli na brzmieniu.

Odpowiedz
(02-22-2015, 08:00 PM)Alfik napisał(a):
(02-22-2015, 06:57 PM)zwinny napisał(a): mnie się wydawało że to jest dość łatwe i szczerze mówiąc, to jestem zaskoczony, że nie wiecie, jakie tam są dźwięki Tongue

W oryginale jest
nałożenie metrów 5/8 i 7/8 na 6/4
naprawdę sądzisz, że to jest takie prosteSmile

koledzy stosują tutaj prawdę mówiąc dość dowolną interpretację rytmiczną tego riffuSmile

kurcze no... włączyłem sobie to, żeby się upewnić, bo już zdrefiłem:
https://www.youtube.com/watch?v=XL4o-_nJvOA

ale nie pomyliłem się. nie wiem, czy to jest 5/8, czy 0,5/0,7, nie znam się Big Grin ale gram to dobrze, broń borze nie chodzi mi tu o jakieś przechwałki, po prostu nie uznawałem tego za trudne. ale może to właśnie dlatego, że jestem wolny od rozkmin typu "hm, w jakim metrum jest to zagrane?", nauczyłem się z słuchu i tyle.

e:
no a brzmienie Wała Jaacy oczywiście miazga
W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle
Odpowiedz
(02-22-2015, 08:19 PM)zwinny napisał(a):
(02-22-2015, 08:00 PM)Alfik napisał(a):
(02-22-2015, 06:57 PM)zwinny napisał(a): mnie się wydawało że to jest dość łatwe i szczerze mówiąc, to jestem zaskoczony, że nie wiecie, jakie tam są dźwięki Tongue

W oryginale jest
nałożenie metrów 5/8 i 7/8 na 6/4
naprawdę sądzisz, że to jest takie prosteSmile

koledzy stosują tutaj prawdę mówiąc dość dowolną interpretację rytmiczną tego riffuSmile

kurcze no... włączyłem sobie to, żeby się upewnić, bo już zdrefiłem:
https://www.youtube.com/watch?v=XL4o-_nJvOA

ale nie pomyliłem się. nie wiem, czy to jest 5/8, czy 0,5/0,7, nie znam się Big Grin ale gram to dobrze, broń borze nie chodzi mi tu o jakieś przechwałki, po prostu nie uznawałem tego za trudne. ale może to właśnie dlatego, że jestem wolny od rozkmin typu "hm, w jakim metrum jest to zagrane?", nauczyłem się z słuchu i tyle.

e:
no a brzmienie Wała Jaacy oczywiście miazga

nagraj sobie z metronomemSmile

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Tylko bez kłótni Panowie Smile
[Obrazek: masthead.jpg]
________________________________

Dużo sprzętu - mało talentu Emotka_2403
Odpowiedz
Kolega Paluch siedzi w podziale zdecydowanieSmile
Odpowiedz
(02-22-2015, 08:44 PM)dr_kciuk napisał(a): Kolega Paluch siedzi w podziale zdecydowanieSmile

zwracam uwagę, że takie rzeczy, zdecydowanie łatwiej gra się do cudzego nagrania, gorzej jak trzeba to wygrać samemu. W tym riffie jest sporo niuansów rytmicznych, które zdecydowanie do prostych nie należą i wymagają sporej świadomości tego co się gra i w którym miejscu taktu się aktualnie znajdujemy.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
aż sobie to pogram z klikiem, bo tutaj pewnie masz rację, więc jeśli chodziło jedynie o to, żeby zagrać równo, to zwracam honor
W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle
Odpowiedz
Mój post wcięło dwa razy.
Ja zagrałem na mojej próbce dobre dźwięki ale za szybko i nierówno,bo tak się ogrywa Wal'a bez metronomu.Ja gram ten utwór z metronomem to jest zupełnie inny feeling i brzmi jak należy.Nie zmienia to jednak faktu,że patent nie jest zbyt trudny jeśli go w stawić w strukturę rytmiczną.
Co wcześniej próbowałem nadmienić to to że Wal przez Taurusa bardziej Walowo brzmi niż przez linię,dla mnie kolekcjonera co skończył się na weng'em all,który nie ma żadnego basu który nagrał epokową płytę i zaczynał na BTB.
Dobra po przesłuchaniu isolated bass,jest to trudny numer ale można go równo ugrać jeśli sie odpowiednio długo posiedzi nad nim.Ja z czasem nabrałem wprawy ale grywam ten patent dobre parę lat,czasami ćwicząc timing tą krótką frazą.
Odpowiedz
Aż sobie to pogram z samym metronomem Smile

bratekr: Spodziewałem się czegoś mocniejszego po tobie, ale jest dobre Emotka_2755 Co się stało z Dogmatem?
Odpowiedz
Się rozpadl Sad
Takie tam granie. 

Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Odpowiedz
Wszystko jest ciężkie nim sie stanie łatweSmile wlasnie słucham koncertu Toola na live i na żywo nie zawsze kazdy dźwięk mu czysto wchodzi w tym hammeronie - oczywiście mozna ten kawałek zagrać ale hak słusznie kolega zauważył trzeba nad tym posiedzieć bo wbrew pozorom nie jest to taki banał.Co do mojej wrzuty nagrałem to po to by porównać brzmienie Wala w linie z gitara, która na wielu forach jest określana jako gitara, która najbliżej brzmi do Wala a kosztuje duzo mniej. Poprosiłem rownież o nagranie przez burninga podobnego motywu jeszcze razSmile Nie zmóżdżajmy sie nad niuansami zagrania tego motywu bo to nie o to chodziło Smile ja w wolnej chwili skoryguje ten motyw i bedzie git...
[Obrazek: masthead.jpg]
________________________________

Dużo sprzętu - mało talentu Emotka_2403
Odpowiedz
Jedno kółko basu mieści się bodajże w 6/8? To dwa razy ta sama frazka za drugim razem zagrana z dołożonym najwyższym dźwiękiem. Pewnie można to rozbić na dwa takty w innym podziale jak ktoś ma taką potrzebę, oni tam potem mieszają dużo z podziałem więc może i ma to sens.

Na 99% jeśli riff wymyślił gitarzysta to najpierw go zagrał a potem mu bębniarz wystukał i powiedział co to za podziały sąSmile Frazę trzeba sobie zanucić i się wyjaśni. Mi to wynika z kostkowania obustronnego z dołożoną 1 nutką przed hammeronami (down/down/up/down/up).

Ale to po prostu technicznie bardzo trudny numer. Trudne jest też powtórzenie tych hammeronów w wolnym tempie z świadomością, jaki to podział - coś jak my name is mud primusa który w tempie niby wszyscy grająSmile

https://t-shirt.iai-shop.com/data/includ...ny.mp3.mp3

Jednego dźwięku nie umiem ugrać odpowiednio, za kiepski jestem. I te hammerony... Pamiętam jak uczyłem się tego z 10 lat temu. Spróbuję ponownie za kolejne 10 lat.

ps. Miewaliśmy w zespole dziwne podziały - rekordem było jak gitarzysta przyniósł riff i mówi, ze to 7/8. Gramy, ej ale to zwykłe 4/4. Nie nie, źle gracie! Wyliczę wam! i wyliczył:

raz dwa czy cztery pięć sześć SIEE DEEM

Smile
Odpowiedz
https://soundcloud.com/yarzenioova/wal-remastered1 0:36 - 1:35, za szybko i przez to nie tak jak wypada, ale to Wal, on sam jakby pozwala na bardzo głośną i dokładną artykulację, ale trzeba te 4 dźwięki dokładnie i szybko zagrać żeby zabrzmiało. Grunt to dobrze wyćwiczona lewa ręka, wiem że z tym samym trzecim dźwiękiem się męczyłem aż usłyszałem, że go brakuje i trzeba coś na to zaradzić Wink

Pamiętam, że ucząc się zwolniłem do minimum i ćwiczyłem aż wyszło i mogłem przyspieszyć. Najważniejsze jest mocne i umiejętne użycie hammer on jak już koledzy wspomnieli, lewa ręka robi tę triolę i cały efekt czysto perkusyjny.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 26 gości