Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(02-22-2015, 06:57 PM)zwinny napisał(a): mnie się wydawało że to jest dość łatwe i szczerze mówiąc, to jestem zaskoczony, że nie wiecie, jakie tam są dźwięki 
W oryginale jest
nałożenie metrów 5/8 i 7/8 na 6/4
naprawdę sądzisz, że to jest takie proste
koledzy stosują tutaj prawdę mówiąc dość dowolną interpretację rytmiczną tego riffu
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 8904
Liczba wątków: 52
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
9
02-22-2015, 08:03 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-22-2015, 08:04 PM przez paluch1986.)
https://soundcloud.com/tomekdudzic/tool-...bass-cover
Kiedyś nagrałem na wzmakach VST, jest 5 cio strunowy jazz i VST, więc ni cholery to nie to brzmienie, ale chyba dźwięki się jako tako zgadzają  Trzeba nagrać to "normalnie" w końcu. Używane Whammy to wersja 4, nie chce ktoś jej dla gitarzysty w zamian za nowe basowe?
Liczba postów: 1742
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jul 2010
Reputacja:
1
(02-22-2015, 08:00 PM)Alfik napisał(a): koledzy stosują tutaj prawdę mówiąc dość dowolną interpretację rytmiczną tego riffu
W rzeczy samej, trudno skupić się na meritum dyskusji czyli na brzmieniu.
Liczba postów: 9539
Liczba wątków: 16
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
3
02-22-2015, 08:19 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-22-2015, 08:20 PM przez zwinny.)
(02-22-2015, 08:00 PM)Alfik napisał(a): (02-22-2015, 06:57 PM)zwinny napisał(a): mnie się wydawało że to jest dość łatwe i szczerze mówiąc, to jestem zaskoczony, że nie wiecie, jakie tam są dźwięki 
W oryginale jest
nałożenie metrów 5/8 i 7/8 na 6/4
naprawdę sądzisz, że to jest takie proste
koledzy stosują tutaj prawdę mówiąc dość dowolną interpretację rytmiczną tego riffu
kurcze no... włączyłem sobie to, żeby się upewnić, bo już zdrefiłem:
https://www.youtube.com/watch?v=XL4o-_nJvOA
ale nie pomyliłem się. nie wiem, czy to jest 5/8, czy 0,5/0,7, nie znam się  ale gram to dobrze, broń borze nie chodzi mi tu o jakieś przechwałki, po prostu nie uznawałem tego za trudne. ale może to właśnie dlatego, że jestem wolny od rozkmin typu "hm, w jakim metrum jest to zagrane?", nauczyłem się z słuchu i tyle.
e:
no a brzmienie Wała Jaacy oczywiście miazga
W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(02-22-2015, 08:19 PM)zwinny napisał(a): (02-22-2015, 08:00 PM)Alfik napisał(a): (02-22-2015, 06:57 PM)zwinny napisał(a): mnie się wydawało że to jest dość łatwe i szczerze mówiąc, to jestem zaskoczony, że nie wiecie, jakie tam są dźwięki 
W oryginale jest
nałożenie metrów 5/8 i 7/8 na 6/4
naprawdę sądzisz, że to jest takie proste
koledzy stosują tutaj prawdę mówiąc dość dowolną interpretację rytmiczną tego riffu
kurcze no... włączyłem sobie to, żeby się upewnić, bo już zdrefiłem:
https://www.youtube.com/watch?v=XL4o-_nJvOA
ale nie pomyliłem się. nie wiem, czy to jest 5/8, czy 0,5/0,7, nie znam się ale gram to dobrze, broń borze nie chodzi mi tu o jakieś przechwałki, po prostu nie uznawałem tego za trudne. ale może to właśnie dlatego, że jestem wolny od rozkmin typu "hm, w jakim metrum jest to zagrane?", nauczyłem się z słuchu i tyle.
e:
no a brzmienie Wała Jaacy oczywiście miazga
nagraj sobie z metronomem
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 998
Liczba wątków: 10
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Tylko bez kłótni Panowie
![[Obrazek: masthead.jpg]](http://s18.postimg.org/esnsftsp5/masthead.jpg)
________________________________
Dużo sprzętu - mało talentu
Liczba postów: 1029
Liczba wątków: 31
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
5
Kolega Paluch siedzi w podziale zdecydowanie
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(02-22-2015, 08:44 PM)dr_kciuk napisał(a): Kolega Paluch siedzi w podziale zdecydowanie
zwracam uwagę, że takie rzeczy, zdecydowanie łatwiej gra się do cudzego nagrania, gorzej jak trzeba to wygrać samemu. W tym riffie jest sporo niuansów rytmicznych, które zdecydowanie do prostych nie należą i wymagają sporej świadomości tego co się gra i w którym miejscu taktu się aktualnie znajdujemy.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 9539
Liczba wątków: 16
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
3
aż sobie to pogram z klikiem, bo tutaj pewnie masz rację, więc jeśli chodziło jedynie o to, żeby zagrać równo, to zwracam honor
W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle
Mój post wcięło dwa razy.
Ja zagrałem na mojej próbce dobre dźwięki ale za szybko i nierówno,bo tak się ogrywa Wal'a bez metronomu.Ja gram ten utwór z metronomem to jest zupełnie inny feeling i brzmi jak należy.Nie zmienia to jednak faktu,że patent nie jest zbyt trudny jeśli go w stawić w strukturę rytmiczną.
Co wcześniej próbowałem nadmienić to to że Wal przez Taurusa bardziej Walowo brzmi niż przez linię,dla mnie kolekcjonera co skończył się na weng'em all,który nie ma żadnego basu który nagrał epokową płytę i zaczynał na BTB.
Dobra po przesłuchaniu isolated bass,jest to trudny numer ale można go równo ugrać jeśli sie odpowiednio długo posiedzi nad nim.Ja z czasem nabrałem wprawy ale grywam ten patent dobre parę lat,czasami ćwicząc timing tą krótką frazą.
Liczba postów: 8904
Liczba wątków: 52
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
9
Aż sobie to pogram z samym metronomem
bratekr: Spodziewałem się czegoś mocniejszego po tobie, ale jest dobre  Co się stało z Dogmatem?
Liczba postów: 12304
Liczba wątków: 44
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
4
Się rozpadl
Takie tam granie.
Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Liczba postów: 998
Liczba wątków: 10
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
02-23-2015, 07:44 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-23-2015, 08:26 AM przez JAACA.)
Wszystko jest ciężkie nim sie stanie łatwe  wlasnie słucham koncertu Toola na live i na żywo nie zawsze kazdy dźwięk mu czysto wchodzi w tym hammeronie - oczywiście mozna ten kawałek zagrać ale hak słusznie kolega zauważył trzeba nad tym posiedzieć bo wbrew pozorom nie jest to taki banał.Co do mojej wrzuty nagrałem to po to by porównać brzmienie Wala w linie z gitara, która na wielu forach jest określana jako gitara, która najbliżej brzmi do Wala a kosztuje duzo mniej. Poprosiłem rownież o nagranie przez burninga podobnego motywu jeszcze raz  Nie zmóżdżajmy sie nad niuansami zagrania tego motywu bo to nie o to chodziło  ja w wolnej chwili skoryguje ten motyw i bedzie git...
![[Obrazek: masthead.jpg]](http://s18.postimg.org/esnsftsp5/masthead.jpg)
________________________________
Dużo sprzętu - mało talentu
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
02-23-2015, 09:57 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-23-2015, 10:24 AM przez groza.)
Jedno kółko basu mieści się bodajże w 6/8? To dwa razy ta sama frazka za drugim razem zagrana z dołożonym najwyższym dźwiękiem. Pewnie można to rozbić na dwa takty w innym podziale jak ktoś ma taką potrzebę, oni tam potem mieszają dużo z podziałem więc może i ma to sens.
Na 99% jeśli riff wymyślił gitarzysta to najpierw go zagrał a potem mu bębniarz wystukał i powiedział co to za podziały są  Frazę trzeba sobie zanucić i się wyjaśni. Mi to wynika z kostkowania obustronnego z dołożoną 1 nutką przed hammeronami (down/down/up/down/up).
Ale to po prostu technicznie bardzo trudny numer. Trudne jest też powtórzenie tych hammeronów w wolnym tempie z świadomością, jaki to podział - coś jak my name is mud primusa który w tempie niby wszyscy grają
https://t-shirt.iai-shop.com/data/includ...ny.mp3.mp3
Jednego dźwięku nie umiem ugrać odpowiednio, za kiepski jestem. I te hammerony... Pamiętam jak uczyłem się tego z 10 lat temu. Spróbuję ponownie za kolejne 10 lat.
ps. Miewaliśmy w zespole dziwne podziały - rekordem było jak gitarzysta przyniósł riff i mówi, ze to 7/8. Gramy, ej ale to zwykłe 4/4. Nie nie, źle gracie! Wyliczę wam! i wyliczył:
raz dwa czy cztery pięć sześć SIEE DEEM
https://soundcloud.com/yarzenioova/wal-remastered1 0:36 - 1:35, za szybko i przez to nie tak jak wypada, ale to Wal, on sam jakby pozwala na bardzo głośną i dokładną artykulację, ale trzeba te 4 dźwięki dokładnie i szybko zagrać żeby zabrzmiało. Grunt to dobrze wyćwiczona lewa ręka, wiem że z tym samym trzecim dźwiękiem się męczyłem aż usłyszałem, że go brakuje i trzeba coś na to zaradzić
Pamiętam, że ucząc się zwolniłem do minimum i ćwiczyłem aż wyszło i mogłem przyspieszyć. Najważniejsze jest mocne i umiejętne użycie hammer on jak już koledzy wspomnieli, lewa ręka robi tę triolę i cały efekt czysto perkusyjny.
|