Palisander brazylijski - obostrzenia prawne, CITES
#16
Paląc stare gitary zwiększają emisję CO2 :oburzony:
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#17
Stare instrumenty ranią uczucia drzew, które mogą popełnić samobójstwo widząc bezczeszczone szczątki swoich krewnych.
Odpowiedz
#18
(03-19-2015, 09:15 AM)mSz napisał(a):
(03-19-2015, 08:09 AM)Karol napisał(a): Niech sadzą drzewa nie trzeba będzie durnych przepisów tworzyć.

Zresztą przepis uderza w właścicieli instrumentów sprzed 40-50 lat, z jakiej paki ja się pytam. Wtedy było to drewno zabronione? NIe ! no to niech spierdalają za przeproszeniem na drzewo mrgreen

Ponoć prawo nie działa wstecz.

Wiesz ile musi rosnac drzewo, zeby drewno bylo dobrej jakosci?

Prawo jest takie przez ludzki bezmyslny konsumpcjonizm. Wiekszosc pierwotnych lasow na Ziemi juz nie istnieje, a z nich np pochodzi mahon.

Inny przyklad to heban. Poniewaz ludziom podoba sie idelanie czarny, doprowadzilo to do sytuacji przetrzebienia lasow w Afryce. Niestety czesto drewno ma jasne przebarwienia i nie nadaje sie na sprzedaz. Co doprowadzilo do zuborzenia lokalnej spolecznosci i nadmiernej wycinki drzew.

Wole zeby gitary byly troche gorszej jakosci, niz zeby ostatnie lasy na Ziemi zamienily sie w cos, co mamy w Polsce. Czyli rowniutko zasadzone plantacje jednego gatunku.

Mówimy o starych instrumentach.

A sadzenie drzew chyba nikomu nie zaszkodzi nieważne jak długo będzie rosło.



Odpowiedz
#19
(03-19-2015, 09:23 AM)miklo napisał(a): Ok mSZ. Masz rację. Ale nas najbardziej jednak bulwersują obostrzenia dotyczące starych instrumentów Big Grin I to obostrzenia kończące się... zniszczeniem instrumentu. To jest działanie chroniące drzewa?

Mysle, ze tutaj zastosowano te same metody, jakie stosuje sie w przypadku przemytu kosci sloniowej. Jezeli nie bedzie wyrobow, ktore moga zachecic potencjalnych kupcow, nie bedzie popytu i nie beda ginac kolejne slonie.

Czy to ma sens w przypadku starych instrumentow? Na pewno nie i przepisy powinny byc w tym przypadku zmienione. Z drugiej strony urzednik nie ma wiedzy pozwalajacej mu na ocenienie, czy dany instrument to zabytek, czy nowy. Stad bierze sie wymog posiadania certyfikatow.
Odpowiedz
#20
Jako ciekawostka - w Kanadzie zakazano odzyskiwania papieru z makulatury.
Okazało się, że chemia konieczna do usunięcie druku i wybielenia papieru jest mega szkodliwa. W zamian za to papiernie mają sadzić drzewa Big Grin
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#21
(03-19-2015, 09:42 AM)Karol napisał(a): Mówimy o starych instrumentach.

A sadzenie drzew chyba nikomu nie zaszkodzi nieważne jak długo będzie rosło.

Jasne, ze nalezy sadzic drzewa, ale mowienie ze mozna wycinac bo i tak potem sie zasadzi jest krotkowroczne. Pierwotne lasy (np. dzungla) nie odrosna predko, a w wielu przypadkach wogole.
Odpowiedz
#22
Interesa nowej produkcji raczej Wink
Odpowiedz
#23
Czego więc używać zamiast palisandru?
Pao Ferro?
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#24
Klon. Przecież wiadomo, że będzie więcej zajebistej górki. Zwłaszcza po lakierowaniu ;-)
Gram na nerwach.
Odpowiedz
#25
Wenge
Na pewno nie było czegoś takiego.

www.facebook.com/aterrapl
www.aterra.pl
Odpowiedz
#26
Czy to znaczy, że wyjeżdżając z ue z dowolnym starym basem musze się liczyć z tym że jeśli ma palisander na podstrunnicy to można mi go zabrać i zniszczyć? O ile nie mam odpowiednich papierów o pochodzeniu drewna na podstrunnicę.
Stingray4/Tokai Jazz Bass/Greco Precel/Microkorg ->Korg Pitchblack - BF2 - OC2 - OC2 - LPB-1 - CEB - Zoom ms60B - DigiTech bass synth wah - mooer slow engine - TC flashback - SA Manta - Joyo American - Joyo ult drive - Digitech Jamman Stereo -> ASH ABM 300 -> TC RS212
Odpowiedz
#27
(03-19-2015, 09:15 AM)mSz napisał(a):
(03-19-2015, 08:09 AM)Karol napisał(a): Niech sadzą drzewa nie trzeba będzie durnych przepisów tworzyć.

Zresztą przepis uderza w właścicieli instrumentów sprzed 40-50 lat, z jakiej paki ja się pytam. Wtedy było to drewno zabronione? NIe ! no to niech spierdalają za przeproszeniem na drzewo mrgreen

Ponoć prawo nie działa wstecz.

Wiesz ile musi rosnac drzewo, zeby drewno bylo dobrej jakosci?

Prawo jest takie przez ludzki bezmyslny konsumpcjonizm. Wiekszosc pierwotnych lasow na Ziemi juz nie istnieje, a z nich np pochodzi mahon.

Inny przyklad to heban. Poniewaz ludziom podoba sie idelanie czarny, doprowadzilo to do sytuacji przetrzebienia lasow w Afryce. Niestety czesto drewno ma jasne przebarwienia i nie nadaje sie na sprzedaz. Co doprowadzilo do zuborzenia lokalnej spolecznosci i nadmiernej wycinki drzew.

Wole zeby gitary byly troche gorszej jakosci, niz zeby ostatnie lasy na Ziemi zamienily sie w cos, co mamy w Polsce. Czyli rowniutko zasadzone plantacje jednego gatunku.

Dla eko terrorystów jest jedno miejsce na ziemi obóz pracy o zaostrzonym rygorze. Jeśli taki powstanie, to zgłaszam kandydaturę na komendanta.

To prawo nie powinno dotyczyć instrumentów i przedmiotów już wytworzonych.

Ja akurat i kilku moich kolegów instrumenty z palisandrem brazylijskim posiadamy. Jak mamy udowodnić, że np nie zostały sprowadzone po 1992 roku ze stanów... jeśli przez wiele lat były kupowane z ręki do ręki i nie ma na to wiarygodnej dokumentacji...

TO JEST PARANOJA

W przypadku nowych instrumentów - przecież jest też palisander ze starych zapasów przechowywany w lutniczych warsztatach... Są np stare meble z których da się zrobić podstrunnice itd...

Ludziom zabrali stare fortepiany będące ich własnością bo miały klawisze z kości słoniowej.

Niech pilnują drwali, a nie niszczą doskonałe instrumenty będące czyjąś prywatną własnością.

Jak banda ćwierć inteligentów brudasów w imieniu allacha zniszczyła parę kamieni w muzeum to krzyk (i z resztą słuszny), że niszczą dobro kultury światowej, a jak komuś zabierają i niszczą warty majątek vintageowy instrument to jest ekologia...

(03-19-2015, 12:03 PM)questionmaker napisał(a): Czy to znaczy, że wyjeżdżając z ue z dowolnym starym basem musze się liczyć z tym że jeśli ma palisander na podstrunnicy to można mi go zabrać i zniszczyć? O ile nie mam odpowiednich papierów o pochodzeniu drewna na podstrunnicę.

tak
(03-19-2015, 09:43 AM)mSz napisał(a):
(03-19-2015, 09:23 AM)miklo napisał(a): Ok mSZ. Masz rację. Ale nas najbardziej jednak bulwersują obostrzenia dotyczące starych instrumentów Big Grin I to obostrzenia kończące się... zniszczeniem instrumentu. To jest działanie chroniące drzewa?

Mysle, ze tutaj zastosowano te same metody, jakie stosuje sie w przypadku przemytu kosci sloniowej. Jezeli nie bedzie wyrobow, ktore moga zachecic potencjalnych kupcow, nie bedzie popytu i nie beda ginac kolejne slonie.

Sorry, ale nie jestem w stanie z Tobą i tego typu argumentacją dyskutować.

Część z tych przedmiotów to zabytki, część to instrumenty o dużej wartości dla kultury, cześć to dzieła sztuki również o dużej wartości.

Jak zniszczenie lub zakaz handlu istniejącymi już wyrobami z zabitych słoni przyczyni się do tego, że inne nie będą zabijane...

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#28
Tia.

http://www.talkbass.com/threads/cites-wh...w.1072977/

to jest dramat kompletny.

A jak nie wiadomo o co chodzi to podpowiem, ze zgłaszanie tych materiałów do eksportu odbywa się za symboliczną opłatą. Wszystko jasne czy narysować schemat?
Odpowiedz
#29
No i wyszło, jak zwykle. Czyly kasa...
Gram na nerwach.
Odpowiedz
#30
A ja mam roznego typu palisandry i inne "zadkie" drewienka... I chcialem sobie zrobic kilka instrumentow i co teraz ? Zakopac przyjdzie , albo spalic albo wyrzucic...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości