próbki waszych basów
(01-01-2016, 07:57 PM)yarzenioova napisał(a): No cóż pozostaje mi jeszcze kupić muzyków,aranże i basistę który gra lepiej.Wink
Na pewno mozna grać na nim tylko w paru stylach muzycznych i tylko tappingiem,ale ja jestem kolekcjonerem i bede go uzywal do grania na basie.Setup swoja droga,interfejs swoja bo na moim sprzecie nic nie brzmi i to wiedzialem zanim nagralem cokolwiek.Poza tym stare struny ktore sporo zabieraja,ale i tak przebija sie jego charakter.
Dodatkowo rampa i EADGC,nic nie umiem ugrac poki co,ale nawet jakbym to brak interfejsu ten bas zabije,to tylko luźna próbka 1/100 tego co ten bas może,bo i basista nie ten i nie warunki do nagrywania.
Rozkrecenie filtra na jasnosc maks uznaje za jakis zart,albo nieznajomosc konstrukcji,ale kazdy ma prawo do opinii,ja zachowuje swojaWink

Zeskanowane i zaszyfrowane przez perlator

bądź więc dzielny Emotka_2497

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(01-01-2016, 08:02 PM)Alfik napisał(a):
(01-01-2016, 07:57 PM)yarzenioova napisał(a): No cóż pozostaje mi jeszcze kupić muzyków,aranże i basistę który gra lepiej.Wink
Na pewno mozna grać na nim tylko w paru stylach muzycznych i tylko tappingiem,ale ja jestem kolekcjonerem i bede go uzywal do grania na basie.Setup swoja droga,interfejs swoja bo na moim sprzecie nic nie brzmi i to wiedzialem zanim nagralem cokolwiek.Poza tym stare struny ktore sporo zabieraja,ale i tak przebija sie jego charakter.
Dodatkowo rampa i EADGC,nic nie umiem ugrac poki co,ale nawet jakbym to brak interfejsu ten bas zabije,to tylko luźna próbka 1/100 tego co ten bas może,bo i basista nie ten i nie warunki do nagrywania.
Rozkrecenie filtra na jasnosc maks uznaje za jakis zart,albo nieznajomosc konstrukcji,ale kazdy ma prawo do opinii,ja zachowuje swojaWink

Zeskanowane i zaszyfrowane przez perlator

bądź więc dzielny Emotka_2497
Miałem kiedyś BTB,wątpisz w moją siłę wewnętrznego samozaparcia? Emotka_2755

Akordowo akurat bardzo lubie grac i gram sporo,ale nie mam z kim niestety i wiem jak Essence brzmi w takiej grze,ten brzmi mega.
Slap na tych basach tez roznosi,wiec na pewno posiedze nad ta technika wiecej.
Kostka brzmi niesamowicie.
Ghosty graja genialnie,ale trzeba lubic inny sound niz w Fenderach zeby tak sadzic.
Flażolety to KOSMOS,pewnie dzieki ntb i uzyciu mosiądzu,ten sustain, który swoją drogą też uznaję za bezcelowy pewnie tez tu ma udział.
Poza tym nie slyszalem jeszcze basu, ktory by tak mocno i klarownie brzmial powyzej 12 progu ale nie mialem wczesniej basu ntb z mosiadzem w mostku i na siodelku.Jesli ten instrument sprawdza sie u paru basistow i w rocku,i w popie,i w jazzie to sadze ze nie jest tak źle.Najwyzej naucze sie grac,teraz mam motywacje jak nigdy wczesniej.

Zeskanowane i zaszyfrowane przez perlator

Odpowiedz
Igor a zmieniłeś już struny?

Ja zmieniłem.
Odpowiedz
(01-01-2016, 08:04 PM)yarzenioova napisał(a):
(01-01-2016, 08:02 PM)Alfik napisał(a):
(01-01-2016, 07:57 PM)yarzenioova napisał(a): No cóż pozostaje mi jeszcze kupić muzyków,aranże i basistę który gra lepiej.Wink
Na pewno mozna grać na nim tylko w paru stylach muzycznych i tylko tappingiem,ale ja jestem kolekcjonerem i bede go uzywal do grania na basie.Setup swoja droga,interfejs swoja bo na moim sprzecie nic nie brzmi i to wiedzialem zanim nagralem cokolwiek.Poza tym stare struny ktore sporo zabieraja,ale i tak przebija sie jego charakter.
Dodatkowo rampa i EADGC,nic nie umiem ugrac poki co,ale nawet jakbym to brak interfejsu ten bas zabije,to tylko luźna próbka 1/100 tego co ten bas może,bo i basista nie ten i nie warunki do nagrywania.
Rozkrecenie filtra na jasnosc maks uznaje za jakis zart,albo nieznajomosc konstrukcji,ale kazdy ma prawo do opinii,ja zachowuje swojaWink

Zeskanowane i zaszyfrowane przez perlator

bądź więc dzielny Emotka_2497
Miałem kiedyś BTB,wątpisz w moją siłę wewnętrznego samozaparcia? Emotka_2755

Zeskanowane i zaszyfrowane przez perlator


po tej informacji to już nieSmile

Igor

1. Czy ty wiesz jak działa filtr w Alu?... bo ja wiem.

2. Czy ty masz Q switch w filtrze?, czy wersje podstawową z 8dB boost na częstotliwości odcięcia?



1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
1.Nie wiem, opieram się na tym co słyszę,wiem że można zrobić nim dół jak w reggae,odsłonić górny środek,albo dać dużo górnego środka.
2.To Essence,ma tylko pokrętło filtra,żadnych przełączników,działa tenże na oba pickupy naraz,nie da się rozdzielić jak w Europie bodajże.

Takie znalazlem:

Cytat:Basically, the filter control is a low pass filter; as you roll it back it lowers the point at which it passes low frequency signals and blocks high frequency signals. To quote Mica, "the range is from 350Hz-6KHz. Wherever you set the filter, only frequencies below that cutoff point are passed." The Q switch works in concert with the filter and provides an 8db boost at the cut off frequency you've set with the filter. When the switch is off you get a flat response on to the filter setting. Again to quote Mica, "the Q affects mainly the attack portion of the note".

Essence controls have a filter control but no Q switch; for an Essence the Q is always on. A good electronics upgrade for an Essence is to add a Q switch. It is relatively inexpensive and Alembic will send you installation instructions. Beyond that, any upgrade is a bit more problematic because of the lack of available room in the control cavity. Also for any other upgrade Alembic will want for you to send the bass to them for the upgrade. For instance a good upgrade might be to add bass and treble boost/cut switches. But again, you are looking at sending the bass to Alembic and probably modifying the control cavity.
Zeskanowane i zaszyfrowane przez perlator



Odpowiedz
(01-01-2016, 08:22 PM)yarzenioova napisał(a): 1.Nie wiem, opieram się na tym co słyszę,wiem że można zrobić nim dół jak w reggae,odsłonić górny środek,albo dać dużo górnego środka.
2.To Essence,ma tylko pokrętło filtra,żadnych przełączników,działa tenże na oba pickupy naraz,nie da się rozdzielić jak w Europie bodajże.


to jest filtr dolnoprzepustowy o o częstotliwości odcięcia od 350 Hz do 6kHz z 8db podbiciem na częstotliwości odcięcia.

Jak skręcisz go do końca to nie zrobisz reagge tylko podbijesz ultra kibel 350 hz Smile także nie polecam.

rozkręcenie go na maksa daje najbardziej alembicowy charakter i najmniej tłumi. Problem tylko tyle, że ten układ jak na dzisiejsze czasy generuje dość duże szumy.
Można do tych basów zamówić od alembica przełącznik Q, który likwiduje boost na częstotliwości odcięcia.



1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(01-01-2016, 08:33 PM)Alfik napisał(a): Jak skręcisz go do końca to nie zrobisz reagge tylko podbijesz ultra kibel
Puścić w Sansampa i będzie grindcore Wink
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
Ładne tłumaczenie na polski;P
A reggae to nie ultra kibel?Big Grin
No to masz racje, ze malo Alembica dodalem, bo tam byla polowa filtra,ale mnie tam starczy,co za duzo i to i świnia nie zezre.
Jak kiedys wejde do studia to zobaczymy jakie beda rezultaty,jak nie bedzie to kupie Fendera,ale dopiero wtedy mrgreen

PS Setup tylko u kogoś ogarnietego i z narzedziami,sam nie podejme sie tego,bo nie mam kluczy calowych i innych dziwnych do dwoch pretow i tego pokreconego mostka. Bas byl pod EADGC robiony, wiec nie ma latwo.

Zeskanowane i zaszyfrowane przez perlator


Odpowiedz
(01-01-2016, 08:37 PM)yarzenioova napisał(a): Ładne tłumaczenie na polski;P
A reggae to nie ultra kibel?Big Grin

pisałem zanim to wkleiłeś... Smile

reagge to tona grubego dołu i niskiego środka tak od 40 do 250Hz Smile i ścięta góra czyli jazz na flatach w 15'' Smile

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
To kilka słów ode mnie jako użytkownika Essence'a od ładnych paru lat.

W paru kwestiach zgadzam się z Alfikiem - to bardzo specyficzne basy, raczej nie do wszystkich zastosowań. Jednak nie aż tak wąsko ukierunkowane, jak twierdzi.

1. ŚWIEŻE STRUNY. Lub przynajmniej niezbyt zdechłe, mające jeszcze trochę dzwonu. Zupełnie zmatowiałe brzmieniowo odpadają, tak samo, jak flaty. Podstawą brzmienia Alembica jest dzwon a bez przynajmniej w miarę świeżych roundów zwyczajnie go nie będzie. Dodać należy, że zdecydowanie polecam nikle. EB sprawdzają się świetnie, D'Addario bardzo przyzwoicie, Dean Markley Nickel Steel - w miarę, ale szybko i brzydko padają. Miałem też niklowe Dunlopy, były ok. Stalówki uwypuklą "specyficzność" Ala i sprawią, że stanie się już zupełnie solowym instrumentem. To, że sprawdzają się tylko struny Alembica, to bujda - rzeczywiście brzmią na nim bardzo dobrze, ale nie tylko one.

2. SETUP. Tak, jak Alfik zauważył - jeśli chcesz grać rockownię, struny muszą niemal leżeć na progach. Wtedy bas ożywa, dostaje zajebistego warkotu, który bardzo fajnie (choć oczywiście na specyficzny, alembicowy sposób) usiądzie w miksie. Generalnie im niższy setup tym lepiej.

3. Alembic to NIE JEST bas do przesteru. Nie i już. Jednak patrz wyżej - bardzo niski setup, taki, byś uzyskał nieco fretbuzzu, doda bardzo fajnego pazura. Wiem coś o tym - sam staram się tak go ustawiać Wink

4. Filtra możesz używać, ale delikatnie - leciutkie skręcenie go, tak o 2-3 mm, skompensuje nadmiar górki, jeżeli takowy wystąpi. Przy dobrych, świeżych strunach i setupie uzyskasz nader przyjemny warkot. Najlepiej brzmiący w kwestii basu numer z "Widzę Czuję Jestem" Night Ridera - "Cofnąć czas" - był nagrany właśnie w ten sposób. Odrobinka skręcenia filtra (ale dosłownie odrobinka), leciuteńkie przesunięcie balansu w stronę mostkowego pickupa (ale dosłownie leciuteńkie - Al bardzo mocno reaguje na balans) i masz coś, co angole nazywają "bite". Jednak używać tego trzeba z aptekarską wręcz dokładnością i ostrożnością.

5. Strojąc Essence'a w EADGC uzyskujesz wspaniałą maszynę do akordów i solówek, ale jednocześnie tracisz najpotężniejszą, najbardziej wyrazistą strunę H, jaką słyszałem. I wierz mi, mam porównanie - miałem niegdyś okazję pograć na Dingwallu.

Powodzenia - i jeszcze raz gratulacje!
Odpowiedz
W alu ktory miałem konstrukcja mostka wymuszała stały radius (dosc mocny), a przystawka nie ma wypukłych magnesów jak w jazzach- jest płaska jak deska. Podejrzewam ze jest tak w wielu modelach. Momentalnie wiec powstał problem cichszych i głosniejszych strun, szczegolnie g i d przy graniu slapem. G wybijała sie znacznie.

Prosilbym wlascicieli alów o sprawdzenie tego
Odpowiedz
Miałem podobny problem - po prostu setup trzeba uskuteczniać uważnie i dokładnie. Przy dobrym ustawieniu pickupy zbierają równo.




Odpowiedz
Być moze w piatkach jest to trochę łagodniej wyprofilowane, w czwórce którą miałem od razu mi sie to rzuciło w oczy i uszy.
gdyby przystawki miały mozliwosc podnoszenia poszczegolnych cewek imbusami jak w GL l2000 lub srubokretem jak gitarowe pafy gibsona to owszem - dałoby się to ustawić. W przypadku alembica nie jest to możliwe - przystawka podnosi się góra, dół i na ukos, nie da się też podnieść pojedynczej struny bez podniesienia sąsiedniej. Problem rozwiązałem prowizorką - trzeba coś podłożyć pod siodełko od struny G i problem od razu zniknął. To jest troche załosne w przypadku basu który tyle kosztuje. Ewentualnie przyzwyczaić się, że struny mają nierówną głośność, ale ta kwestia wyjdzie znowu predzej czy pozniej.


na focie mozna zobaczyc, o ile nizej jest struna G
[Obrazek: 4247155455_fb7d51e7ae_z.jpg]
Odpowiedz
Mostek ten sam u mnie,też się zdziwiłem, że nie da się pojedynczych strun podnieść tylko cały most.Ale lepiej dla mnie,nie będę kombinował,prawdopodobnie firma stwierdziła, że lepiej żeby wysokości strun zostały jak sobie w fabryce założyli i tego nie dają modyfikować.Poza tym mozna wysokość strun nad podstrunnicą zmieniać na siodełku,więc jest jakaś regulacja której większość basów nie miewa.
Co do głośnosci wybrzmiewania kolejnych strun,setup robiłeś sam czy oddawałeś jakimś lutnikom?Ja zwykle setup robiłem w basach sam,najczęściej z opłakanym skutkiem,ten bas zamierzam oddać profesjonaliście,choćby na start zmiana z EADGC do HEADG,bo mógłbym się zmagać z tym co i Ty.

Zeskanowane i zaszyfrowane przez perlator

Odpowiedz
(01-02-2016, 10:53 AM)yarzenioova napisał(a): Poza tym mozna wysokość strun nad podstrunnicą zmieniać na siodełku,więc jest jakaś regulacja której większość basów nie miewa.

Hmmm bo nie potrzebuje? Bas który nie ma regulowanej wysokości progów nie potrzebuje regulowanej wysokości siodełka. Chłyt martekingowy jest takowym nie tylko wtedy kiedy stosuje go wiadoma niemiecka firma, ale również wtedy gdy stosują go firmy koszerne.

Poza tym bas piękny i gratuluję, życzę znalezienia brakujących kluczy z A i wielu lat radości z grania.

[Obrazek: 17m.gif]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 41 gości