Chmielowski Basses
(01-19-2017, 12:12 PM)papkin napisał(a): powiem tak....mój bas ma więcej dołu  w konfiguracji jesion+klon+ plus palisander niż na próbce nr2 i tutaj bym oscylował  że jest to jesion, jeśli się mylę to współczuję wydanych pieniędzy...

Na próbce nr 2 jest bass w konfiguracji jesion klon na jakiej podstawie oceniasz, że twoj bass ma więcej dołu? Czy porównywałeś je bezpośrednio kiedykolwiek? Pomijam nawet fakt innych pickupów mostka, setupu, strun itd. 

Dalej nie napisałeś jakie drewno twoim zdaniem jest na samplu oznaczoym Fender XXX.

Czy móglbyś napisać wprost (masz nawet tekst do skopiowania): 

Moim zaniem na probce Fender XXX jest bass w konfiguracji drewna... (opcjonalnie) bo...

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
powiem ci dlaczego....bo....bo ma sidełko mosiężne zamiast tandentnego fenderowskiego plastiku[Obrazek: XUFweRB.jpg]

powiem ci dlaczego...bo gryf gruby jak kij bejsbolowy[Obrazek: NNpCHMZ.jpg]
Odpowiedz
moglibyście filozofować gdzie indziej?
W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle
Odpowiedz
powiem ci dlaczego...bo ma kieszeń gryfu bardzo głeboką czystą od lakierówi , i kieszeń i sam gryf[Obrazek: pARVfoj.jpg]

bo ma cienką warstwę lakieru nitro ....[Obrazek: vjYVEU5.jpg]
Odpowiedz
(01-19-2017, 01:27 PM)zwinny napisał(a): moglibyście filozofować gdzie indziej?

popieram


co nie zmienia faktu że...


(01-19-2017, 12:42 PM)Alfik napisał(a): Dalej nie napisałeś jakie drewno twoim zdaniem jest na samplu oznaczoym Fender XXX.

...





Odpowiedz
a gryf jes skręcany 7 śróbami....[Obrazek: 4s50Rmw.jpg] i mógłbym ty jeszcze wklejać wpisywać wiele rzeczy o których Fender możwe tylko pomarzyć
Odpowiedz
(01-19-2017, 01:27 PM)papkin napisał(a): powiem ci dlaczego...bo ma kieszeń gryfu bardzo głeboką czystą od lakierówi , i kieszeń i sam gryf[Obrazek: pARVfoj.jpg]

bo ma cienką warstwę lakieru  nitro ....[Obrazek: vjYVEU5.jpg]


Dalej nie odpowiedziałeś na postawioną zagadkę !!!

Oba basy na próbkach miały kieszenie czyste od lakieru i mosiężne siodełkaSmile

Cieńka warstwa lakieru nitro raczej pogorsza brzmienie robi się muliste i matowe w górze.

Poza tym nigdy nie porównywałeś ich bezpośrednio - więc nic nie wieszSmile

Dodatkowo biorąc pod uwagę, że oba basy na próbkach mają referencyjną ilość dołu potwierdzoną dzięsiątkami nagrań na których wystąpiły - jeśli twój ma go więcej to znaczy, że ten dół trzeba będzie ciąć w nagraniu, bo będzie mulić lub dudnić.

(01-19-2017, 01:34 PM)papkin napisał(a): i  mógłbym ty jeszcze wklejać wpisywać wiele rzeczy o których Fender możwe tylko pomarzyć

Być moze... tylko tak się składa, że inne firmy i lutnicy mogą jedynie pomarzyć o brzmieniu Fendera.


Papkin proszę odpowiedz na zagadkę jasno i wyraźnie i kończny to. Moja dyskusja i sample miała jedynie pomóc chłopakom w wyborze drewna, a nie ciągnąć się w nieskończoność i zaśmiecać Zenkowi wątek....

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Mowcie , mowcie , robi sie interesujaco. Papkin , zeby pokazac jak dobre (lub zle) jest brzmienie mozna po prostu nagrac bas i juz. Argumenty niewiele znacza , liczy sie sound. Mozna napisac naturalnie , ze siedem srub , siodelko takie czy siakie , ale mozna tez pofilozofowac , ze podstrunnica jest podklejona kilkoma warstwami forniru wiec ma niezle tlumienie...
Odpowiedz
Szkoda, że nitro jest "muliste i matowe w górze", bo ja bym chętnie sobie taki lakier położył, ale to z wiadomych względów, tylko i wyłącznie. Wciąż zastanawiam się, czy niebawem nie dopiszę się do listy, ale jeszcze kombinuję Wink
Squier VM '70s JB 5 | Fender JB '78 | Buzz Hornet














Odpowiedz
(01-19-2017, 02:35 PM)Ukasz napisał(a): Szkoda, że nitro jest "muliste i matowe w górze", bo ja bym chętnie sobie taki lakier położył, ale to z wiadomych względów, tylko i wyłącznie. Wciąż zastanawiam się, czy niebawem nie dopiszę się do listy, ale jeszcze kombinuję Wink

To zrob jak w Fenderze. Bardzo twardy kamienisty podkład (dość gruby) + Cieniutkie nitro. Podkład daje "dzwon i szklankę" a nitro to lekko osładza i redukuje nieprzyjemne "piki w okolicy powiedzmy  2.5kHz'.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(01-19-2017, 01:55 PM)Zenek Spawacz napisał(a): Mowcie , mowcie , robi sie interesujaco. Papkin , zeby pokazac jak dobre (lub zle) jest brzmienie mozna po prostu nagrac bas i juz. Argumenty niewiele znacza , liczy sie sound. Mozna napisac naturalnie , ze siedem srub  , siodelko takie czy siakie , ale mozna tez pofilozofowac , ze podstrunnica jest podklejona kilkoma warstwami forniru wiec ma niezle tlumienie...

miałem okazję tuningować basy chociaż tego unikałem jednak ludziska mnie molestowali no i uległem, były w tym fenderowate, fendery ,trudno by nie było by je  porównać z moimi wynalazkami , wierz mi.  wiem co piszę , są dobre , ale nic poza tym ,tam gdzie FENDER ZAOSZCZĘDZIŁ JA SIĘ PRZYŁOŻYŁEM, NIESTETY U FENDERA EKONOMIA ZWYCIĘŻA , MA BYĆ TANIO SZYBKO  , A PRZEZ TO WRĘCZ PROSTACKO....BASS TANDETA... TAKI JEST DLA MNIE FENDER
Odpowiedz
(01-19-2017, 02:53 PM)papkin napisał(a):
(01-19-2017, 01:55 PM)Zenek Spawacz napisał(a): Mowcie , mowcie , robi sie interesujaco. Papkin , zeby pokazac jak dobre (lub zle) jest brzmienie mozna po prostu nagrac bas i juz. Argumenty niewiele znacza , liczy sie sound. Mozna napisac naturalnie , ze siedem srub  , siodelko takie czy siakie , ale mozna tez pofilozofowac , ze podstrunnica jest podklejona kilkoma warstwami forniru wiec ma niezle tlumienie...

miałem okazję tuningować basy chociaż tego unikałem jednak ludziska mnie molestowali no i uległem, były w tym fenderowate, fendery ,trudno by nie było by je  porównać z moimi wynalazkami , wierz mi.  wiem co piszę , są dobre , ale nic poza tym ,tam gdzie FENDER ZAOSZCZĘDZIŁ JA SIĘ PRZYŁOŻYŁEM, NIESTETY U FENDERA EKONOMIA ZWYCIĘŻA , MA BYĆ TANIO SZYBKO  , A PRZEZ TO WRĘCZ PROSTACKO....BASS TANDETA... TAKI JEST DLA MNIE FENDER


Swiat jest pełny przepieknych doskonale wykonanych i przede wszystkim chujowo brzmiacych instrumentów.

Jeśli już ochłonąłeś to napisz proszę jakie drewno jest ukryte pod samplem Fender XXXSmile

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Dobra pany, Zenek mówił żeby nie czyścić tematu, dajcie ludziom pogadać o drewnie i basach, skoro Zenek - KTÓREGO JEST TO TEMAT - chce tego poczytać Wink
Odpowiedz
Ale bitwę na dissy to zostawcie, ej :oburzony:

Odpowiedz
(01-19-2017, 04:04 AM)Zenek Spawacz napisał(a): Porownanie gatunkow drewna w basach jest trudnym przedsiewzieciem.

Pomijajac roznice w osprzecie , pickupach czy rozstrzal w wykonaniu dwoch instrumentow trzeba wziac pod uwage , ze w obrebie tego samego gatunku sa nieslychane rozbieznosci brzmieniowe. Ponadto dla potrzeb takich prob ustawienie obu porownywanych instrumentow jest takie same i we wzmacniaczu i w instrumencie . nie jestem pewien czy to jest wlasciwe podejscie. Jezeli mam dwa rozne instrumenty powinienem ustawic je inaczej wyciagajac z nich te brzmienia , w ktorych im najlepiej do twarzy. Jezeli ktos chce miec sterylny dzwon w slapie bedzie szukal innego basu ale tez innych ustawien niz ten kto potrzebuje zblizyc sie do soundu Pastoriusa. I jak to Alfik zauwazyl te wszystkie roznice sa wlasciwie istotne bardziej dla grajacego niz dla sluchacza.

Mamy juz kilka instrumentow dopietych wiec zabieram sie do roboty . Po prostu poczekamy na tych , ktorzy jeszcze sie nie wpisali czy sie decyduja. Musze pojechac po jesion , ktory mam zmagazynowany w Santo Domingo. Postaram sie uwzglednic wszystkie zyczenia , i jezeli na przyklad Szymam chce miec jesionowego jazza w budyniowym kolorze i czarnym bindingiem dookola plaskiego topu , to taki bas bedzie mial. Musze jednak powiedziec , ze tam gdzie rzecz wymaga wiecej materialu i pracy bede musial doliczyc dodatkowo. ZAWSZE bedziemy to uzgadniac wczesniej.

Edyta:
Zauwazylem , ze niektorzy w basie typu jazz wybrali opcje 22 progi , standart wynosi 20 .
21 to podstrunnica lekko wystajaca poza obrys i jest jeszcze do zrealizowania bez problemow ale zeby zrobic 22 i bylo sensownie trzeba zmienic desing gryfu . Jest to mozliwe ale calkowicie odbiega od standartow.

Zenek - odpisz na PW
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości