Okablowanie: stereo -> mono
#1
Drodzy forumowicze

Chciałbym zwrócić się z następującym pytaniem: załóżmy że mamy w gitarze jedno wyjście, stereo. A że czasem potrzeba jest po prostu mono, to gdzieś przy pasku byłaby taka przejściówka:
[Obrazek: 9Ts92lQ.jpg]

Czy zsumowanie sygnału z jacka stereo do mono może wprowadzić znaczącą różnicę (dodatkowe kable, luty) w brzmieniu, porównując do standardowego wyjścia mono z gitary?

Pozdrawiam  Smile
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
#2
(07-24-2017, 02:28 PM)Husky napisał(a): Drodzy forumowicze

Chciałbym zwrócić się z następującym pytaniem: załóżmy że mamy w gitarze jedno wyjście, stereo. A że czasem potrzeba jest po prostu mono, to gdzieś przy pasku byłaby taka przejściówka:
[Obrazek: 9Ts92lQ.jpg]

Czy zsumowanie sygnału z jacka stereo do mono może wprowadzić znaczącą różnicę (dodatkowe kable, luty) w brzmieniu, porównując do standardowego wyjścia mono z gitary?

Pozdrawiam  Smile

To zależy w jakiej są fazie. Można polutować i sprawdzić, czasowo to chwila roboty.
Odpowiedz
#3
(07-24-2017, 02:28 PM)Husky napisał(a): Drodzy forumowicze

Chciałbym zwrócić się z następującym pytaniem: załóżmy że mamy w gitarze jedno wyjście, stereo. A że czasem potrzeba jest po prostu mono, to gdzieś przy pasku byłaby taka przejściówka:
[Obrazek: 9Ts92lQ.jpg]

Czy zsumowanie sygnału z jacka stereo do mono może wprowadzić znaczącą różnicę (dodatkowe kable, luty) w brzmieniu, porównując do standardowego wyjścia mono z gitary?

Pozdrawiam  Smile

To powyżej to nie jest żadne sumowanie, tylko normalnie lewy kanał do wyjścia a prawy do masy. Sumowanie wyjść "na chama" niekoniecznie musi być dobrym pomysłem, zależy to wszystko od tego, co sumujemy, w każdym jednak przypadku bezkarnie się nie da i strata poziomu i/lub brzmienia będzie jakaś.
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#4
A jak myślisz, jak połączyć dwa kanały najbardziej bezboleśnie? Smile
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
#5
Ale jakie kanały to są? Pasywne dwa pickupy czy co?
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#6
(07-24-2017, 07:39 PM)Husky napisał(a): A jak myślisz, jak połączyć dwa kanały najbardziej bezboleśnie? Smile

Patrząc po schemacie elektrycznym Rickenbackera w mono(tutaj, np. 4001/4003s), to sygnały są po prostu sumowane na tipie jacka. Z kolei patrząc na schemat Rickenbackera w stereo(drugie tutaj, np. 4003) to na tipie jest neck, a na ringu bridge. Sądzę, że to w ogóle nie wpłynie na brzmienie. Warto to sprawdzić.
Odpowiedz
#7
Dwa pasywne pickupy. Dokładnie Rick 4003s Smile
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
#8
W gitarach tradycyjnie sumuje się przystawki na sztywno, po prostu je łącząc równolegle. Powinno się teoretycznie szeregowo, ale to trudne jest Wink Jakie są różnice, można się przekonać, sprawdzając szeregowe (standardowe) i równoległe połączenie precla. Przy połączeniu równoległym (strat, LP, jazzbass) jedna przystawka jest obciążeniem drugiej i brzmienie ma mniej dołu. Ale tak jest i nie ma się co przejmować. Gitary tego typu mają zwykle dwa gniazda wyjściowe, jedno stereo i jedno mono, żeby to sensownie działało z jednym gniazdem potrzebna by była przelotka albo pstryczek...
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#9
A jakbyś rozwiązał przejściówkę? Big Grin
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
#10
Normalnie, ring z tipem w jednym i do tipa w drugim. Albo wtykać nie do końca, ale raczej wyleci Wink

(nie pisałem już tego? dziwne...)
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#11
Super, teraz rozumiem. Smile

Dzięki Emotka_2755
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
#12
A ja widzę w 4003 dwa gniazda, są różne modele? Jedno gniazdo stereo trochę utrudnia korzystanie...

[Obrazek: Ric4003.gif]
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#13
Właśnie po to jest dyskusja Big Grin

4003s ma jedno gniazdo, mono.
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
#14
A jakiś tajny pot push-pull?
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#15
(07-25-2017, 01:16 PM)przemak napisał(a): A jakiś tajny pot push-pull?

Cokolwiek co by zadziałało Big Grin

Ewentualnie założyć podwójne gniazdo z oryginalną płytką z ibeja w najgorszym wypadku, raczej go to nie oszpeci. Ale to ostateczność bo bobrowanie w korpusie Wink
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości