Ampeg B-HOOD
(03-12-2013, 10:50 AM)Burning napisał(a): Tube Gain należy dobrać "do smaku" Emotka_2755

O to to Emotka_2755
Odpowiedz
(03-12-2013, 10:07 AM)elteha napisał(a): wczoraj pogralem na cl + lodowa + moj pedalboard. mxr el grande z cl to czyste zniszczenie.

kupuje lodowe.

ZDRAJCA 15tek
Odpowiedz
Apropo lodówek. Ta ampegowa przenosi podobno od 58hz. Podobny parametr mają przeważnie 4x10. I stąd pytanie - czy przy niskim B, C, C# nie ma braków w paśmie?
Odpowiedz
(03-12-2013, 04:06 PM)DEFENCE napisał(a):
(03-12-2013, 10:07 AM)elteha napisał(a): wczoraj pogralem na cl + lodowa + moj pedalboard. mxr el grande z cl to czyste zniszczenie.

kupuje lodowe.

ZDRAJCA 15tek

15stki zostaja - lubie miec wybor :-)
outreband.com

Odpowiedz
(03-12-2013, 06:16 PM)low napisał(a): Apropo lodówek. Ta ampegowa przenosi podobno od 58hz. Podobny parametr mają przeważnie 4x10. I stąd pytanie - czy przy niskim B, C, C# nie ma braków w paśmie?

Te 58hz to tylko jedna składowa dźwięku, który składa się przecież z wielu częstotliwości.
Odpowiedz
(03-12-2013, 06:16 PM)low napisał(a): Apropo lodówek. Ta ampegowa przenosi podobno od 58hz. Podobny parametr mają przeważnie 4x10. I stąd pytanie - czy przy niskim B, C, C# nie ma braków w paśmie?

grając na lodówie zarówno przy C, B czy A nie stwierdziłem żadnych braków w paśmie Smile Emotka_2755
Fender Highway One P Bass Custom - G&L Tribute L2500 - Ibanez SR 305DX - Ampeg SVT 2 Pro - Ashdown Little Giant 1000 - Ashdown MAG 414T - ART PS 4x4 PRO - MXR M80 - EBS MultiComp - EHX Steel Leather - Planet Waves CT 04 - Klotz FunkMaster

Ampeg B-HOOD # 23
P-BASS FANCLUB # 46


http://www.zbigniewforysband.pl/

Odpowiedz
Pasmo przenoszenia jest podawane z pewnym spadkiem to raz wiec paczka w której opisie pisze pasmo 40-15000 hz moze zagrac np 30hz, ale zagra je ciszej.

Druga sprawa jak herp wspomnial - nasz instrument nie wydaje dźwięków składających się z jednej harmonicznej tylko wielu harmonicznych składowych a nasz mózg "dorabia" sobie resztę.
Odpowiedz
Ważne jest też, pomijając słuszną i celną uwagę z obszarów akustyki i fizyki aby paczka po prostu nakurwiała.
Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
Odpowiedz
(03-12-2013, 11:16 PM)obserwacja napisał(a): Ważne jest też, pomijając słuszną i celną uwagę z obszarów akustyki i fizyki aby paczka po prostu nakurwiała.

u mnie brakuje 57Hz gdy gram koncert i latam po scenie na wirelessie. jak żyć?! mrgreen


panie, bardzo mądry post! Emotka_2755
obrazki się zesrały.

Odpowiedz
(03-12-2013, 10:33 AM)OMSON napisał(a):
(03-12-2013, 10:29 AM)Burning napisał(a): Jeśli koledze brakuje czystości, to raczej tube-gain na max.
Wyższe napięcie na lampach sterujących = czystszy response końcówki.

Jak słuchałem u siebie, to najlepiej gadało właśnie na 15-stą. Na max nie było już odpowiedniego charakteru 'chrumkniecia'. Ale master na max i leciutko gain robi w chuj robotę Smile

Tube gain mam na maxa a gain na 12. Master 10 do 12- ile trzeba. Staram się w miarę mocno obciążyć preamp żeby lampy się odezwały. Żeby brzmienie było w miarę lampowe a nie mosfetowe. Może właśnie zle myślę. Pokombinuję. Kiedyś bawiąc się proporcjami Gain do Master ukręcałem fajne brzmienia ale to było za czasów CL-ki. Dlatego życiu bym nie pomyślał żeby skręcić preamp który w zamyśle ma dać tłuściocha i warkotu. Może użyć -15db.
EURO 6 LX, AMPEG SVT3PRO, RBI, DTR, SYMETRIX 501, LODÓWA
Odpowiedz
(03-13-2013, 09:33 AM)Dalton napisał(a): Tube gain mam na maxa a gain na 12. Master 10 do 12- ile trzeba. Staram się w miarę mocno obciążyć preamp żeby lampy się odezwały. Żeby brzmienie było w miarę lampowe a nie mosfetowe. Może właśnie zle myślę. Pokombinuję. Kiedyś bawiąc się proporcjami Gain do Master ukręcałem fajne brzmienia ale to było za czasów CL-ki. Dlatego życiu bym nie pomyślał żeby skręcić preamp który w zamyśle ma dać tłuściocha i warkotu. Może użyć -15db.

Dalton, jak będziesz u siebie w salce, zrób ten Master na full, Gain odkręć tylko tak, żeby Ci się całościowa głośność zgadzała (prawdopodobnie wyjdzie sporo przed godzina 9-tą) i poszukaj nasycenia Tube Gainem (mnie sie podoba na godzinę 15-stą, jak napisałem). Zobaczysz, że będzie fajna saturacja z lamp, ale pójdzie większy kopniak na paczkę, niż dotychczas. Emotka_2755 Tego pada -15dB nie włączaj wcale!
Odpowiedz
W 3pro za saturację odpowiada v1 (którego pierwsza połowa jest PRZED gałką gain oraz lampy sterujące końcówką (tube gain / master).
V2 i V3 odpowiadają za EQ i mają mniejsze znaczenie.
Ten wzmak jest specyficzny i "lampowy sound" łatwiej uzyskać mając mocno odkręcony Master.

Pad -15dB jest przed V1 i nie należy go dotykać, bo zjada "chrumknięcie".
Zarówno 3pro jak i CL używałem bez Pada, nawet ze Spectorem o zabójczo mocnym sygnale Emotka_2755
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
co Ty mowisz- nie uzywac -15 db? przy masterze na maksa i regulacji gainem? musze sprobowac czy slysze roznice
fender -> fender -> fender
Odpowiedz
gdy wyłączysz -15dB to pierwsza połówka V1 dostanie w dupę prosto z pickupów - wtedy nawet jak zdejmiesz Gain to druga połówka V1 dostaje sygnał po wstępnej saturacji.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
Jak się włączy ten pad -15dB, to się takie gówniane brzmienie robi - taki typowy tranzystorowiec bez polotu... Ja oczywiście próbowałem w obydwie strony, bo wiadomo, że przy aktywnych pickupach tak się zaleca. Ale natychmiast go wyłączyłem i skręciłem Gain, żeby się dioda nie świeciła cały czas. Sound jest przez to bardziej nasycony - nie trzeba żadnego boostera i innych dopalaczy. W zasadzie wystarczy mi w tej konfiguracji sam Mamut zblendowany z "czystym" sygnałem i jest miazga. Jak grałem z samą końcówką ADS-a, puszczałem po drodze XXL-a dodatkowo (żeby troszkę saturacji dodawał).

Także jest dokładnie tak jak Burn napisał. Bolem i Dalton - spróbujcie u siebie Emotka_2755
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 6 gości