(07-04-2011, 11:02 PM)mazdah napisał(a):(07-04-2011, 10:45 PM)Burning napisał(a): mazdah:
z punktu widzenia realizatora, najczęściej w rockowych składach brakuje mi właśnie 'żyletki' na przełomie górnego środka i góry, tak tuż nad gitarami. To właśnie pasmo bardzo pomaga fajnie wkleić bas w zespół (posłuchaj RATM - Evil Empire to zczaisz w moment o co kaman).
A żeby to pasmo uzyskać czasem nie wystarczą świeże struny (choć to one są kluczowe) i potrzeba dodatkowych zabiegów z wiosłem.
Sound basu w RATM to piękna sprawa.
Ale tam gra jedna gitara i to na dodatek mocno poobcinanym z obu stron pasmem. Jest zrobione po prostu idealne miejsce na taki bas
(07-04-2011, 10:45 PM)Burning napisał(a): Oczywiście Precla na flatach wkleja się w miks innym pasmem, ale gdy deska pracuje mocno, ma on więcej mruku i... ładniej się miksuje
No wiadomo, że piękna sprawa kiedy całość jest odpowiednio poskręcana. Myślę, że kolesie w fabrykach wiedzą co robią i gdyby wywalenie głupiej karteczki drastycznie zmieniało sound basu na plus, to by jej zwyczajnie nie przyklejali.
Mazdah...
Kurcze właśnie nie dalej jak w piątek kupiliśmy do studia parę mikrofonów DPA 4011 Kosztuje bagatela jakieś 16 tyś pln a różnica w brzmieniu pomiędzy nimi a powiedzmy Neumanami KM184 za jakieś 8500 PLN które już są w studiu jest mniej więcej taka jak między moim starym jazzem 78 sienna bez poprawek lutniczych i po poprawkach... W pewnych przypadkach dla pewnych ludzi ma to znaczenie.
Zrozum chłopie, że w momencie w którym walczysz o każdy dB w paśmie żylety powyżej 3 kHz nie wystarczy sprawy załatwić korektorem graficznym rozfazowujesz sobie sygnał dodajesz szumu a sygnału użytecznego na lekarstwo... instrument wcale się lepiej nie miksuje... itp itd to nie dyskusja na to forum... Rasowanie instrumentu - najwyższej klasy bardzo krótkie kable - specjalne systemy pozwalające przesyłać sygnał bez strat na duże odległości... wszystko po to aby ładnie Ci dzwoniły struny o progi albo ładnie brzmiały współbrzmienia w akordzie... bo to co masz w łapie chcesz usłyszeć po drugiej stronie głośnika. Thomastiki stary precel i ampeg B 15 brzmi przepięknie i nie wymaga tego rodzaju zabiegów tak samo jak stary jeep ale ferrari już tak
Artykulacja nie wystarcza jak masz spalony gwizdek...
Burning czym dłużej siedzisz za gałami tym bardziej mówisz i słyszysz jak ja

Cytat:Ale tam gra jedna gitara i to na dodatek mocno poobcinanym z obu stron pasmem.
To tak jak w: Led Zeppelin Pink Floyd King Crimson Deep Purple Uriach Heep u Jimiego Hendrixa Black Sabbath... zaraz zaraz czy pominąłem jeszcze jakiś ważny dla rozwoju rocka zespół... acha no tak Iron Maiden tam grają trzy gitary i dalej jest wchuj miejsca dla basu, Allman Bros jeszcze dochodzi Hammond i dwie perkusje i wchuj miejsca dla basu... Kansas to samo bardziej popowo w Zukach też da się pudłóweczke znanego szlachcica wysłyszeć a w polandowie wciąż fascynaja ibanezem z mesą na konturze... Na koncertach tylko stopa siara i decybele usłyszeć selektywnie bas zdarza mi się raz na dwa lata... akustycy onanizują się swoimi subwooferami zapominając że rock and roll to nie techno... i opowiadają jak to uzyskali brzmienie basu "takie wiesz niskie pod stopą" na koncercie funkowej kapeli w której aranż opiera się na wymiatającej sekcji...
Stary jak gitarzysta onanista chce nagrać kolejnego dubla... kolejną genialną (już 7 partię gitary) lub zasrać pasmo swoim super konturem to należy go wypierdolić z hukiem z kapeli niech w sklepie muzycznym popisuje się przed sprzedawcą i dziewczynami kolegów, bo światowego soundu raczej nie osiągniecie. Dziwnym trafem na większości ważnych dla rocka płyt wszystkich słychać. Z wyjątkiem oczywiście Black Albumu na którym bas słychać jak gitary nie grają czyli głównie w intrach i to jakieś 3 dB za cicho... Robert na szczęście nie daje się tak w cipka zrobić... Jak ktoś sprowadza rolę basu do lepienia gitar z perkusją tak aby nieselektywnym buczeniem zagłuszyć nierówności kolegów to czy nie prościej jest do siedmiostrunowego ibaneza strojonego kwartę niżej włączyć oktawer... Mniej kasy do podziału więcej dziewczyn do wyrwania.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)