08-20-2011, 08:11 PM
Myślę, że jeżeli ktoś szuka szkółki "jak grać na basie" powinien wklepać hasło na Youtube i wyskoczy mu tysiące wyników.
natomiast myślę, że w przypadku tych lekcji nie do przecenienia jest, że wiedzą, podejściem do muzyki dzieli się muzyk, któremu naprawdę się udało - i grał i gra z największymi i na naszych oczach staje się jednym z najbardziej cenionych basistów. I rzeczywiście jest w tym więcej filozofii grania, rozkminy, spojrzenia wewnątrz procesu uczenia się i rozwijania muzykalności i gry na instrumencie. Spodoba się to tym, którzy podstawy maja za sobą i lubią nie tylko pograć i poćwiczyć ale porozkminiać co i jak się dzieje.
ja z tych jego szkółek, podcastów zawsze wynosiłem może nawet nie konkretne rzeczy ale tony inspiracji, kiedy mi się nie chciało
Z pewnością wiele z rzeczy, które mówi padło w setkach innych wywiadów w wielkimi (jeżeli wszyscy to powtarzają to coś w tym jest, huh?) ale mało który z muzyków jest na tyle inteligentny żeby to wszystko zebrać w jednym miejscu i zrobić z tego własną filozofię i proces - i moim zdaniem w tych szkółkach to jest nie do przecenienia.
Wartość transkrypcji i ciągłego spisywania z nagrań, myślenia melodią i frazą a nie skalami, pracy nad muzyką, która komuś się podoba, a nie o której mówi nauczyciel, granie z nagraniami, szacunek dla bycia muzykalnym a nie mechanicznym, łapanie połączenia z instrumentem głowa-głos-dźwięk - to to co wychodzi z tego wszystkiego.
Moim zdaniem najlepszy nauczyciel to nie ten, który pokaże jak i gdzie ustawić palec i który dźwięk zagrać, ale ten który wskaże drogę, którą iść i w jaki sposób samodzielnie pracować. Słowem, w przypadku tych video sądzę, że należy więcej wyciągać wnioski i czytać między wierszami i traktować je jako uzupełnienie własnego procesu uczenia się muzyki i gry.
Nie każdy musi mieć takie podejście i musi mu ono odpowiadać, ale myślę że w tych szkółkach kryje się dziesięć razy więcej, niż widać na pierwszy rzut oka.
Mało który z odnoszących sukcesy muzyków aż tak odkrywa swoje karty.
PS weźmy pierwszy lepszy cytat z brzegu:
wielu ludziom nie wystarczy dziesięciu lat, żeby do tego dojść, a tu proszę - da się załątwić jednym zdaniem
pozdr!
natomiast myślę, że w przypadku tych lekcji nie do przecenienia jest, że wiedzą, podejściem do muzyki dzieli się muzyk, któremu naprawdę się udało - i grał i gra z największymi i na naszych oczach staje się jednym z najbardziej cenionych basistów. I rzeczywiście jest w tym więcej filozofii grania, rozkminy, spojrzenia wewnątrz procesu uczenia się i rozwijania muzykalności i gry na instrumencie. Spodoba się to tym, którzy podstawy maja za sobą i lubią nie tylko pograć i poćwiczyć ale porozkminiać co i jak się dzieje.
ja z tych jego szkółek, podcastów zawsze wynosiłem może nawet nie konkretne rzeczy ale tony inspiracji, kiedy mi się nie chciało
Z pewnością wiele z rzeczy, które mówi padło w setkach innych wywiadów w wielkimi (jeżeli wszyscy to powtarzają to coś w tym jest, huh?) ale mało który z muzyków jest na tyle inteligentny żeby to wszystko zebrać w jednym miejscu i zrobić z tego własną filozofię i proces - i moim zdaniem w tych szkółkach to jest nie do przecenienia.
Wartość transkrypcji i ciągłego spisywania z nagrań, myślenia melodią i frazą a nie skalami, pracy nad muzyką, która komuś się podoba, a nie o której mówi nauczyciel, granie z nagraniami, szacunek dla bycia muzykalnym a nie mechanicznym, łapanie połączenia z instrumentem głowa-głos-dźwięk - to to co wychodzi z tego wszystkiego.
Moim zdaniem najlepszy nauczyciel to nie ten, który pokaże jak i gdzie ustawić palec i który dźwięk zagrać, ale ten który wskaże drogę, którą iść i w jaki sposób samodzielnie pracować. Słowem, w przypadku tych video sądzę, że należy więcej wyciągać wnioski i czytać między wierszami i traktować je jako uzupełnienie własnego procesu uczenia się muzyki i gry.
Nie każdy musi mieć takie podejście i musi mu ono odpowiadać, ale myślę że w tych szkółkach kryje się dziesięć razy więcej, niż widać na pierwszy rzut oka.
Mało który z odnoszących sukcesy muzyków aż tak odkrywa swoje karty.
PS weźmy pierwszy lepszy cytat z brzegu:
Cytat:It's actually not about what scales people use to play outside the harmony, but which melodies they use. Improvisation isn't built on a series of scales that are played in a sequence, it's built upon a personal collection of melodies that are played as a reaction to the music that's going on around them.
wielu ludziom nie wystarczy dziesięciu lat, żeby do tego dojść, a tu proszę - da się załątwić jednym zdaniem
pozdr!