kurde, na wykladach mowia mi zupelnie co innego. Jedni (z reszta bardzo dobrzy i znani realizatorzy) mowia, ze glosnika nie powinno koerowac sie na kopulke bo do mikrofonu dochdzi wtedy dzwek z membrany w innej fazie i kasuje sie dol i robi sie kupa, inni mowia, ze "sweet spot" jest miedzy kopulka a membraną, Alfik piszesz, ze tu i tam. Mi sie sound podobal w kazdym miejscu glosnika jak sie bawilem i jak dla mnie kazde ustawienie ma swoje zastosowanie. na kopułce miałem "nosowy" bass i mega kopa, na membranie miałem ciepłego misia z poduchą. Majka ustawialem najblizej jak sie da- pod samego grila paczki.
edit: Na wykladach wlasnie mialem tez to co blazej mowi - w re20 jest fantastyczne to ze nie pojawia sie tak mocno efekt zblizeniowy. nie wiem jak oni to zrobili? specjalne otwory z tyłu wkłądki czy jakis uklad elektroniczny, bo wiem, ze tam jest jakis specjalny filtr.
Burn: Jakies odbicie od podłogi bedzie i tak, chyba, ze masz podwojna, jak alf w studio.
edit: Na wykladach wlasnie mialem tez to co blazej mowi - w re20 jest fantastyczne to ze nie pojawia sie tak mocno efekt zblizeniowy. nie wiem jak oni to zrobili? specjalne otwory z tyłu wkłądki czy jakis uklad elektroniczny, bo wiem, ze tam jest jakis specjalny filtr.
Burn: Jakies odbicie od podłogi bedzie i tak, chyba, ze masz podwojna, jak alf w studio.