11-30-2011, 11:44 PM
(11-30-2011, 10:04 PM)☼☼☼ napisał(a):(11-30-2011, 02:07 PM)Alfik napisał(a): Head pobudzony rezonującą paczką zaczyna wibrować i zwykle w specyficzny sposób mikrofonować - brzmienie jest przestrzenniejsze i bardziej wysycone - patrz voxy AC30 w których wszystko lata w środku.
Bzdur o mikrofonowaniu wzmacniacza nawet nie warto komentować. Jeśli lampy mikrofonują, to są do wymiany.
Chodzi o zwykłe (co ważne - dodatnie)sprzężenie elektroakustyczne pomiędzy kolumną a gitarą - dźwięki ze strun wzmocnione we wzmacniaczu i poprzez głośniki pobudzają struny do mocniejszych drgań, co z kolei jest wzmacniane i tak dalej. Sztuka polega na umiejętnym wykorzystaniu tego zjawiska do podtrzymania tonu i jednocześnie niedopuszczeniu do wzbudzenia wzmacniacza.
Powiedz to niektórym bardzo znanym i cenionym w tym kraju gitarzystom to cie wyśmieją... Już wiele lat temu robiłem nagrania porównawcze. Head na paczce i head w innym pomieszczeniu. W celu wyeliminowania wpływu sprzeżenia z gitarą gitarzysta zawsze był w innym pomieszczeniu. Różnice dla mnie były słyszalne - dla grającego gitarzysty wręcz kluczowe. Mówimy tu o stuwatowym Plexi rocznik 1972 i dwóch kolumnach 1960TV. Wszystkie gałki z wyjątkiem presence w prawo. Gibson Les Paul
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor