"Po co te nerwy? Nikt z tu obecnych nie jest mistrzem slapu, a warto pisac tak by komus pomoc, a nie pojechac za to, ze mowi ze cos potrafi."
Nie mam żadnego 'nerwa' ani jednego serio. Po prostu nie wszystko można zagrać jedną techniką. Pytanie było retoryczne.
"CZyli z wytrzymałościowego punktu widzenia - na tych najcieńszych? ;)"
-nie zrozumiałem co to jest wytrzymałościowy punkt widzenia i co ma do tego grubość/cieńkość strun; idzie o to że ma być nieco niewygodnie dla prawej łapki, lewa powinna mieć takie ustawienie (wysokość), żeby komfort nie był aż tak bardzo 'obniżony'
""możliwość grania kciukiem w dół"
że jak?"
chodzi mi o rozróżnienie dwu rodzajów kciukowania - w jednej łapę ustawiasz pod kątem ostrym w stosunku do strun w drugiej równolegle (wiąże się to zazwyczaj z wysokością zawieszenia basu na brzuszysku i takim a nie innym ustawieniem kciuka; grałem trochę z blachą i wiem jak trzepie Marcus, chodziło o typ)
"a jakie ma być granie? Filozoficzne? ;p"
- takie żebyś miał większą kontrolę nad możliwością improwizowania a nie walił ciągle młynek. inną konsekwencją jest ułożenie w pierwszych pozycjach lewej łapy kiedy gryf jest bardziej w poziomie niż w naturalnym skosie - basiści łupiący na sposób Kinga i Pilicha grają ciągle kwadrat, ich wibrata są mechaniczne, a o slugu zapomnij (i nie chodzi o to że są białasami:)
Nie mam żadnego 'nerwa' ani jednego serio. Po prostu nie wszystko można zagrać jedną techniką. Pytanie było retoryczne.
"CZyli z wytrzymałościowego punktu widzenia - na tych najcieńszych? ;)"
-nie zrozumiałem co to jest wytrzymałościowy punkt widzenia i co ma do tego grubość/cieńkość strun; idzie o to że ma być nieco niewygodnie dla prawej łapki, lewa powinna mieć takie ustawienie (wysokość), żeby komfort nie był aż tak bardzo 'obniżony'
""możliwość grania kciukiem w dół"
że jak?"
chodzi mi o rozróżnienie dwu rodzajów kciukowania - w jednej łapę ustawiasz pod kątem ostrym w stosunku do strun w drugiej równolegle (wiąże się to zazwyczaj z wysokością zawieszenia basu na brzuszysku i takim a nie innym ustawieniem kciuka; grałem trochę z blachą i wiem jak trzepie Marcus, chodziło o typ)
"a jakie ma być granie? Filozoficzne? ;p"
- takie żebyś miał większą kontrolę nad możliwością improwizowania a nie walił ciągle młynek. inną konsekwencją jest ułożenie w pierwszych pozycjach lewej łapy kiedy gryf jest bardziej w poziomie niż w naturalnym skosie - basiści łupiący na sposób Kinga i Pilicha grają ciągle kwadrat, ich wibrata są mechaniczne, a o slugu zapomnij (i nie chodzi o to że są białasami:)