(08-13-2014, 12:58 PM)Doman napisał(a): Ej ale słyszałem już gro zespołów na żywo z axe FXami i imo brzmiały one naprawdę w pytę (basy też).
Nie mówię o stricte studyjnych rozwiązaniach, bo tu wiadomo że oryginał będzie lepszy, ale na żywo to imo dobre rozwiazanie.
Miałem "Fraktala" w studio. Jak na cyfrę to jest absolutny Hi End - ale, to się dalej nie umywa do prawdziwego wzmacniacza. Przynajmniej jak ja nagrałem to brzmiał dużo lepiej.
Problemy zaczynają się jak chcesz na tym uzyskać klasyczny bluesowy dynamiczny crunch od absolutnego clean przy czystym graniu po agresywny zadzior jak przyłoisz.
Nie da się uzyskać tej reakcji wzmacniacz - operator i plastyki brzmienia. Ponadto domiksowany do akustycznych instrumentów sprawia, że reszta zaczyna brzmieć jak MP3. Przy głośnym masterze zaczynają wyłazić z niego też "farfocle" "Analog" możesz mocno dopalić i dalej brzmi przyjemnie.
Jeśli chodzi o live to jak to nagłośnisz...
Po linii na przody i co dalej... a odsłuch dla zespołu, chcesz słyszeć swoją gitarę z rzygającego pierdzącego monitora, czy może bzyczek z odsłuchem dousznym. Kończy się na tym, że musisz kupić koniec mocy i kolumnę... a jak tak to może jednak lampowy head załatwił by sprawę.
Moim zdaniem to doskonałe urządzenia do szybkiego nagrywania demówek, jingli nisko budżetowych itd.
Wstydu nie ma, a jak bębny idą z próbek a reszta instrumentów z sampli to po cholerę wzmacniacz rozkładać...
W przypadku poważnych produkcji w studiu i tak mogę sobie prawdziwy wzmacniacz nagrać lepiej, a na live więcej z tym problemów niż zalet
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor