(09-05-2014, 08:30 PM)Ajgor napisał(a): Dzięki za bardzo rzeczową odpowiedź. Braki w timingu może wynikają z tego, ze nagrałem to bez metronomu na szybko, żeby pokazać efekt (a może faktycznie trzeba ćwiczyć). A jak sobie najprościej poradzić z brumem? Wiem. Ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć. A jest jakaś konkretna metoda?
Jeśli chodzi o pozbycie się brumu w nagraniu:
1. Zaekranować porządnie instrument. Najlepiej jak zabieg ten wykona ktoś kto ma sporo doświadczenia. Patrz Solarton. Niby zabieg ten jest prosty, ale aby osiągnąć dobre efekty trzeba sporo wiedzieć, np kiedy stosować gwiazdowe prowadzenie masy kiedy nie itd...
2. Metoda na "kabelek do dupy". Klasyczna metoda studyjna na pozbycie się brumów, gdy ktoś gra dużo po pustych strunach. Mocuje się przewód jednożyłowy jednym końcem do mostka, a drugim na taśme klejącą do delikwenta. Zwykle ląduje w skarpetkach lub gaciach Wygląda to... tak jak wygląda... ale za to pyków i statycznego brumu na nagraniu jest znacznie mniej.
3. Metoda odległościowa. Należy odejść od sprzętu potęgującego brum (może to być wzmacniacz, monitor komputerowy, pralka, kuchenka elektryczna... itd...) na tyle daleko, aby ten brum zmniejszył swoją głośność.
4. Metoda na azymut. Podczas nagrywania stajesz lub siadasz na fotelu obrotowym i obracając się szukasz kąta, pod którym, stojąc słyszysz lub mierzysz na wskaźnikach najmniejszy poziom brumu. Zostajesz w tej pozycji i starasz się nie ruszać podczas grania.
Najlepiej stosować wszystkie 4 metody razem.
Wszystkim sinlowcom (jazz bass, strat, tele itd) metody te pomagają przetrwać upierdliwości sesji nagraniowej.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor