01-19-2018, 12:27 AM
(01-18-2018, 12:24 PM)wahrocker napisał(a):(01-12-2018, 10:53 PM)Alfik napisał(a):(01-05-2018, 11:48 AM)groza napisał(a): A, super.
Wpinasz di przed piecem i piecowy i sobie mieszasz, coś jak dodanie do czystego sygnału odrobiny mocno skompresowanego? Bawiłem się ostatnio taką małą 500tką (rupert jakiś, nie pamiętam dokładnie) i tam były dwa wyjścia - przed i po kompresji/eq. To fajnie działało, no ale ja mikrofonowy jestem zdecydowanie.
Michał
Z preampu SWR Grandprix możesz wyjść direct i post EQ
Preamp Demeter mam przerobiony tak, ze mam dodatkowe wyjście na XLR które jest direct
SM900 ma wbudowany drugi dibox na starym trafie WSW
Więc staram się zewnętrznego DI nie używać
Na gościnnych występach jak nie mam swoich gratów np podłączyłem bass do radiala -> direct a potem w Avalona i EQ Neve i z tego zrobiłem "preamp" to wszystko w kompresor SSL
Mając pre i post masz następujace zalety
1. mniejsze zniekształcenia fazowe bo domiksowujesz EQ do directa
2. możliwość reampingu directa czymkolwiek i kiedykolwiek.
W przypadku brudu i rocka też jestem mikrofonowy, ale wiemy, że jest też muza, która bardziej lubi DI + mikrofon a ja musze być uniwersalny.
Jeśli jesteś mikrofonowy to robiąć kilkukrotny reamp mozesz sobie dokładnie wyrównać czasowo sygnał (tu polecam sygnał imupusowy i np 1khz do kontroli bo na wykresie śladu basu czasami sfazować dobrze się poprostu nie da) i mieszać sygnał z kilku pieców albo mikrofonów. Czasami lepiej zostawić jeden a czasami miks kilku śladów - tu reguł nie ma żadnych.
Warto mieć kilka majków MD421 i RE20 bezwzglednie, SM57 jeśli to wieksze przestery, D112 jak bass potrzebuje konturu a wzmacniacz jest cieńki sam z siebie. Część ludzi gra przez U87 ale jego charakterystyka mi osobiście rzadko się sprawdza za dużo charkotu w okolicach 2.2kHz który jest dosć nieprzyjemny dla słuchacza - kiedyś to się sprawdzało bo grało się na taśmę a ona to pięknie zaokrąglała. Uwaga U87 warto sprawdzić w opcji kółka zamiast kardioidy i postawić z 10cm dalej niż zwykle - Bass często dostaje oddechu. Głośnik mikrofonowany dobrze jak jest bliżej środka wysokości pomieszczenia - mniejsze odbicia i rezonanse. Czasami warto postawić kolumne na płasko i mikrofonować z góry. Może okazać się że wszystkie przydzwięki i rezonanse znikną. Glośniki od basu lubią przetłumione pomieszczenia - jeśli nie ma amp roomu to dużą przestrzeń studyjną warto zagracić i zawalić kocami kanapami itd. Ach.. i nagrywanie ambientu do basu nie sprawdziło mi się przez ponad 20lat pracy nigdy.
Alfik
Warto domiksować do podstawowego sygnału - (mikrofon/głośnik-zblendowane dwa sygnały clean/dirty)
całkowicie czysty D.I (bez kompresji,bez fx)?
Mam możliwość podać taki sygnał do wzmaka albo na mix do PA.
Oczywiście rockerka jest grana i mowa jest o sytuacji live.
to zależy...
ale w sytuacji live możliwość precyzyjnego sfazoania tych sygnałów jest praktycznie zerowa. Chyba że własny akustyk z dawem który za każdym razem wykona próby nagra sygnał i sfazuje co do sampla...
więc mówiąc krótko rzadko Ci się to sprawdzi i chyba więcej z tym problemu i zysku.
W studio to inna bajka, ale w typowej rokerce z brudem i przesterem raczej sam mikrofon robi w 80% robote robotę.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor