nagrywanie na 100
#16
Odkop. Za miesiąc będę realizował nagranie na setkę zespołu trash metalowego. Chcą na setkę nagrać jedną gitarę bas i bębny (wokal później). Problem jest taki, że mam tylko 8 śladów wejściowych i jedną salę na gary i piecyki gitarowe. Zakładam że 1 na gitarę, 1 na bas. Jak w takiej sytuacji omikrofonować bębny? Oprócz tego wszelkie wskazówki na temat realizacji takiego czegoś będą przydatne Smile Nie wchodzi w grę nagranie śladami, wiem że będzie lepsze, ale nie wchodzi w grę.
Odpowiedz
#17
Stopa, 2x werbel, tomy na jednym śladzie (potem porozdzielasz sobie), 2xOH, gitara, bas z linii, potem reamping.
Gitarę ew. możesz wyjebać za drzwi jak masz taką możliwość - zbierna dynamikiem z małej odległości nie będzie miała odpowiedzi pomieszczenia/korytarza.
Zakładam, że odsłuch na słuchawki możesz zrobić?
Odpowiedz
#18
To tak: tomy chcą 3, ciężko będzie ustawić mikrofon żeby zbierał dwa na centrali i jeden podłogowy, co do jednego mikrofonu na 2 tomy, to jak kumpel nagrał kiedyś jednym mikrofonem dwa tomy, to nie przekonało mnie to jakoś, każdy brzmiał kiepsko :S Sprzętu do reampingu nie mam, vst nie chcę ładować. Co do słuchawek to chyba mam opcję tylko na jedną parę wysłać sygnał, dopiero na salce rozdzielać, ale to może by się obeszło Smile Sytuacja trochę ekstremalna, wiem Wink A jakby tak tomy brać tylko z OH i olać mikrofony na tomy? Może w ten sposób to przejść?
Odpowiedz
#19
A nie masz możliwości puszcze nia tezech majków od tomów na mikser iwysyłać je do interfejsu auxem? Jaki masz dokładnie sprzęt?
Odpowiedz
#20
OOOO, na to nie wpadłem Big Grin Mam taką możliwość Big Grin Dzięki wielkie Emotka_2755

Yamaha MC 166 i karta E-MU 1820 (ma możliwość wpięcia ADATA, ale nie mam skąd pożyczyć).
Odpowiedz
#21
No to powinno się udać tak jak napisałem. Wink

Ewentulanie, możesz jeszcze przyoszczędzić jeden ślad i wrzucić po auxie na jeden track stopę z werblem - pobramkujesz sobie potem zdublowany ślad tak, żeby na jednym mieć stopę,ana drugim werbel. Chyba, że kawałki szybkie i transjenty będą się zakładać - wtedy graj osobno. Jak mogą być razem dwa majki na gitarę daj, to sobie ją w sterele zrobisz ładnie, gitarzyści to lubią.

Bas graj z linii a potem wypuść normalnie na pakę nagrany i zgraj jeszcze raz - to kolejna konwerja da/ad, ale i tak jest partyzantka, więc jebać to. Wink

Pamiętaj potem, żeby sygnały zgrać w fazie!
A, odsłuch dla perki pewnie z interfejsu? Jeżeli wyjścia nie mają latencji, puść je na mikser i masz drugi tor odsłuchowy przez auxa dla basu/gitary.

Masz łeb i chuj, to kombinuj! Smile
Odpowiedz
#22
Tylko zastanawiam się jak zrobić reamping mając tylko E-MU, ma ta karta wyjścia, ale one nie są wysoko impedancyjne Wink Kawałki są szybkie (koncertówki są na yt sprawdziłem), więc nie przejdzie numer ze stopą i werblem na jednym śladzie, ale ogólnie to dobry pomysł jest, do lżejszych rzeczy się przyda Big Grin Wyjść z karty mam 4 stereo (lub 8 mono jak kto woli) + wyjście słuchawkowe. 2 mi idą na monitory w reżyserce, więc zostaje słuchawkowe, do którego mam kabel puszczony, a na kolejne to trzeba będzie przejściówek porobić (multicore 16 kanałowy w ścianie) Big Grin
Odpowiedz
#23
(08-22-2013, 05:06 AM)paluch1986 napisał(a): Tylko zastanawiam się jak zrobić reamping mając tylko E-MU, ma ta karta wyjścia, ale one nie są wysoko impedancyjne Wink

Tego już nie wiem jak ona tam działa dokładnie...
Odpowiedz
#24
Myślałem nad podstawieniem mikrofonów dynamicznych po jednej sztuce pod wzmacniacz gitarowy i wzmacniacz basowy. Do tego wydaje mi się że przydałby się dubel gitary rytmicznej, ew. potraktuję to jakimś stereo enchancerem w ostateczności (oczywiście pluginowym nie sprzętowym Sad ). W najgorszym wypadku sięgnę po PODa X3, ale to już jakaś ostateczność. Zastanawiam się jeszcze jak zrobić OH. Piece będą w tym samym miejscu co gary, więc pojemnościówki jak dla mnie odpadają, bo z fazami się nie ogarnę :S Chłopaki chcą mieć old school trash metal (jak slayer który pierwszą płytę nagrywał na setkę i brzmi to jak.... po prostu subiektywnie nie podoba mi się Wink ), więc może sm 57 na blachy albo inny dynamik? Strzelam tu zupełnie i pytam mądrzejszych i bardziej ogarniętych Smile
Odpowiedz
#25
A nie możesz wystawić tych pieców gdziekolwiek? Reżyserkę mówisz, że masz, a nie masz co z piecami zrobić? chytry

Anyway, dubel możesz dograć przecież po setce zawsze, chyba że przesłuchy będą takie, że będzie odstawać brzmieniowo... W takim thrashu ala Slayer pewnie się nie sprawdzi, ale możesz dubel też zrobić przy graniu do kliku w taki sposób, że tniesz ścieżkę co cztery takty i zamieniasz miejscami w ramach tego samego motywu. Ale to już "produkcja", robiłem tak jak miałem jeden track gitary i musiałem sobie radzić i działa. Smile

W dynamikach na OH pewnie i tak będziesz miał spore przesłuchy po odpowiednim ich wysterowaniu.
Odpowiedz
#26
Jakich rozmiarów jest pomieszczenie?
Odpowiedz
#27
Wysokość to tak 3.30 m będzie, dłuższy wymiar 10m, krótszy 5-6m, to tak na oko.
Odpowiedz
#28
To dobrze.

Zrób ile się da by w OH było jak najmniej gitar - im więcej będzie, tym potem będzie większy problem z fazą, zwłaszcza w basie. Ja ostatnio bębny na piloty nagrywałem i gitarzysta pitolił w trakcie (nowe numery i bębniarz chciał kogoś grającego) - zrobiliśmy tak, że piec był bokiem do bębna i dodatkowo zasłonilismy go stojącą obok mesą. Na nagraniu gitary było malusieńko i dało radę potem normalnie gitarę dograć.

Choć przy kolejnej sesji już z trzema ambientami to graliśmy bębniarzowi na zmianę na basie i na gitarze przez interfejs / słuchawki.

Mało tych śladów... a może to są stereo i każdy ma dwa wejścia osobne? Smile

Przy tej ilości ja bym nagrał tak jak zakwas mówi, ew. jeśli bębniarz umi to tomy się nieźle nagrają z OH - ja bym wtedy zrobił stopkie, werbel górę, dwa razy OH i pozostałe 2 mikrofony na ambient (mikrofony nisko, 3-5m od garów). Do tego - w wyniku braku śladów - dodałbym sampel werbla jako mikrofon dolny. Łatwiej zamylić werbel niż ambienty.

Aha... a muszą muszą muszą nagrywać na setę? Bo 8 mikrofonów do garów to już dużo lepiej wyjdzie. Nie będą to nagrania profi i gitę i bas mogą sobie przecież dograć nawet przez line6 z przyzwoitym efektem. Zresztą podpięcie SM pod piec gitarowy i nagranie tego samego trzy razy to ile zajmie - godzinę?
Odpowiedz
#29
Symetryczne mono.

Tu instrukcja do karty Wink
http://ccftp.creative.com/Manuals/TSD/11...212-EN.pdf

Za to mikser karty czy sam Cubase widzi wejścia z preampem jako stereo, może tam jeszcze spróbuję zakombinować, ew. MOŻE uda się adata skołować, ale to MOŻE. Dlatego wolę trzymać się opcji "mam 8 śladów" i tyle i pod nią się nastawiać Wink


Walczyłem z tym, ale muszą na setkę, bo policzyłem za czas a kasy nie mają Wink
Odpowiedz
#30
Co do mylenia dolnego werbla, jest jeszcze opcja dublowania górnego i przesterowywania (duża saturacja, ale w małym stopniu domiksowana) go - całkiem fajnie potrafi oszukać taki track, że jest sprężyną. Wink

Na tomy z OH bym nie liczył w przypadku takiego grania niestety... Wink
(08-22-2013, 10:43 AM)groza napisał(a): Nie będą to nagrania profi i gitę i bas mogą sobie przecież dograć nawet przez line6 z przyzwoitym efektem. Zresztą podpięcie SM pod piec gitarowy i nagranie tego samego trzy razy to ile zajmie - godzinę?

Emotka_2755
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości