Zdjęcia Sprzętu!
dobra, to inaczej to wyjaśnie.
Ludzie, którzy kupują gitary z reguły podejmują decyzję o kupnie na podstawie ogrania tej gitary solowo.
Dla mnie ten Sandberg po ograniu SOLO tak jakbym to zrobił w sklepie zabrzmiał słabo jak na cene którą proponuje producent za ten bas.
To czy on zagra fajnie w zespole czy nie - racja. nie ocenimy po grze solo. Chociaz na 51 % jestem w stanie stwierdzic że nie urwie dupy bo najzwyczajniej ta gitara grała jakby chciała a nie mogła.. Tam brakowało wszystkiego po trochu..
Odpowiedz
(05-03-2012, 10:27 AM)Fabian napisał(a): Wchodze do studia i patrze, stack Warwick + Ampeg B2r. Gdybym kierowal sie tylko forum, juz bym uciekal po swojego EBS'a do auta a Warwicka spalil, ale stwierdzilem, ze sprobuje. Podlaczylismy, Ampega przed preampem, czyli czysta linia, plus do tego gruszka do 10' Warwicka, to byla 610.
Jak wyszlo, jest w probkach.

Wszystko jest w palcach i glowie. Przyklad, Hellborg wezmie thumba i jak brzmi? Jak Hellborg.
No na to nie ma bata.

Chłopie prosze...

Jeśli grasz rock and rolla to 99 procent dogranie JAKIELKOLWIEK paczki i wzmacniacza i z miksowanie (prawidłowe) tego z linią da efekt bardziej mięsistego przebijającego a zarazem siędzącego w kapeli brzmienia...
Powtarzam jakiejkolwiek... Porównałeś to brzmienie w warunkach nagrania z np stackiem Aguilara SWRa EBSa AMPEGiem CL i lodówką i wtedy wybrałeś warwicka...
Otóż ja takich porównań na potrzeby nagrań dokonałem setki i jeszcze w żadnym wypadku paczka Warwicka nie wygrała... choć mając tylko paczkę warwicka z pewnością bym ją nagrał.

Zestaw sygnowany Hellborga z pewnością dał by radę w konkurencji z topowymi gratami bo to dobre graty ale nie słyszałem aby posiadał go ktoś w Polsce.

Gdybyś był na zlocie usłyszał byś jaki wpływ na nagranie ma rodzaj i pozycja mikrofonu typ głośnika a nawet pomieszczenie...


1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
największy wpływ na nagranie ma to czy wczoraj jadłeś na kolację fasolę Wink

Dla jednych gra logo i cena, dla innych faktyczny sound instrumentu. Ja wybieram to co słyszę.

Ciekawy jestem ile osób powtarzających, że warwick to shit grało na jakimś konkretnym modelu (nie rockbass) Big Grin
Odpowiedz
Rainbow 
(05-03-2012, 02:32 PM)DEFENCE napisał(a): największy wpływ na nagranie ma to czy wczoraj jadłeś na kolację fasolę Wink

Dla jednych gra logo i cena, dla innych faktyczny sound instrumentu. Ja wybieram to co słyszę.

Ciekawy jestem ile osób powtarzających, że warwick to shit grało na jakimś konkretnym modelu (nie rockbass) Big Grin

Nie zaczynajmy tylko dyskusji o Warwicku... To po prostu wiosła, które mają bardzo specyficzny sound i trzeba umieć go wykorzystać, a tym bardziej lubić.
Odpowiedz
Ludzie proszę was. Moje opinie są wydawane wyłącznie na podstawie tego jak instrumenty sprawują się podczas nagrań. Bardzo różne instrumenty i bardzo różna muzyka. Zwykle kilka instrumentów do wyboru i dobry instrumentalista. Po 15 latach pracy i 20 latach grania na basie jestem w stanie stwierdzić po ograniu instrumentu na sucho jak sprawdzi się w nagraniu w zależności od faktury i aranżacji z prawdopodobieństwem 95%. Młody człowiek który dopiero zaczyna przygodę z instrumentem nie. Po to spotkania w S7 Poza tym nie porównywaliśmy ich na sucho tylko przynajmniej z podkładem perkusyjnym. W części teoretycznej zlotu puszczam zwykle dziesiątki przykładów różnych nagrań basówek w różnych stylistykach fakturach i aranżacjach. Często są to basy które można sobie pomacać podczas zlotu. Basów które ustawiłem na zlotach Pod "człowieka i jego granie" było już w sumie kilkadziesiąt.

Jak wyobrażacie sobie zlot i porównanie basówek w nagraniach... Kto z forumowiczów będzie grał na nich do przygotowanych wcześniej aranży... przecież to absurd. Na następny zlot zaproszę jakiegoś dobrego sesyjniaka przygotuje z pięć aranży i proszę możemy nagrać te wszystkie basówki... Wnioski i tak będą podobne do tych wyniesionych z S7 wcześniej. Staram się wam dostarczać jak najwięcej wiedzy merytorycznej o brzmieniu, a nie lansować na siłę mój gust. Ja muszę umieć uzyskać każde brzmienie które jest potrzebne w danym nagraniu i tego staram się was nauczyć.

Wbrew temu co się wam, którzy na zlocie nie byli wydaje jest bardzo dużo rozmów o artykulacji poczuciu czasu frazowaniu aranżacji myśleniu - czyli o tym co najważniejsze. Większość z nas wychodzi w przeświadczeniu, że trzeba poćwiczyć i to jest dobre

Apropos opinii Kowala - moje opinie budowane są na podstawie nie setek a już tysięcy godzin spędzonych w studiu. Opinie na podstawie koncertów są dla mnie nie do końca wiarygodne - nie jesteśmy zwykle w stanie stwiedzić jak bas brzmi na przodach - to co sprawdza się na scenie zwykle nie koniecznie sprawdza się na przodach. Zbyt dużo zależy od aparatury i akustyka oraz sali. W 95% basu na polskich koncertach i tak nie słychać.

Solarton apropos pickupów

Mam propozycję kiedyś miałem korpus z wywalonym basenem w którym testowałem mostki pickupy i ich położenie itd , taki korpus jest u Piotra Zakrzewskiego i Witwy mają też taki w Mayo o ile pamiętam. Ja już nie mam czasu się tym "hurtowo" zajmować - prowadzę sobie testy na własne potrzeby jedynie, ale złóżmy się wszyscy na taki korpus dla Mroka z wywalonym basenem na pickupy a on nam będzie nagrywać na forum testy wszystkiego co mu w rękę wpadnie - sam mogę mu dostarczyć kilka modeli które stosuje.


@Fabian
Wyślij mi proszę samą linię basu, który nagrałeś - w ramach tego, że fajnie to zagrałeś zrobię Ci reamping na moich gratach za free i będziesz miał porównanie co i jak

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(05-03-2012, 02:43 PM)Alfik napisał(a): ale złóżmy się wszyscy na taki korpus dla Mroka z wywalonym basenem na pickupy a on nam będzie nagrywać na forum testy wszystkiego co mu w rękę wpadnie - sam mogę mu dostarczyć kilka modeli które stosuje.

Chętnie się dorzucę, możne nawet załatwię parę pickupów róznych. Zupełnie poważnie mówię.
Odpowiedz
(05-03-2012, 12:07 PM)Brylant napisał(a): EDIT: I całkiem fajny Spectorek.

[Obrazek: spector1a.jpg]

[Obrazek: attachment.php?attachmentid=262669&d=1334844744]

To jakieś chińskie gówno, a nie "fajny Spectorek" Emotka_2403
Odpowiedz
Rainbow 
(05-03-2012, 02:58 PM)OMSON napisał(a):
(05-03-2012, 12:07 PM)Brylant napisał(a): EDIT: I całkiem fajny Spectorek.

[Obrazek: spector1a.jpg]

[Obrazek: attachment.php?attachmentid=262669&d=1334844744]

To jakieś chińskie gówno, a nie "fajny Spectorek" Emotka_2403

To "chińskie gówno" w takim razie wygląda sto razy lepiej, aniżeli inny Spector jakiego widziałem, w tym i twój.
Odpowiedz
(05-03-2012, 02:58 PM)groza napisał(a):
(05-03-2012, 02:43 PM)Alfik napisał(a): ale złóżmy się wszyscy na taki korpus dla Mroka z wywalonym basenem na pickupy a on nam będzie nagrywać na forum testy wszystkiego co mu w rękę wpadnie - sam mogę mu dostarczyć kilka modeli które stosuje.

Chętnie się dorzucę, możne nawet załatwię parę pickupów róznych. Zupełnie poważnie mówię.

moja propozycja jest poważna - jemu się chce, ma czas i gra na tyle dobrze aby te testy były dla nas miarodajne.
Może mayo dało by radę parę pickupów udostępnić na chwilkę.

PS. Bardzo mi się Twoje nowe Mayo podoba. AERO? Nordstrand? Haussel? i czyja elektrownia?

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
spector na jazzach lol.

nie rozumiem wstawiania jasnych markerow do jasnych podstrunnic
fender -> fender -> fender
Odpowiedz
Rainbow 
A poza tym, ten Spec jest MIA...

Cytat:My first Spector showed up today.
The brown truck dropped this in beautiful condition at my door.
She made the trip from Michigan to New Yawk unscathed. Pheeew!
Killer bass!
Tons of eyeball and curb appeal of course.
The Aggie J pups and pre are hot and punchy with many tones.
The neck is much chunkier than my other basses and board is wider as well.
So it will take a bit of time to adjust when going back and forth between the brands in my collection for sure.
But I loved the bass during the initial plug and play.

2011 Spector U.S. - NS-4 H2 JJ was spec'd by PJ Rubal of Spector specifically for the Bass Player Live 2011 show
Odpowiedz
(05-03-2012, 03:01 PM)Brylant napisał(a): To "chińskie gówno" w takim razie wygląda sto razy lepiej, aniżeli inny Spector jakiego widziałem, w tym i twój.

A macałeś któregokolwiek? Big Grin

(05-03-2012, 03:06 PM)Brylant napisał(a): A poza tym, ten Spec jest MIA...

Uhm, dlatego ma mostek Sung-IL Wink
Odpowiedz
(05-03-2012, 03:04 PM)Alfik napisał(a): PS. Bardzo mi się Twoje nowe Mayo podoba. AERO? Nordstrand? Haussel? i czyja elektrownia?

pickupy to emg custom shop by nordstrand Wink

preamp to nowy model mayo z regulowanym gainem, trzecia czy czwarta wersja tego pre - artur chwalił to wziąłem, mi to i tak tylko do ćwiczenia potrzebne - wyciągam górę na maksa i ściągam dół żeby kiksy i braki tłumienia były nieznośnie wyraźnie ew. jak gram z perkusistą same podziały z moich partii basowych jako ghost notey (swoją drogą polecam, w tempie -60bpm jest to na początku niezła szkoła życiaSmile to też się przydaje.

to pierwszy mój bas z letko komorowanym korpusem i pierwszy zrobiony z myślą o stroju obniżonym - coś czego unikałem jak ognia i wydaje mi się, że b. trudno uzyskać w basie 4 strunowym poza kompletna młócką gdzie gra przester i klekot a nie bas. spróbujemy, w najgorszym wypadku pójdzie na eadg i patriota zestroję (sprawdzałem - da se radę).

nordy i komory bo:

http://www.youtube.com/watch?v=Y02PdT-q1EE

od 2:35 jest dokładnie to co chcę na wejściu (przed psuciem) słyszeć z pieca i na nagraniach. patriot na sucho tak gra, ale jako ciężki jesionowy bas ma na piecu bardzo punktowy niski środek i nie ma co próbować tego zmieniać, niech sobie gra taki jaki jest.
Odpowiedz
Rainbow 
(05-03-2012, 03:07 PM)OMSON napisał(a):
(05-03-2012, 03:01 PM)Brylant napisał(a): To "chińskie gówno" w takim razie wygląda sto razy lepiej, aniżeli inny Spector jakiego widziałem, w tym i twój.

A macałeś któregokolwiek? Big Grin

A co ma piernik do wiatraka?
Odpowiedz
(05-03-2012, 03:04 PM)Alfik napisał(a): moja propozycja jest poważna - jemu się chce, ma czas i gra na tyle dobrze aby te testy były dla nas miarodajne.

Pomysł godny rozważenia. Od siebie dodam jednak, że aby testy były bardziej obiektywne zawsze musi być ten sam komplet strun i jednakowy setup.
W 100% miarodajne te testy były by, gdyby grała maszyna , w przeciwnym wypadku będziemy mieli jako takie wyobrażenie - ale to i tak sporo Wink
Jestem za.

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 30 gości