Lutnictwo
[Obrazek: vai1.jpg]

nie kminie tego Rolleyes
Fender Jazz Bass Deluxe FMT5 => MM Stingray5 => Cort GB5 Custom => Aguilar TH700 + PTC Audio Lil'B 115 + 112


Odpowiedz
Nic takiego, po prostu wcisnęli mu egzemplarz z uszkodzonymi progami mówiąc, że teraz będzie stroił jak sam skurwysyn mrgreen
Odpowiedz
Chuj podciągi strzelił.
Odpowiedz
Hmm, jak w elektryku z dwoma humbuckerami polutować elektrownię, żeby zostawić tylko 2 x volume? Szlag mnie trafia z przełącznikiem i innymi gałkami, problem jest tylko w tym że z każdego humbuckera wychodzą trzy kabelki i nie wiem zbytnio jak to rozplanować... Pomocy Sad
Rickenbacker 4003 | Rickenbacker 360 | Wal Mk I copy | Hofner 500/1 | Bass VI | Epiphone EB0

Hammond L100 | Leslie 760


'69 Fender Bassman 50 | '69 Zelmer 100 | '67 Sunn Sonic

'73 Fender Bassman Ten | 70s Fender Twin Reverb | Vox AC30
Odpowiedz
musisz ustalic ktory kabelek jest masą, masę dasz do obudowy potencjometra. Sygnałowe połącz razem do nózki srodkowej. Mozesz eksperymentować i jeden z sygnalowych dać do masy i sprawdzic czy coś sie zmieniło. Miałem przypadek z 3 kabelkowym pickupem i nie zmieniało się nic, grał taką samą barwą i głośnością. Terotycznie to taki hot overwound powinien być, czyli dodatkowe uzwojenia dające większy sygnał, ale mniej góry.
Odpowiedz
(09-23-2014, 01:13 PM)crazy napisał(a): [Obrazek: vai1.jpg]

nie kminie tego Rolleyes

Rozumiesz fakt, że gitary nie stroją idealnie na progach, nawet jak masz menzurę ustawioną jak trzeba? Takie rozwiązanie powoduje, że stroi idealnie :}.
Odpowiedz
Pytanie do jazzbassowców. Jak tam gdzieś się chwaliłem, mam Vintage 4+1 (piątka) typu jazz z pickami Wilkinson. Stockowo siedzą potki 250k, do których dodałem treble blend 10nF+150k.
Na Tone dałem 500k z 47nF Orange Drop (zamiast 250k+62nF), push-pull-em całkowicie mogę go odłączyć od toru. W zasadzie barwa jest ok, lubię górę, ale bez przesadnej szklanki.

Zastanawiam się jak przesunie się rezonans po zastosowaniu na oba Vol po 500k? Może lepiej dać stalówki, bo niskiego środka na niklach nie brakuje.

Kolejna kwestia jak oceniacie wspomniane przystawki na tle SD Basslines czy innych średnio drogich pickupów.

I ostatnie. W Łodzi, Częstochowie lub okolicy lutnik, który dopieści "akcję" poprzez szlif progów (prętem więcej już nie zwojuję, a chciałbym jeszcze zejść z wysokością strun), wstawi mosiężne/inne-jasno-brzmiące siodełko? Najlepiej tak umiarkowanie drogi Wink
Odpowiedz
Pan zobaczy linka: http://buildyourguitar.com/resources/lemme/

Fig. 14
"Some people like cupcakes better. I for one care less for them!"
Odpowiedz
Dzięki, teorię znam Wink Pytałem bardziej o praktykę.
Odpowiedz
W praktyce rezonans się również nie przesunie Wink
"Some people like cupcakes better. I for one care less for them!"
Odpowiedz
Bartoshek, masz rację, źle zadałem pytanie. Powinno być:
Jak zmieni się subiektywnie barwa/brzmienie?
Odpowiedz
Może zacząć za dużo artefaktów wychodzić przy graniu. Jakieś buzzy, mlaski i inne będą bardziej słyszalne. Równie dobrze może Ci to odpowiadać.

Ew. spróbuj, jeżeli chcesz górę, dać 22 nF na tone - w swoim tak robiłem, dolecelowo jest jasny na potach 250k

PS: w rockbasie zmieniałem poty 50k na 500k. Diametralna zmiana, ale do mojego zastosowania tego basu elegancko mrgreen
"Some people like cupcakes better. I for one care less for them!"
Odpowiedz
[Obrazek: 425370_162513857201437_100003284720671_2...n.jpg?dl=1]
[Obrazek: 430766_164974496955373_100003284720671_2...n.jpg?dl=1]
[Obrazek: 428218_164974706955352_100003284720671_2...n.jpg?dl=1]

ale fajny efekt Big Grin

Odpowiedz
Takie kolorowanki jeszcze ladniej wychodza z drewnem typu "Figured". Na przyklad:

[Obrazek: AGreusd.jpg]

Albo:

[Obrazek: 807_image_1.jpg]

Ta sama technika tylko rozne kolory i odcienie...
Odpowiedz
Faktycznie ładnie to się prezentuję. Bardziej chodziło mi o dodanie "burstu" do tego wykończenia :-)

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 22 gości