Modyfikacja Aural Enhancer we wzmacniaczach SWR
#1
Szukając w necie ciekawostek na temat SWR SM-900 trafiłem na talkbasie na ten temat: http://www.talkbass.com/forum/f15/swr-au...ss-643201/

Opisuje on modyfikację Aural Enhancera w taki sposób, by w pozycji zerowej był całkowicie pomijany (co według tego artykułu wcale nie jest takie oczywiste w fabrycznych egzemplarzach). Niestety opis zachowania AE po modyfikacji jest jedynie słowny, nie poparty wizualizacjami (jest tylko wykres przedstawiający jego zachowanie w pozycji zerowej).

Z tego co pamiętam, wykresy zachowania w pozostałych pozycjach ktoś zamieścił na starym forum. Nie pamiętam dokładnie kto to był, nie mogę też znaleźć tych materiałów na aktualnym forum. Może ktoś przezorny ma jeszcze u siebie tamten artykuł i byłby tak miły podczepić go pod ten wątek?
Gram rocka, grunge, covery oraz wesela Cool
Odpowiedz
#2
obstawiam, że Alfik i Igor pomogą w tym temacie.

Odpowiedz
#3
Marcus na starym forum pokazywał, co i jak.

Ja podawałem linka do posta na talkbass, gdzie są wykresy działania fabrycznego AE. W podanym linku brak AE jest w przypadku preampu Marcus Miller.

http://www.talkbass.com/forum/f15/swr-fa...ost6657697

A tu info o pomijaniu AE, o którym pewnie mówisz:

http://www.talkbass.com/forum/f15/swr-au...ss-643201/
Gram na nerwach.
Odpowiedz
#4
Specjalistą od tych modyfikacji jest Alfik. Ja pokazywałem, że modyfikacja Igora to tylko spłaszczenie (o 50%) tego co jest fabrycznie zrobione. Aby uzystkać to samo wystarczy rozkręcać gałkę tylko do połowy.
Ja wcale nie jestem przekonany, że takie spłaszczenie jest dobre. Oczywiście rozkręcenie tego filtra do oporu w prawo brzmi sztucznie i tu się zgadzam, że nie należy tego nadużywać. Ale z drugiej strony większość wintydżowych wzmacniaczy lampowych też miało taką charakterystykę i ich brzmienie jest chwalone, a nawet uznawane za klasyczne. Pewno najlepiej jest używać brzmienia "po środku" - czyli nie rozkręcać tego filtra za bardzo. Natomiast, czy warto dążyć do zypełnie płaskiej charakterystyki - to jest do dyskusji. Aby zbić wszelkie argumenty, że jestem przeciwko płaskiej charakterystyce, to powien, że przykładowo Ampeg SVT-3Pro moim zdaniem najlepiej brzmi jak ma wyłączone wszystkie filtry/podbicia i barwę ma ustawioną na środek.

Marek
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości