Ampeg B-HOOD
Dokładnie, mój SVT jest jaki jest, bo chciałem mieć tanio. I dostałem dokładnie to, co chciałem.
Piec jest zajebisty, tylko parę rzeczy po prostu siadło przez lata grania.

W stanach rynek muzyczny wygląda trochę inaczej i trochę lepiej niż u nas (wystarczy poczytać Talkbass), taki piec kupują ludzie, którzy nie grają koncertu raz w miesiącu. Po kilku latach spędzonych w garażu (bo nie ma czasu rozładowywać auta), grając 4-5 koncertów w tygodniu po prostu graty się zużywają. Trzeba się z tym liczyć po prostu.

Uważam, że da się go całkiem ładnie przesterować na niskiej głośności, bo z racji tranzystorowej końcówy i tak przesterowuje się praktycznie tylko preamp. Grunt żeby głośność była na tyle odpowiednia żeby mosfety i paczka osiągnęły swój "punkt pracy" przy którym są w stanie oddać dynamikę. W przypadku 3pro i 810E (i w zasadzie każdej innej paczki na jakiej grałem) głośność tą można opisać jako "minimalnie za głośno jak na granie samemu w pokoju" - tak więc nie ma co się bać, że zagłuszysz kapelę.

Co do możliwości brzmieniowych, uważam że ten piec zrobi wszystko o co go tylko poprosisz. Sam sądziłem, że znam go na wylot, ale przyszedł znajomy i ukręcił sound jakiego się w życiu nie spodziewałem - mimo, że pierwszy raz widział i słyszał ten piec. To mnie popchnęło do dalszych eksperymentów - wzmak nadal nie przestaje mnie zadziwiać.
Tylko nie można się bać kręcić, w niektórych piecach dziwne i radykalne ustawienia EQ nie brzmią - tutaj tego nie ma. Oczywiście w studiu pewnie bardziej to słychać, że do "misia" to lepiej Eden, do żylety lepiej SWR. Stawiam jednak każdą kasę, że w mixie live, na koncercie czy na próbie i przy odpowiednim pokręceniu EQ nie odróżniłbyś Edena czy SWRa od Ampega. Chociaż pewnie i pozotałe dwie marki są w stanie zbliżyć się do Ampegowego soundu, więc chyba nie ma co się kłócić.

Jeśli jednak ktoś nie lubi kręcić (tak jak np ja) to wcale nie musi - o ile pomieszczenie na to powala.

Porównywałem go do CL Anniversary (czyli SVT-AV) i naprawdę nie było wstydu.
Oczywiście pasmo było węższe (AVka była bardziej "otwarta" brzmieniowo i troszkę mocniej kompresowała) no i im głośniej się grało tym bardziej pełna lampa wysuwała się na prowadzenie - nic nie pobije przesterowanej lampowej końcówki mocy.

Porównywałem też do nowego Koreańca. Brzmieniowo Koreański grał równie dobrze albo i nawet lepiej niż mój (ciężko powiedzieć bo nie było bezpośredniej konfrontacji), ale estetyka wykonania o dwie-trzy klasy niżej - Magówki Aszdałna są lepiej spasowane, mają ładniejszy lakier i plastiki. Włącznik i gniazda absolutnie nie budziły mojego zaufania. Chociaż kto wie ile wytrzymają, to że były paskudne i wyglądały tandetnie nie znaczy, że nie będą równie trwałe co u mnie.
Odpowiedz
Markus- tutaj mnie zaintrygowałeś i chyba słusznie. Jadę w niedzielę ograć SVT3PRO od Drakena, ciut drożej, ale wydaje się być w lepszym stanie Wink
http://www.allegro.pl/item1117182799_wzm...y_usa.html
www.facebook.com/rustedbrain
www.rustedbrain.pl
www.rustedbrain.8merch.com

Fernandes BXB -> Ampeg SVT (już za chwileczkę, już za momencik) II PRO -> Ampeg SVT 810E = Thrashing Madness \m/
Odpowiedz
ja mam od Drakena - od 3 lat nie narzekam Smile
Odpowiedz
(07-10-2010, 12:20 PM)Rumcayz napisał(a): Markus- tutaj mnie zaintrygowałeś i chyba słusznie. Jadę w niedzielę ograć SVT3PRO od Drakena, ciut drożej, ale wydaje się być w lepszym stanie Wink
http://www.allegro.pl/item1117182799_wzm...y_usa.html
Spytaj o napięcie zasilania, numer seryjny i wiek.

Marek
Odpowiedz
Wie ktoś może jakie lampy wsadza Ampeg do preampów w SVT 2, 3, CL ?

EDIT: Taka ciekawostka dla Ampegowców Smile

http://thetubestore.com/ampeg-amps.html
Odpowiedz
Mam małą problemę, otóż w moim B200R wyjście Di dość mocno bzyczy - nie ma możliwości rozpięcia masy, ale stary numer z przedłużaczem bez bolca też nie zadziałał, co ciekawe, gdy graliśmy jakiś czas temu koncert w klubie to było ok, sygnał z tego wyjścia szedł na mikser i było git, za to teraz w piątek graliśmy plener i było dziadowsko, sprawdziłem w domu, też bzyczy, ale w domu to w ogóle mam masakrę z siecią - a zatem, czy to jest problem z siecią, czy problem z ampegiem? Czy jak sobie zrobię rozpinanie masy to będzie git?
Nie będziesz tam jakimś poetą
Tylko najgorszym na świecie...

Polubcie Spare Bricks na fb Wink
www.sparebricks.pl

Odpowiedz
Nagłasniaj z mikrofonu :piwo:
-
Odpowiedz
Chciałbym, ale nie zawsze się da Big Grin
Chyba, że sobie kupię AKG D112 i będę woził ze sobą Big Grin
Nie będziesz tam jakimś poetą
Tylko najgorszym na świecie...

Polubcie Spare Bricks na fb Wink
www.sparebricks.pl

Odpowiedz
(07-13-2010, 04:16 PM)JA_cek napisał(a): Mam małą problemę, otóż w moim B200R wyjście Di dość mocno bzyczy - nie ma możliwości rozpięcia masy, ale stary numer z przedłużaczem bez bolca też nie zadziałał, co ciekawe, gdy graliśmy jakiś czas temu koncert w klubie to było ok, sygnał z tego wyjścia szedł na mikser i było git, za to teraz w piątek graliśmy plener i było dziadowsko, sprawdziłem w domu, też bzyczy, ale w domu to w ogóle mam masakrę z siecią - a zatem, czy to jest problem z siecią, czy problem z ampegiem? Czy jak sobie zrobię rozpinanie masy to będzie git?
Wystarczy, że pożyczysz na chwilę DI-boxa, podłączysz go i rozepniesz masę.

Marek
Odpowiedz
No mogę ten numer zrobić z Sansampem, tam mam rozpinaną masę, ale chcę jednak ograniczyć ilość gratów do wożenia i korzystać z wyjścia Di z Ampega.
Nie będziesz tam jakimś poetą
Tylko najgorszym na świecie...

Polubcie Spare Bricks na fb Wink
www.sparebricks.pl

Odpowiedz
Chodzi tylko o sprawdzenie. Jak sprawdzisz, to będziesz wiedział, czy wzmacniacz jest do naprawy.

Marek
Odpowiedz
(07-10-2010, 12:40 PM)Viking napisał(a): ja mam od Drakena - od 3 lat nie narzekam Smile

Ja też mam od Drakena. I po serwisie u Markusa.
Wszystko gra i hula cacy lala Smile

Polecam obu Panów jak również i sam wzmacniacz Emotka_2755
Potwierdzam opinię, że brzmi on zawsze fajnie, zawsze nieźle się przebija przez resztę bandu. O ile w Hartke miałem ten problem, że albo się nie słyszałem, albo zagłuszałem wszystko i musiałem trochę się napocić, by złapać dobre pasmo to tutaj zawsze jest git (no pomijam jakieś ekstremalne ustawienia typu skręcona do zera góra i środek a podbity na maksa dół Smile)
Fender Jazz Bass MIJ 75RS | Fender PB-555 Boxer MIJ -> Line 6 Relay G50 -> PolyTune -> Aphex Punch Factory -> Aguilar Agro -> Dunlop 105Q -> EBS HD350 -> EBS ProLine 410

Odpowiedz
Sprawdziłem z Sansampem/DiBoxem i z kabelkiem XLR z odlutowanym przewodem masowym. Niestety szumi, rozłączanie masy poprawia sytuacje: znika bzyczenie, ale szum pozostaje.
I teraz zagwozdka: czy tak było od początku, czy np. stało się to na ostatnim koncercie, gdzie mikser frontowy miał globalnie załączany phantom - czy to wyjście w Ampegu jest odporne na Phantoma?
Tak czy siak planuję zrobić przełączniczek do odcinania masy.
Nie będziesz tam jakimś poetą
Tylko najgorszym na świecie...

Polubcie Spare Bricks na fb Wink
www.sparebricks.pl

Odpowiedz
Chciałem się zapisać Big Grin
Ampeg SVT 3 Pro
1995r.
mniamuś mrgreen
www.facebook.com/rustedbrain
www.rustedbrain.pl
www.rustedbrain.8merch.com

Fernandes BXB -> Ampeg SVT (już za chwileczkę, już za momencik) II PRO -> Ampeg SVT 810E = Thrashing Madness \m/
Odpowiedz
no kurwa, gratki !
oby napierdalał jak najdłużej Wink
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 24 gości