(09-15-2010, 06:40 AM)Mateusz napisał(a): Alfik z racji swojego zawodu musi być upierdliwy, im więcej takich smaczków wyczai tym większa różnica będzie a potem zdziwienie czemu te nagrania tak zajebiście brzmią...
Ja poproszę te nagrania, w sensie wykonawców i tytuły. Posłucham chętnie. Zwłaszcza te z basami ze zdjętymi płytkami.
Nie piszę tego złośliwie. Nie znam wyników pracy Alfika.
Liczba postów: 420
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jul 2010
Reputacja:
0
09-15-2010, 10:54 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-15-2010, 10:54 AM przez dzbanek.)
Trzeba jeszcze mieć do porównania to samo nagrane z płytką.
Liczba postów: 2409
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
2
Ja wierzę, że bas bez płytki może zagrać lepiej w studiu, ale w warunkach live raczej nie ma to żadnego znaczenia.
Liczba postów: 267
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
09-15-2010, 11:08 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-15-2010, 11:10 AM przez Bobromir.)
Alfik pracuje w studio to może byłby skłonny nagrać próbki i pokazać jakie są różnice w barwie, sustainie, dynamice, wybrzmiewaniu (czy dźwięk po uderzeniu w struny inaczej się "rozwija"), czy jest to słyszalne tylko na niskich lub wysokich dźwiękach lub jakie daje możliwości artykulacyjne zdjęcie pytki z basu w stosunku do basu z płytką? Jeśli będzie słychać to na próbkach to chyba rozwieje to wszelkie wątpliwości, jeżeli różnica będzie niuansem, który istotnie wystąpi ale zniknie np. po skompresowaniu albo zmiksowaniu w bandzie to wg mnie nie ma tematu. podejrzewam że live tym bardziej nie będzie to słyszalne. poza tym kwestia czy płytka "psuje" brzmienie czy po prostu je zmienia i to czy ktoś woli sound z płytką czy bez jest kwestią gustu.
chcemy próbek
Liczba postów: 6391
Liczba wątków: 67
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
7
bobromir, nie.
jesli juz, to prosimy o probki
Próbki...
Może i próbki, tylko po co?
Ja poproszę konkretne nagrania. Znajdę je sobie, pożyczę płytę, bo mp3 to nie ma sensu większego. Zawsze kompresja mp3 niszczy jakość.
Wiem z doświadczenia, że to co nieźle brzmi z mp3 na taniej wieży Panasonica, potrafi polec słuchane z CD na zestawie audiofilskim, który obnaża wszystkie niedoskonałości produkcyjne lub specyfikę masteringu np robionego właśnie pod mp3.
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
Fendera akurat mam precla, więc płytka niewiele zmienia, a ja i tak najpierw grac się muszę nauczyć.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Liczba postów: 267
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
(09-15-2010, 11:25 AM)Burning napisał(a): tak najpierw grac się muszę nauczyć.
dlatego sam u siebie nawet nie zdejmuję żeby sprawdzać sound
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(09-15-2010, 11:22 AM)Gruby napisał(a): Próbki...
Może i próbki, tylko po co?
Ja poproszę konkretne nagrania. Znajdę je sobie, pożyczę płytę, bo mp3 to nie ma sensu większego. Zawsze kompresja mp3 niszczy jakość.
Wiem z doświadczenia, że to co nieźle brzmi z mp3 na taniej wieży Panasonica, potrafi polec słuchane z CD na zestawie audiofilskim, który obnaża wszystkie niedoskonałości produkcyjne lub specyfikę masteringu np robionego właśnie pod mp3.
Gruby poproszę adres na maila wysle Ci kompilacje 
i zakończmy temat pora ćwiczyć 
pozdrawiam
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 1947
Liczba wątków: 16
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
1
A ja chcialbym zobaczyc wyniki slepego testu "z plytka i bez plytki" Ile jest trafien na np. 20 probek losowo wybranych...
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
(09-16-2010, 03:51 PM)Paul napisał(a): A ja chcialbym zobaczyc wyniki slepego testu "z plytka i bez plytki" Ile jest trafien na np. 20 probek losowo wybranych...
OK, ale na studyjnych monitorach. A z takim podejściem "live nie słychać różnicy" to w wiekszości wypadków nie trzeba zmieniać strun bo często warunki akustyczne są takie ze nawet nie słychać czy to gra jazz czy precel. Ja nie czaje Ciebie Alfik - mi by si nie chciało o tej płytce pisać;p
Liczba postów: 267
Liczba wątków: 2
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
09-16-2010, 05:31 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-16-2010, 05:34 PM przez Bobromir.)
(09-16-2010, 04:59 PM)Mateusz napisał(a): A z takim podejściem "live nie słychać różnicy" to w wiekszości wypadków nie trzeba zmieniać strun bo często warunki akustyczne są takie ze nawet nie słychać czy to gra jazz czy precel.
o ryly? z moich obserwacji wynika, że właśnie nowe struny często ratują sytuację brzmienia basu w pomieszczeniu
ale ja się nie znam
Alfik wrzucaj tutaj chyba wszyscy chcą posłuchać
Liczba postów: 2409
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
2
(09-16-2010, 04:59 PM)Mateusz napisał(a): (09-16-2010, 03:51 PM)Paul napisał(a): A ja chcialbym zobaczyc wyniki slepego testu "z plytka i bez plytki" Ile jest trafien na np. 20 probek losowo wybranych...
OK, ale na studyjnych monitorach. A z takim podejściem "live nie słychać różnicy" to w wiekszości wypadków nie trzeba zmieniać strun bo często warunki akustyczne są takie ze nawet nie słychać czy to gra jazz czy precel. Ja nie czaje Ciebie Alfik - mi by si nie chciało o tej płytce pisać;p
Jak masz własny backline to nie słychać czy grasz na jazzu czy na preclu ? Don't think so. Nawet w najgorszym pomieszczeniu będzie słychać różnicę. Nowe struny to już w ogóle słychać od razu.
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
mówiłem o przodach bo myślałem, że o tym mowa, a skoro mówisz o nagłośnieniu - na dobrym backline może i da się usłyszeć różnicę przy graniu live - ja tam nie słyszę. Zależy co się gra
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
09-17-2010, 02:00 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-17-2010, 02:05 AM przez Alfik.)
Ja na większości koncertów nie słyszę basu...
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
|