Gitara basowa jako sterownik do MicroKorg XL
#16
Witam.
Co prawda nie korzystałem nigdy z GI20, ale po tym co piszesz nasuwają mi się 2 kwestie.
-ustawienie opcji: Gitara-Bas z tyłu GI20 ( ustawienie na Gitara w połączeniu z pickupem GK 3 B, spowoduje iż prawidłowo będą wzbudzane dźwięki powyżej 9-10 progu basu.)
-regulacja czułości (SENSITIVITY - strona 11 instrukcji GI20 - pdf ze strony ROLANDA ) najważniejsza sprawa dla poprawnej artykulacji (mocniej - słabiej, oraz sustain rozumiany jako próg łapania sygnału ze struny przy wybrzmiewaniu).

Ponieważ dźwięk się pojawia, domyślam się iż kanał midi ustawiony jest poprawnie.

pozdrawiam

(11-11-2012, 05:55 PM)maRcin napisał(a): Walczę dalej. Ale problemy są nadal. Proszę o pomoc, doradzenie. Grzegorzbas - może bedziesz wiedział w czym tkwi niepowodzenie ? Bardzo skrupulatnie zamontowałem przystawkę MIDI, wg instrukcji. Interface Roland GI20 otrzymuje sygnał i rozpoznaje na wbudowanym tunerze dźwięki. Barwy klawisza są do uzyskania tylko na strunie C 9 (bas 6 - strunowy) i to przy bardzo mocnym ataku. Nie wiem w czym rzecz, bo przystawka jest dosyć wysoko i blisko strun (1,5 mm jak zaleca producent) ?

Odpowiedz
#17
Nadal dzieją się dziwne rzeczy. Da się ustawić czułosć dla każdej struny. Nadal gra tylko struna C, na każdym progu. Sygnał z pozostałych strun wchodzi, można stroić, ustawiać czułości , ale dźwięku nie ma. Przełacznik z tyłu cały czas ustawiony był na Bass.
Przy okazji wielkie dzięki Tobie za informacje o tej czułości, łącznie z numerem strony w instrukcji. Nie znając angielskiego posiłkuję się translatorem Google, też coś pomaga.
Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz
#18
Witam ponownie.
Przejrzałem manualke GI20 raz jeszcze i nasuwa mi się następujący wniosek.
Jeżeli faktycznie pickup jest zamontowany prawidłowo (tzn w wysoce wkurzającej pozycji kabelkiem do mostka) i była zrobiona regulacja pod kątem rozstawu strun na mostku ( małe "hebelki" z boków pickupa) to proponowałbym wykonać przywrócenie parametrów fabrycznych - factory reset str.34 (zwłaszcza jeśli kupiłeś używkę ) lub wcześniej sprawdzenie ustawień funkcji STRING MUTE (str. 26). bo w tej funkcji może być przyczyna kłopotów.
pozdrawiam
Odpowiedz
#19
Sprawdzam, Grzegorz - jesteś nieoceniony!

Hm, przy String Mute z off na on i zapisaniu tych ustawień, nie gra już żadna struna. Jedyne co, odkleję przetwornik i poeksperymentuję z jeszcze z jego ustawieniem, choć sygnał jest łapany przez interface.
Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz
#20
Zauważyłem dopiero teraz , że struna "c" - jedyna która gra sygnałem z Korga, odpowiada skalą swoich dźwięków skali na klawiaturze syntezatora. Czyli poniżej "c" z oktawy małej nie schodzi. W Korgu jest oczywiście funkcja przesuwania oktaw w dół i w górę, ale w przypadku gitary nic to nie daje. Któreś z urządzeń nie łapie tego co poniżej i może stąd pozostałe struny są głuche.
Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz
#21
Zadziałało. Należało poeksperymentować z ustawieniem Midi Channel ( ustawienie na Poly Mode ) i gra każda ze strun oprócz H, co mnie na razie nie martwi bo odpada problem jej tłumienia.

Prawdą okazuje się, że gra na instrumencie strunowym zespolonym z Midi to nauka gry od nowa. Nie ma mowy o klasycznym basowym pizzicato. Dotknięcie sąsiedniej struny , na której palce zatrzymuje się po zagraniu dźwięku, powoduje wyzwolenie się niepożądanych dźwięków. Jak na razie granie jakąkolwiek techniką , m. in. fingerstyle powoduje to samo. Trzeba naprawdę nad tym posiedzieć. Ale efekty brzmieniowe są oszałamiające. Polecam !

Za jakiś czas wrzucę jakieś video z próbką.
Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz
#22
Ja osobiście czekam z niekrytą ciekawością, bo nie słyszałem wiele takich wynalazków na naszym rodzimym gruncie i życzę Ci powodzenia w graniu na nim! Smile
Odpowiedz
#23
(11-14-2012, 08:33 AM)zakwas napisał(a): Ja osobiście czekam z niekrytą ciekawością, bo nie słyszałem wiele takich wynalazków na naszym rodzimym gruncie i życzę Ci powodzenia w graniu na takim wynalazku! Smile

Man, ile wynalazków w jednym zdaniu?
Odpowiedz
#24
Dwa, problem z liczeniem? mrgreen
Odpowiedz
#25
mrgreen
Odpowiedz
#26
Pojawia się następna zagadka do rozwikłania. Na wszystkie kombinacje próbuję przelecieć z sygnalem przez pedalboard gdzie mam bossowskiego loopera (żeby zapętlać frazy grane również przez barwy syntetyczne). Sygnał Midi jest gdzieś po drodze zamieniany na audio, a tylko audio może przejść przez loopera . Na razie looper łapie tylko czysty sygnał z gitary. Próbowałem wyjść z wyjścia w interfejsie Guitar Out > Looper ale to nie przynosi efektów.

W czym rzecz : gdy wychodzę Guitar Out z interfejsu prosto do wejścia wzmacniacza, wzmak dostaje również sygnał Midi, gra tymi barwami. Gdy między Guitar Out a wzmak wplatam po drodze jeszcze pedalboard, barwy syntetyczne przechodzą w "graniu", ale looper nie łapie, nie zapisuje, nie zapętla ich.

Gdy pod looper podepnę sam klawisz Korga, wszystko jest ok, barwy zapisują się, mogę zapętlać.
Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz
#27
Marcin rozwin, bo chyba nie łapię. Co podpinasz pod looper. Looper zapętli tylko sygnał audio, więc gdy chcesz zapętlić sygnał z synteatora musisz go do loopera podłączyć przez wyjście audio-out syntezatora. Gdybyś chciał zapętlać frazy dzwięków w systemie MIDI potrzebujesz sekwencer.

Podsumowując - gdy chcesz zapętlić wszystkie rodzaje dżwięków (naturalne i syntetyczne) looper musi być ostatni w kolejności. Najlepiej podłącz sobie go do pętli wzmaka wtedy będziesz miał spokój i zapętlisz wszystko.

Schemat na szybko:

[Obrazek: schemat.jpg]


Możliwe, że na styku sygnałów audio przed looperem potrzebny będzie mikser audio (najprostszy który ogarnia poziom sygnału liniowego, bez preampów), chyba że twój looper jest stereo wtedy w jeden kanał podłączasz sygnał z gitary a w drugi z syntezatora.

Czy o to koledze chodziło?
GMRs - sansamp PSA 1.1 - TC G-Major - Taurus TH-Cross -TN410
Absynth
Odpowiedz
#28
Wszystko wreszcie zadziałało. Dzięki Benkai. Podłączyłem wg powyższego wzoru (looper jest stereo) i zapętlanie jest ok. Zapętla wszystko.
Super !
Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz
#29
A jak z tą struną B?
Odpowiedz
#30
Struna H (B) dalej nie jest łapana przez przetwornik (tak myslę, że to o to chodzi). Ale jak pisałem wczesniej, tak ultra niskich brzmień nie będę na syntezatorze używał. Wolałbym raczej jeszcze jedną, wyższą strunę do grania akordów na padach w średnich rejestrach. Odpada mi problem z jej tłumieniem.
Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości