Ankieta: Wjaśnienie tematu jest:
OK!
75.00%
9 75.00%
do dupy!
25.00%
3 25.00%
Razem 12 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Substytut trytonowy... czyli ciemna strona mocy!
#31
Póki co mam tylko linię melodyczną i dopiero układam harmonię - tonacja fismol, pojawia się w tym A7 (i tam na pewno wcisnę substytut) i pojawia się H7 (tu też można zaszaleć :) )- reszta jest dość otwarta, ale na razie wygląda tak:
(metrum 5/4 - bo tak mi wyszło): ||f#m7|f#m7 A7|f#m7|f#m7 H7||

a w solóweczce to już w ogóle może być jazda :D

(wracam do pracy, po 22 siądę znowu do tego kawałka, może przytulę do tego trochę wina i będzie dobrze :D )
Nie będziesz tam jakimś poetą
Tylko najgorszym na świecie...

Polubcie Spare Bricks na fb Wink
www.sparebricks.pl

Odpowiedz
#32
Wybacz Jacku, że się wtrącę poza Twoim pytaniem, ale przyszło mi do głowy pytanie.
Czy substytutem będzie też akord półzmniejszony? Na dobrą sprawę też w nim występuje tryton, ale chyba ogólnie chodzi o to, żeby wyjść poza tonację bardziej...

Odpowiedz
#33
Półzmniejszony, to tak na prawdę dominantowy zagrany od tercji. Dla C7 będzie więc to Em7/-5.

Warto więc naumieć się pentatoniki półzmniejszonej - zamiast kwinty czystej trzeba grać zmniejszoną. Przyda się w solówkach ;)
Gram na nerwach.
Odpowiedz
#34
Loozik, każde pytanie dodatkowe rozwija temat, więc nie roszczę sobie tu monopolu :)
Nie będziesz tam jakimś poetą
Tylko najgorszym na świecie...

Polubcie Spare Bricks na fb Wink
www.sparebricks.pl

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości