(10-08-2012, 03:35 PM)JA_cek napisał(a): Dostałem w prezencie AKG D25, ktoś wie coś o tym mikrofonie? Poza tym, że wygląda na lata 60te nie ma niestety charakterystyki, ale ponoć jest dobry do stopy.
A wygląda tak:
Według podań raczej do basu Te oldschoolowe akg są totalnie zajebiste, chętnie go od Ciebie odkupię!
Liczba postów: 1138
Liczba wątków: 11
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
4
Fender Jazz Bass MIA, HB JB40FL -> Korg Pitchblack -> Boss OC-2 -> MXR Octave Bass Deluxe -> EHX Deluxe Bass Big Muff Π -> Marshall VBA 400 -> Marshall VBC 412
Alfik napisał(a):a może do rocka jak sama nazwa wskazuje zastosować jednak jazz basa
Liczba postów: 751
Liczba wątków: 13
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
10-10-2012, 09:01 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2012, 09:03 AM przez zakwas.)
(10-09-2012, 10:25 PM)Majek napisał(a): Mam 441, ale z serii BlackFire. Jeszcze nie miałem okazji za dużo przetestować, czekam aż zakończę remont studia i będę się bawił
Jak będę miał wolny przez jakiś czas to mogę Ci podesłać na testy jak chcesz.
W sumie nie obraziłbym się. Ale nic pilnego - ciekaw jestem po prostu. Szkoda, że taki drogi... :<
(10-09-2012, 03:50 PM)dexter_ck napisał(a): Miałem do czynienia, tylko z jakimś starszym, nie wiem czy to 441 było, ale wyglądało tak samo, tylko miało dedykowane gniazdo i kabel specjalny.
Zarąbisty mikrofon do werbla - takie są moje doświadczenia
DIN-5 pewnie - i o te starsze mi właśnie głównie chodzi...
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
na 441 werble faktycznie świetnie wychodzą.. i żeńskie wokale
określiłbym go jako "pełniejszy" sm57 ma więcej ciepła, a nie traci precyzji, więcej mięska można wycisnąć.
Ja za to jestem po testach AKG214.
I jestem bardzo zadowolony. Potrzebowałem wielkomebranowej pojemności, C414 to swego rodzaju klasyk, ale drogawy, a 90% zastosowań to i tak kardioid.
Mikrofon jest cholernie wierny w bliskich ujęciach, ma masę detali, dobrą dynamikę. Imho deklasuje tanie puszkowate AudoTechnica, czy przejaskrawionego Rode'a. Kosztuje niewiele więcej, a w zestawie dostajemy dedykowany koszyk, windshield (nie tłumi zbytnio góry) i elegancką walizeczkę, do której spokojnie wciśniemy jeszcze jakiegoś dynamika w drodze na sesję nagraniową
IMHO nada się świetnie do wyrazistych wokali (uwaga na dykcję - nie wybacza!), gitar elektrycznych i akustycznych, może smyków.
IMHO niezbyt nada si do nowoczesnego basu elektrycznego czy tomów, ze względu na brak podkolorowania w dole. Może za to nadać się do kontrabasu lub oldschoolowych brzmień basu, ze względu na bardzo precyzyjny, niedobarwiony dolny środek i zaskakującą wręcz dynamikę.
Mam zamiar podrzucić go Alfikowi na testy, zobaczymy co powie
I taki mały teścik duetu sm57 + akg214 na gitarze (wybaczcie surowiznę, wszystko przed miksem jeszcze):
https://soundcloud.com/burning_sphere/ak-bezdech
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Liczba postów: 1936
Liczba wątków: 30
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Szukam mikrofonu na scenę pod paczkę basową.
Z linii jednak sam drut i nawet dwa preampy nie pomagają
AKG D112, czy może coś innego ?
Osobiście bardzo lubię brzmienie mojego basu z Shure'a SM58, jest fajny dół bez mulingu i bardzo szczegółowo, ale to w studio i to poprzez eksperymenty, a na scenie wolałbym mieć komfort i luz na bani.
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
06-18-2013, 08:05 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-18-2013, 08:07 PM przez Burning.)
Chyba najfajniej Zenek MD421 - masz nawet 5ciostopniowe obcięcie dołu na nim, punkt jest nieziemski.
Ja osobiście brałbym EV Re20, ale on jest lepszy do barw zdrive'wowanych.
A jak chcesz taniej to sm57 - robi robotę i nie szkoda nawet zgubić
PS:
a ja dopytam o budżetowe OH:
Rode NT5 są ok, ale wolałbym coś mniej jaskrawego. Kel HM-1 już nieprodukowane, GAP FC4 niedostępne w Polsce (ani w Thomannie).
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Liczba postów: 1936
Liczba wątków: 30
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Drogo
Raczej do 700zł szukam mikrofonów, a SM57 mam, nawet swojego, tylko statywik bym sobie dokupił. Sprawdzę to rozwiązanie jeszcze w studio, jeśli sygnał będzie się zgadzał to będę szedł w tym kierunku, a jak hajs się znajdzie to i Zygmunthajzer MD421 czy ten EV Re20 przybędzie...wszak to mikrofony najwyższej próby i zastosowanie w studio znajdą.
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
Ty lubisz tłusto, to raczej 421, bo re20 to taki 57 na sterydach wycelowany w kopułkę daje najlepszą środkową kurwę ever! I fajnie, że prawie nie ma efektu zbliżeniowego, bo na scenie można go walnąć na samym grillu.
Z tańszych, a tłustych to możesz beta57 sprawdzić, jeśli masz od kogo pożyczyć, ale subbassu z niego nie wyciśniesz.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
06-18-2013, 09:49 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-18-2013, 09:49 PM przez zakwas.)
Powiem Ci czego nie brać.
Mam Electro-Voice N/D868 i z basem muli jak skurwysyn!
A próbowałeś czy Audix i5 Ci dobrze robi? Bo ja jeżeli miałbym mieć swój majk na koncerty, to właśnie ten.
Liczba postów: 1936
Liczba wątków: 30
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Mogę brać i C414 tylko szkoda trochę na scenę, bo jeszcze kto kopnie, rozwali a odkupywać się nie uśmiecha.
Betę 57a też mam, tylko się rozwaliła - wycięło jej całe pasmo, poza ekstremalnie wysoką górą i ekstremalnie niskim dołem... nie wiem czy to się da naprawić ?
Moje brzmienie to nie subbass, raczej Jazz Bass bez góry, z lekko podbitym dołem (na scenie, bo w studio to jest tłuścioch)
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
Akurat C414 do basu bym nie brał
Nie wiem, czy tę betę57 da się naprawić, ale sprawna może Ci podpasować, bo lekko podbija dół.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Liczba postów: 8904
Liczba wątków: 52
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
9
(06-18-2013, 08:05 PM)Burning napisał(a): Chyba najfajniej Zenek MD421 - masz nawet 5ciostopniowe obcięcie dołu na nim, punkt jest nieziemski.
Ja osobiście brałbym EV Re20, ale on jest lepszy do barw zdrive'wowanych.
A jak chcesz taniej to sm57 - robi robotę i nie szkoda nawet zgubić
PS:
a ja dopytam o budżetowe OH:
Rode NT5 są ok, ale wolałbym coś mniej jaskrawego. Kel HM-1 już nieprodukowane, GAP FC4 niedostępne w Polsce (ani w Thomannie).
Jak już mowa o sm 57 na scenę to jak go ustawić, żeby sensownie wychodziły czyste i przesterowanie brzmienia ? (zakładam częste przełączanie w trakcie grania )
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
Sprawdź ale raczej wtedy w bok membrany, żeby tłuściej było.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
|