09-09-2016, 09:19 AM
Monstery są dosyć sztywne i dobre. Ja swojego już używam 5-6 lat i nigdy nic się z nim nie działo.
Profesjonalny basowy kabel.
|
09-09-2016, 09:19 AM
Monstery są dosyć sztywne i dobre. Ja swojego już używam 5-6 lat i nigdy nic się z nim nie działo.
09-09-2016, 04:11 PM
Jak będziesz się kręcił wokół własnej osi, to kabel Ci się zawsze pozwija, każdy.
Go wireless.
09-20-2016, 02:53 PM
gitarzysta z elektrykiem poczynili pomiary pojemności popularnych kabli i oto co im wyszło:
1ft = 30.28cm 10pF/ft elixir cable (juz nieprodukowane) 22pF/ft vovox 25pF/ft bespeco low capacitance (stare) 28pF/ft planet waves american stage 30pF/ft george l's 30pF/ft Laboga (DL i Adam Laboga, identyczne) 35pF/ft warwick budżetowy 35pF/ft proel budżetowy 50pF/ft monster rock 134pF/ft bespeco zwykłe 180pF/ft jakieś gówno co nawet nazwy nie miało używane często jak patch dla efektów co do wtyków: Mieliśmy kilka sztuk wolnych, od no-name'ów po amphenole metalowe, g&h i neutrik i zawsze miały 30pF sztuka, tzn. zawsze było +60pF względem samego przewodu. Nawet na george l's i evidence audio, które były nielutowane oceńcie sami, co ile warte
obrazki się zesrały.
09-21-2016, 06:07 PM
a sommer xxl? kibel czy ok?
09-22-2016, 03:50 AM
Sommer XXL bardzo ok ale nowy wypust jest niestety bardzo sztywny (kiedyś też nie było z tym dobrze, ale przynajmniej kabel elastyczniał po czasie).
09-22-2016, 10:11 AM
(09-21-2016, 06:07 PM)langusta napisał(a): a sommer xxl? kibel czy ok? mierzone były tylko te, które zacytowałem
obrazki się zesrały.
09-22-2016, 11:23 AM
Według specyfikacji producenta:
86pF / 1m, czyli w okolicach 26 pF / ft
09-22-2016, 12:30 PM
(09-20-2016, 02:53 PM)Stanislav. napisał(a): gitarzysta z elektrykiem poczynili pomiary pojemności popularnych kabli i oto co im wyszło: ten pomiar sam w sobie niezbyt wiele mówi o brzmieniu... 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
09-22-2016, 01:06 PM
(09-22-2016, 12:30 PM)Alfik napisał(a):Bo to jest jeden czynnik, drugim jest gitara i trzecim (malutkim) wzmacniacz. Generalnie pojemność kabla plus układ wyjściowy gitary decydują o brzmieniu. W przypadku sensownych układów aktywnych kabel nie ma żadnego znaczenia, w przypadku pasywnych jazzbassów i zwłaszcza precli - duże. Co ciekawe, trochę lepsze parametry, znaczy mniejszą pojemność, mają kable mikrofonowe(09-20-2016, 02:53 PM)Stanislav. napisał(a): gitarzysta z elektrykiem poczynili pomiary pojemności popularnych kabli i oto co im wyszło:
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
09-22-2016, 01:19 PM
(09-22-2016, 01:06 PM)przemak napisał(a):(09-22-2016, 12:30 PM)Alfik napisał(a):Co ciekawe, trochę lepsze parametry, znaczy mniejszą pojemność, mają kable mikrofonowe(09-20-2016, 02:53 PM)Stanislav. napisał(a): gitarzysta z elektrykiem poczynili pomiary pojemności popularnych kabli i oto co im wyszło: z czego to wynika?
obrazki się zesrały.
09-22-2016, 01:47 PM
Nie wiem, czemu mikrofonowy kabel ma mniejszą pojemność, ale tak jest. Wynika to wyłącznie z konstrukcji, bo z niczego innego nie może. Kable gitarowe, zwłaszcza np. monster, mają być solidne, nie plątać się, ładnie układać itp - i to czynią. Jak widać, niska pojemność nie jest priorytetem, a może być nawet cennym źródłem dyskusji o "brzmieniu" kabla
12-12-2016, 08:36 AM
Panowie, czy jezeli bas ma wejscie XLR to mozna zrobic kabel XLR/jack i do pieca? bedzie to dzialac?
Sa jakies przeciwwskazania?
12-12-2016, 11:25 AM
01-24-2017, 06:31 PM
Odkop.
Potrzebuję bardzo, BARDZO nieprofesjonalny przewód (nie do basu), taki o: Pytanie do praktyków: ma znaczenie jaką opcję wybiorę ? Generalnie wolę powyższe herezje wyczyniać na przewodzie mikrofonowym, ale mam w zapiskach jeszcze inny "patent" niż powyższe: czerwonym tip<->2, niebieskim sleeve<->3+1, zero/ekran po stronie XLRa do obudowy wtyczki, po stronie TSa zupełnie wycięty. Ktoś pomoże ?
@
Połączenie jest i tak niesymetryczne więc jeden ciul, czy zmostkujesz przy jacku, czy xlr, ale z pratkyki zauważyłęm, że kabel mikrofonowy użyty w połączeniu niesymetrycznym jest bardziej wrażliwy na "mikrofonowanie" niż kabel instrumentalny (słyszalne zwłaszcza na highgainie - sprawdzone na kilku kablach mikrofonowych i instrumentalnych), zatem ja osobiście bym wybrał opcję drugą.
Nie będziesz tam jakimś poetą
Tylko najgorszym na świecie... Polubcie Spare Bricks na fb www.sparebricks.pl |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|