(01-19-2011, 02:10 PM)Burning napisał(a): powiem szczerze - z samego J brakuje mi nieco kopa, więc TW może byc fajnym 'dopałem'
Wracając to naszych rozważań - dzisiaj mnie olśniło...
Już wiem co mi nie siedzi w brzmieniu pickupów HZ w Rexie...
Twoja propozycja tj. 40TW to nic innego jak aktywny HZ + dodatkowa cewka (HZ+preamp=CS) czyli pickup ceramiczno-stalowy.
Analizując sound moich poprzednich/obecnych wioseł zdałem sobie sprawę, że pickupy to ceramiki (oryginalny MM w Stingray 5 i EMG J-set w Squier jazz bass).
Moje brzmienie w kapeli, to wynikowa połączenia pickupów ceramicznych i możliwości SansAmp PSA-1... EMG HZ w obecnym Rex5 mają same z siebie bardzo duży punch, dlatego punch dodawany z PSA-1 to przegięcie - natomiast zredukowany - niestety niekorzystnie wpływa na przebijanie się w kapeli.
W moim przypadku (do moich preferencji) najprawdopodobniej sprawdzi się wymiana przetworników na ceramiczne - czyli 2xDC albo 2x40P5 lub DC+P5.
Zacznę od zmiany preampu na Aguilar OBP-3SK/PP (variable midrange), gdyż EMG LJ/SJ z preampem (autorski W. Dłgosza wzorowany na starym MM bass/treble) perfekcyjnie nadają się pod homerecording bez specjalnej obróbki... Niestety ani MM SR5 ani Spec Rex5, póki co nie przebiły układu z jazza przy nagrywce (live i owszem). OBP-3 może być dobrym dodatkiem.
Pobawię się najpierw z HZ-tami - jak nie pomoże to wymiana na ceramiki.
BTW - przesłuchałem sobie trochę filmików z YT z testami EMG i w ten sposób wpadłem o co kaman (40DC przy moście ma taki charakter jak LJ w jazzie, tylko nieco solidniej brzmi z powodu silniejszego dolnego pasma i może z nieco mniejszym środkiem).
Może znacie, a może nie - próbki EMG z YT:
- 40DC bridge
http://www.youtube.com/watch?v=jmk7s4c7P...re=related
- 40DC neck
http://www.youtube.com/watch?v=2j7KA9wH1...re=related
- 40P5 bridge
http://www.youtube.com/watch?v=pWQ6zuAcb...re=related
- 40P5 neck
http://www.youtube.com/watch?v=2gezDSdPn...re=related
- 40J bridge
http://www.youtube.com/watch?v=Ey9ioPD_O...re=related
- 40J neck
http://www.youtube.com/watch?v=KTUWl5cuQ...re=related
- 40J bridge + 40P5 neck
http://www.youtube.com/watch?v=ELWDuLwWV...re=related
- 40HZ bridge + neck + BTS
http://www.youtube.com/watch?v=Kh9c8pjik...re=related
- 40HZ bridge + neck + OBP-3
http://www.youtube.com/watch?v=plvp7EPZS...re=related
- 35DC bridge + neck + BQC
http://www.youtube.com/watch?v=-hGkZd7aRtY
- 35DC middle
http://www.youtube.com/watch?v=oxHJ-iFG9yU
Nie zależy mi na pasywnym soundzie, gdyż planuję budowę kolejnego banjo w tym celu (mam 3/4 komponentów)

A gdyby - to znacie może przetworniki Q-tuner?
http://www.q-tuner.com/bl5.shtml
Przy okazji ponowię pytanie: gdzie dorwać teflonowe podkładki do kluczy w Spectorze (te białe)? Bas mi upadł i jedna popękała...
(01-25-2011, 06:55 PM)Rumcayz napisał(a): OMSON- owszem, wyważony jest ciężko, aczkolwiek... Mi już to nie wadzi
Wiadomo, że wygodniej gra się na idealnie wyważonym cacku, ale ten bas z racji swego kształtu nie ma prawa być idealnie wyważony. Gruby pasek mi dużo pomógł 
Już się przyzwyczaiłem do 'dziada'