Ankieta: Czy praktyujesz ustawienie częstotliwości?
Tak
50.00%
2 50.00%
Nie
50.00%
2 50.00%
Razem 4 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Ustawienie częstotliwości
#1
Pytanie do bardziej doświadczonych Rolleyes
Jak ustawiacie częstotliwości w swoich zespołach? Ścinacie wszystkie częstotliwości nie w paśmie dajmy na to basu? I ewentualnie później doprawiacie to pozostałymi częstotliwościami i tak w koło Macieju ze wszystkimi instrumentami?
Chodzi mi o granie prób/koncertów czyli bardziej praktyczne podejście do tematu. Wiem że lwia część to jak się brzmi, zależy od pomieszczenia ale chodzi mi o początek od którego zaczynacie.
Mam nadzieję że swoim pytaniem nie skompromituje się zupełnie Emotka_2497
Odpowiedz
#2
Nie do końca rozumiem problem przez Ciebie postawiony, ale wydaje mi się, że zacząć by należało od rozróżniania częstotliwości, żeby umieć wychwycić, że coś buczy np. w okolicach 200Hz (przykład z dupy).
Odpowiedz
#3
Znasz na pamięć charakterystykę i zakres częstotliwości pod konkretnymi gałkami w piecu? mrgreen

Sorry za sarkazm. Mniej gadajcie o technikaliach, a więcej o tym co się słyszy. Ponadto każdy instrument wymaga innej korekcji, nie wspominając o tym, że różne style muzyczne wymagają różnych ustawień...
Odpowiedz
#4
Ja kręce tyle żeby było dobrze mrgreen

Poważniej - mam 4 parametryczne gały i najpierw podbiję i szukam tam gdzie albo się robi ciepło i miło, albo gdzie wchodzi nieprzyjemny rezonans i albo usuwam, albo podbijam.
Odpowiedz
#5
(12-28-2012, 04:57 PM)zakwas napisał(a): Nie do końca rozumiem problem przez Ciebie postawiony
Chodzi mi o to żeby podczas grania bas był słyszalny/wyraźny (selektywny?) a nie był głównie w paśmie gitary czy np innych instrumentów (nie wiem czy używam dobrej nomenklatury).

(12-28-2012, 08:20 PM)pinio napisał(a): Sorry za sarkazm. Mniej gadajcie o technikaliach, a więcej o tym co się słyszy. Ponadto każdy instrument wymaga innej korekcji, nie wspominając o tym, że różne style muzyczne wymagają różnych ustawień...
Kiedy nie potrzebuję recepty na złote ustawienie które zabrzmi w każdej muzie ;-) Chciałem wiedzieć jak do tego się zabieracie bo dręczy mnie to od jakiegoś czasu.

Najbardziej rzeczowej odpowiedzi chyba udzielił mi Kowal Big Grin
(12-28-2012, 09:48 PM)Kowal napisał(a): Poważniej - mam 4 parametryczne gały i najpierw podbiję i szukam tam gdzie albo się robi ciepło i miło, albo gdzie wchodzi nieprzyjemny rezonans i albo usuwam, albo podbijam.

Kowal ustawiasz to wszystko względem wszystkich instrumentów? Widziałem w twojej kapeli jest ich sporo ;-)
Odpowiedz
#6
(12-29-2012, 09:55 AM)3cina napisał(a): Chodzi mi o to żeby podczas grania bas był słyszalny/wyraźny (selektywny?) a nie był głównie w paśmie gitary czy np innych instrumentów (nie wiem czy używam dobrej nomenklatury).

To trzeba bliżej mostka grać...mrgreen

A tak poważniej (chociaż to wyżej też poważnie) to w bandzie ustawiamy brzmienie basu ze stopą, a potem reszta instrumentów nie powinna schodzić tak nisko (klawisze i gitara zajmują się środkiem i górą). No ale to jest soul, więc tam bas musi być w pełni słyszalny.
Odpowiedz
#7
Jak się zabieramy...
Najpierw każdy ustawia sobie brzmienie jakie komu pasuje, następnie gramy jakiś fragment utworu i albo w trakcie albo po zagraniu poprawiamy to co nam nie pasuje do całości. Głównie problem jest z tym, żeby bas się nie zlewał ze stopą a klawisze nie wchodziły z kolei w pasmo basu. Reszta to już bardzo magrinane poprawki.
W moim przypadku kończy się to zazwyczaj uśmiechem romana, ale ja gram na acousticu który ma sam środek :p

Odpowiedz
#8
z basem jest łatwo - wyciąć ten środek, który wchodzi w gitary/klawisze
gorzej z przekonaniem gitarzystów, że gałka LOW ma inne położenie niż 11 Wink
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#9
Gram w takich pasmach że nie zagłuszę nikogo, przynajmniej jako basista Wink
Kwestia tylko czy jest fajny mruczący dół, czy rozlazły muł, co częściej zależy od umiejscowienia paczki, bo kleić się zawsze sklei - dopracowane aranżacje robią swoje, cieniasy! mrgreen
Odpowiedz
#10
(12-29-2012, 12:48 PM)Burning napisał(a): gorzej z przekonaniem gitarzystów, że gałka LOW ma inne położenie niż 11 Wink

mrgreenEmotka_2755
Odpowiedz
#11
akurat w Sphere nie mam tego problemu, ale to jedyna taka kapela pod tym względem Emotka_2755
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#12
Zamiast się rozpisywać po prostu zacytuję Kowala:

(12-30-2012, 12:07 AM)Kowal napisał(a): Gram w takich pasmach że nie zagłuszę nikogo, przynajmniej jako basista Wink

Precision na flatach. Usiądzie zawsze, wszędzie i ze wszystkimi. Jedynie hammond musi uważać, żeby nie wleźć na mnie, bo potrafi grać jeszcze niżej niż bas.
Odpowiedz
#13
Moje mało popularne na tym forum ustawienie (po prostu bas w basie, a nie fortepiany, czy niebasowe brzmienie basu) zwyczajnie się sprawdza.
Przedstawię małą próbkę dźwiękową, bo wczoraj zdarzyło się nagrać nowe basy do nowego kawałka mojej kapelki.

https://soundcloud.com/thekowal/freqbandtest

Do 32 sekudny zostawiłem całość - do przodu wyciągnięte bębny z basem...mimo że za głośno, to i tak nie przeszkadzają reszcie instrumentów, a jest ich sporo przebijać się w miksie.
Po 32 sekundzie leci chwilka wszystkich śladów basu, a jest ich sztuk 2 -> AKG C414 i Shure SM58.
42-45 tylko Shure SM58
45-end tylko AKG C414

Linii nawet nie nagrywaliśmy.

Ustawienie Ampega - włączone Ultra Lo, rozkręcony bass, na pierwszym para-mid rozkręcone bardzo mocno okolice 65Hz a reszta bez zmian.
Bass - Bongo. Paczka - SWR Goliath III 8ohm

Bębny to absolutna surowizna, ustawione tylko proporcje i panoramy, sporo czasu spędziliśmy nad omikrofonowaniem. Od 16 sekundy (zwrotka) do basu dograłem piłę z syntha, fajnie wypełnia Wink
Odpowiedz
#14
(01-05-2013, 12:39 PM)Kowal napisał(a): Bębny to absolutna surowizna, ustawione tylko proporcje i panoramy, sporo czasu spędziliśmy nad omikrofonowaniem.
I dlatego tak dobrze brzmią \m/
a basik ładnie, jest bułeczka, która w takim graniu siedzi, ale jest i trochę górki.
W moim graniu by się nie sprawdził taki sound, ale obiektywnie fajny, tłusty czyścioch.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości