Liczba postów: 4376
Liczba wątków: 59
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
1
Pytanie do bardziej doświadczonych
Jak ustawiacie częstotliwości w swoich zespołach? Ścinacie wszystkie częstotliwości nie w paśmie dajmy na to basu? I ewentualnie później doprawiacie to pozostałymi częstotliwościami i tak w koło Macieju ze wszystkimi instrumentami?
Chodzi mi o granie prób/koncertów czyli bardziej praktyczne podejście do tematu. Wiem że lwia część to jak się brzmi, zależy od pomieszczenia ale chodzi mi o początek od którego zaczynacie.
Mam nadzieję że swoim pytaniem nie skompromituje się zupełnie
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
Nie do końca rozumiem problem przez Ciebie postawiony, ale wydaje mi się, że zacząć by należało od rozróżniania częstotliwości, żeby umieć wychwycić, że coś buczy np. w okolicach 200Hz (przykład z dupy).
Liczba postów: 2326
Liczba wątków: 45
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
10
Znasz na pamięć charakterystykę i zakres częstotliwości pod konkretnymi gałkami w piecu?
Sorry za sarkazm. Mniej gadajcie o technikaliach, a więcej o tym co się słyszy. Ponadto każdy instrument wymaga innej korekcji, nie wspominając o tym, że różne style muzyczne wymagają różnych ustawień...
Liczba postów: 1936
Liczba wątków: 30
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Ja kręce tyle żeby było dobrze
Poważniej - mam 4 parametryczne gały i najpierw podbiję i szukam tam gdzie albo się robi ciepło i miło, albo gdzie wchodzi nieprzyjemny rezonans i albo usuwam, albo podbijam.
Liczba postów: 4376
Liczba wątków: 59
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
1
(12-28-2012, 04:57 PM)zakwas napisał(a): Nie do końca rozumiem problem przez Ciebie postawiony Chodzi mi o to żeby podczas grania bas był słyszalny/wyraźny (selektywny?) a nie był głównie w paśmie gitary czy np innych instrumentów (nie wiem czy używam dobrej nomenklatury).
(12-28-2012, 08:20 PM)pinio napisał(a): Sorry za sarkazm. Mniej gadajcie o technikaliach, a więcej o tym co się słyszy. Ponadto każdy instrument wymaga innej korekcji, nie wspominając o tym, że różne style muzyczne wymagają różnych ustawień... Kiedy nie potrzebuję recepty na złote ustawienie które zabrzmi w każdej muzie ;-) Chciałem wiedzieć jak do tego się zabieracie bo dręczy mnie to od jakiegoś czasu.
Najbardziej rzeczowej odpowiedzi chyba udzielił mi Kowal
(12-28-2012, 09:48 PM)Kowal napisał(a): Poważniej - mam 4 parametryczne gały i najpierw podbiję i szukam tam gdzie albo się robi ciepło i miło, albo gdzie wchodzi nieprzyjemny rezonans i albo usuwam, albo podbijam.
Kowal ustawiasz to wszystko względem wszystkich instrumentów? Widziałem w twojej kapeli jest ich sporo ;-)
Liczba postów: 605
Liczba wątków: 3
Dołączył: Jul 2010
Reputacja:
0
(12-29-2012, 09:55 AM)3cina napisał(a): Chodzi mi o to żeby podczas grania bas był słyszalny/wyraźny (selektywny?) a nie był głównie w paśmie gitary czy np innych instrumentów (nie wiem czy używam dobrej nomenklatury).
To trzeba bliżej mostka grać...
A tak poważniej (chociaż to wyżej też poważnie) to w bandzie ustawiamy brzmienie basu ze stopą, a potem reszta instrumentów nie powinna schodzić tak nisko (klawisze i gitara zajmują się środkiem i górą). No ale to jest soul, więc tam bas musi być w pełni słyszalny.
Liczba postów: 4767
Liczba wątków: 17
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
1
Jak się zabieramy...
Najpierw każdy ustawia sobie brzmienie jakie komu pasuje, następnie gramy jakiś fragment utworu i albo w trakcie albo po zagraniu poprawiamy to co nam nie pasuje do całości. Głównie problem jest z tym, żeby bas się nie zlewał ze stopą a klawisze nie wchodziły z kolei w pasmo basu. Reszta to już bardzo magrinane poprawki.
W moim przypadku kończy się to zazwyczaj uśmiechem romana, ale ja gram na acousticu który ma sam środek :p
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
z basem jest łatwo - wyciąć ten środek, który wchodzi w gitary/klawisze
gorzej z przekonaniem gitarzystów, że gałka LOW ma inne położenie niż 11
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Liczba postów: 1936
Liczba wątków: 30
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Gram w takich pasmach że nie zagłuszę nikogo, przynajmniej jako basista
Kwestia tylko czy jest fajny mruczący dół, czy rozlazły muł, co częściej zależy od umiejscowienia paczki, bo kleić się zawsze sklei - dopracowane aranżacje robią swoje, cieniasy!
(12-29-2012, 12:48 PM)Burning napisał(a): gorzej z przekonaniem gitarzystów, że gałka LOW ma inne położenie niż 11
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
akurat w Sphere nie mam tego problemu, ale to jedyna taka kapela pod tym względem
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Zamiast się rozpisywać po prostu zacytuję Kowala:
(12-30-2012, 12:07 AM)Kowal napisał(a): Gram w takich pasmach że nie zagłuszę nikogo, przynajmniej jako basista
Precision na flatach. Usiądzie zawsze, wszędzie i ze wszystkimi. Jedynie hammond musi uważać, żeby nie wleźć na mnie, bo potrafi grać jeszcze niżej niż bas.
Liczba postów: 1936
Liczba wątków: 30
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Moje mało popularne na tym forum ustawienie (po prostu bas w basie, a nie fortepiany, czy niebasowe brzmienie basu) zwyczajnie się sprawdza.
Przedstawię małą próbkę dźwiękową, bo wczoraj zdarzyło się nagrać nowe basy do nowego kawałka mojej kapelki.
https://soundcloud.com/thekowal/freqbandtest
Do 32 sekudny zostawiłem całość - do przodu wyciągnięte bębny z basem...mimo że za głośno, to i tak nie przeszkadzają reszcie instrumentów, a jest ich sporo przebijać się w miksie.
Po 32 sekundzie leci chwilka wszystkich śladów basu, a jest ich sztuk 2 -> AKG C414 i Shure SM58.
42-45 tylko Shure SM58
45-end tylko AKG C414
Linii nawet nie nagrywaliśmy.
Ustawienie Ampega - włączone Ultra Lo, rozkręcony bass, na pierwszym para-mid rozkręcone bardzo mocno okolice 65Hz a reszta bez zmian.
Bass - Bongo. Paczka - SWR Goliath III 8ohm
Bębny to absolutna surowizna, ustawione tylko proporcje i panoramy, sporo czasu spędziliśmy nad omikrofonowaniem. Od 16 sekundy (zwrotka) do basu dograłem piłę z syntha, fajnie wypełnia
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
(01-05-2013, 12:39 PM)Kowal napisał(a): Bębny to absolutna surowizna, ustawione tylko proporcje i panoramy, sporo czasu spędziliśmy nad omikrofonowaniem. I dlatego tak dobrze brzmią \m/
a basik ładnie, jest bułeczka, która w takim graniu siedzi, ale jest i trochę górki.
W moim graniu by się nie sprawdził taki sound, ale obiektywnie fajny, tłusty czyścioch.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
|