Nagrywanie przesterowanych brzmień.
#1
No właśnie, macie jakieś patenty, jak dobrze nagrać przesterowany bas bez użycia mikrofonu? Bo prosto z przesteru w interfejs to nonsens. Ewentualnie co warto potem zapiąć? Impuls+symulację ampu?

Jak Wy to robicie?
Odpowiedz
#2
dobry DI box, czysty ze wzmaka + i przester:
Ze śladu przesteru usuwam siarę, a jeden z dwóch czystych śladów dobrudzam - czasem jest to symulacja wzmaka, czasem jakiś plugin.

Efekt z soboty: https://soundcloud.com/burning_sphere/paranoix_sekcja
taka surówka jeszcze, ale ja mało zmieniam potem Wink
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#3
Czyli jak mam do dyspozycji przester z diboxem, heada z wyjściem line-out i taki http://www.musicandmore.pl/studio/karty-...dukt.4149/ interfejs, spinam to jak?

takie 2 tory:
1)bas=>przester=>interfejs
2)parallel out=>amp=>interfejs
Coś takiego?

Całkiem przyjemne to brzmienie, choć daleko mu jeszcze do mojej stylistyki, ja lubię taką sfuzzowaną ścianę dźwięku, jeszcze bardziej stonerową Big Grin
Odpowiedz
#4
optymalnie 3 tory:
1) bas => DI z dużym transformatorem => interfejs (dobry do efektowania VST)
2) wyjście z DI => przester => interfejs
3) parallel out => head => interfejs
ten z heada ma twój clean sound, ten pierwszy, z dobrego DI jest idealny do zabaw z wtyczkami, a sam przester to siara do obróbki Smile

z resztą nie ma jednej reguły, trzeba użyć uszu, bo może się okazać, że sound z przesteru puszczonego przez head jest killerny i nie warto go tracić.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#5
(02-18-2013, 07:04 PM)Bjarni napisał(a): No właśnie, macie jakieś patenty, jak dobrze nagrać przesterowany bas bez użycia mikrofonu? Bo prosto z przesteru w interfejs to nonsens. Ewentualnie co warto potem zapiąć? Impuls+symulację ampu?

Jak Wy to robicie?

Dobrze pt. Stone Temple Pilots to się nie daSmile

Opcja true school - dwa mikrofony i dobry realizator. Jak masz dobry bas, lampowy piec, jakąś kostkę i umiesz grać to się wszystko zmieści bez problemu w tym. Uważam, że warto dążyć do tej opcji i wszystkie patenty świata da się przeskoczyć takimi najstarszymi metodami.

Ale jak nie masz xx tysięcy na nagranie płyty i sporej świadomości na temat artykulacji - mieszanie clean/dirty sygnału z DI można zrobić super, dużym problemem będą przesunięcia fazowe i miks (jak dobrze nagrasz paczkę to się miksuje samo - roboty jest często tyle co nic. Z DI trzeba będzie poczarować) - ale jest do zrobienia. Nie spodziewaj się cudów, ale do poziomu przyzwoitego demo powinno starczyć.

Powyżej to warto unikać rzeźby w gównie - jak trzeba podłączać i spinać sześć pudełek, potem kleić ślady w miksie przez x godzin, by zastąpić md421 który leży w każdym dobrym studio to chyba szkoda kasy i czasu, lepiej się uczyć na tym co i tak będzie docelowoSmile

I najważniejsza kwestia - na próbie słuchaj się, słuchaj, potem się słuchaj i słuchaj. Z piecem nie za plecami, tylko najlepiej z boku. Im dłużej będziesz tak grał i im więcej będziesz słuchał różniej muzyki, tym łatwiej będzie wyciągnąć wnioski. Ciekawym jest np. to, że w przesterowanych basach 75% sukcesu to dobry setup basu i basista.
Odpowiedz
#6
(02-18-2013, 07:23 PM)groza napisał(a): Ciekawym jest np. to, że w przesterowanych basach 75% sukcesu to dobry setup basu i basista.
IMHO nie tylko w przesterowanych i może nawet więcej procent Emotka_2755
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#7
Kombinowane metody to dużo pracy jest, jakieś pluginy, chuje muje. Ja kiedyś dotarłem do 8 śladów nagrywanych naraz.

A wystarczy nagrać jeden/dwa dobre i zaoszczędzony czas przeznaczyć np. na picie wódki Smile
Odpowiedz
#8
W sumie to chyba powinienem faktycznie sprawic sobie mikrofon, bo na swoim sprzecie (wcale nie lampa) wykrecilem dokladnie to co chce, ale szukam czegos do zabaw takich luznych i musze poeksperymentowac jeszcze.

@Burn, niestety, mam tylko 2 niezalezne kanaly Big Grin
Odpowiedz
#9
Tak jak pisze groza - czasem więcej nie znaczy lepiej.
Nagrywaj jeden czysty, a drugi przester. A czy przester przez heada, czy nie, to już oceń na ucho Smile
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#10
Sie sprawdzi sie, zobaczymy. Tylko musze pomyslec jak odchamic dzwiek z bigmuffa i zdjac siare.
Odpowiedz
#11
Do nagrywania przesterów wystarczy Ci zwykły, nieśmiertelny SM57 (chociaż ja wolę Audixa i5). Dyskutowałem kiedyś na ten temat z Piotrkiem Melą (gość od realizacji choćby Blue Cafe). Dajesz sobie wtedy dwa ślady - czysty z DI i przester z głośnika. Dół w którym nie masz przesteru tak czy inaczej, a z którym SM57 sobie nie poradzi masz z linii i filtrami sobie odpowiednio odcinasz oba sygnały (jeden z dołu, drugi z góry), zgadzasz fazę i gra muzyka bardziej niż porządnie o ile zrobisz wszystko dobrze.

Inaczej pozostają symulacje, SVXy, Sansampy (bardzo często używam wtyczki Sansampa w studio, nawet jak ktoś nie używa przesteru - ładnie wyciąga bas w miksie, nawet nie wiedzą potem ludzie, że bas jest przesterowany - w EPce Boso z tego co pamiętam też to robiłem, a muza kompletnie nie przesterowana). Wink
Odpowiedz
#12
Czyli tak jak myślałem, wszystko rozbija się o mikrofon. Pytanie tylko, czy jak już ogarnę mikrofonik, to nie wystarczy brzmienie, które słyszę z kolumny, bo tam mimo przesteru sporo basu jest (przester mam z blendem, filtrami lp i hp dla kanałów clean/przesterowany).
Odpowiedz
#13
już koledzy pisali mic+di box.potem tylko zabawa z obróbką śladów i mixem tego do kupy
Odpowiedz
#14
(02-18-2013, 08:24 PM)Bjarni napisał(a): Czyli tak jak myślałem, wszystko rozbija się o mikrofon. Pytanie tylko, czy jak już ogarnę mikrofonik, to nie wystarczy brzmienie, które słyszę z kolumny, bo tam mimo przesteru sporo basu jest (przester mam z blendem, filtrami lp i hp dla kanałów clean/przesterowany).

Jak brzmi dobrze z paczki nie ma żadnego powodu, by po prawidłowym nagraniu nagle zaczęło brzmieć źleSmile
Odpowiedz
#15
Zależy co chcesz uzyskać, jak pisali koledzy wyżej niech ucho oceni Smile Skoro masz jeden mikrofon i z tego co widzę pre amp z di boxem i wyjściem (mowa o Hartke Bass Attack) to możesz puścić sobie czysty ślad dodatkowo na wszelki wypadek.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości