10-12-2013, 11:37 AM
Dokładnie tak jak Grześ pisze.
Ankieta: Zaczynamy od 1. października nowy temat (i potem zawsze od 1.) czy od 15. października tak jak było ustalone? |
|||
Od 1.10 nowy, niech ten zostanie do 15. otwarty. | 8 | 26.67% | |
Od 15.10 nowy, nie ma sensu psuć ustalonego porządku. | 12 | 40.00% | |
Od 1.10 nowy, ten zamykamy. | 3 | 10.00% | |
Lata mi to... | 7 | 23.33% | |
Razem | 30 głosów | 100% |
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie | [Wyniki ankiety] |
[Backing Track Challenge] Wrzesień 2013
|
10-12-2013, 11:37 AM
Dokładnie tak jak Grześ pisze.
Niby tak, ale jakbyśmy nagrywali wszyscy pod stopę i werbel, to niewiele byśmy w tym temacie mieli do powiedzenia.
![]() Sam się przyznaję, że gdybym nagrywał ten utwór z zespołem linia basu wyglądałaby prawdopodobnie inaczej.
10-12-2013, 12:24 PM
Płacą - stopa, werbel, pryma, kwinta. Nie płacą - hmmmm
![]()
"Some people like cupcakes better. I for one care less for them!"
10-12-2013, 12:27 PM
Nie da sie zagrac zbyt wielu fajnych rzeczy na jednym bicie? Mozna je zagrac mniej/bardziej precyzyjnie, dobierajac fajniejsze dźwieki, brzmienie, kombinowac z timem (Alfik), stylem (modern, motown, jazzujaco, Richardo Bonowsko, Marcus Millerowsko etc) z lepsza lub gorsza artykulacja itd itp. Tak naprawde mozna zagrac naprawde duzo fajnych rzeczy caly czas trzymajac sie okreslonych zasad tworzenia groovow w sekcji. Nie wiem czy forum basowe i basowy ze tak powiem "target" moze byc wytlumaczeniem niepoprawnego grania
![]()
10-12-2013, 12:32 PM
No dobra, to które wg Ciebie nagrania są "niepoprawne" i dlaczego? Bo chyba się zwyczajnie nie rozumiemy.
![]()
10-12-2013, 12:53 PM
Nie bede dawal konkretnych przykladow bo po co, chodzi o koncept i dawanie sobie inspiracji w tym wątku. Może ktos wycieagnie cokolwiek z mojego wpisu i nastepnym razem nagra backing tracka inaczej. Jak zechce
![]() Nie ma poza tym czegos takiego jak "niepoprawne" (zaraz tu przjdzie Żaczek albo inny Pilich i zagraja tak "niepoprawnie" ze wszyscy spadniemy z krzesel z wrażenia). Chodzi mi o pewne reguly ktorych warto sie trzymac, a ktorych to ludzie czesto nie znaja/nie egzekwuja. Tak samo jak z pulsem jest ze skalami, warto sie ich trzymac na poczatku i zalozenie jest takie zeby grac skalami, akordami i generalnie po bialych klawiszach ale fakt jest taki ze mistrzowie potrafia grac po samych czarnych i tez sie zgadza. Miśki! Inspirujmy sie a nie oceniajmy, to zupelnie co innego! ![]()
10-12-2013, 12:59 PM
@Grzesiek, bardzo cenne uwagi, ja np nie mam wykształcenia muzycznego i niestety nie potrafię w tak analityczny sposób podejść do muzyki. inna sprawa, że w przypadku mojej nagrywki od przesłuchania podkładu do nagrania minęło jakieś 15 minut, ale następnym razem spróbuję się bardziej przyłożyć i ruszyć głową na tyle, na ile potrafię.
![]() W Paryżu najlepsze kasztany są na placu Pigalle
10-12-2013, 01:06 PM
10-12-2013, 01:15 PM
(10-12-2013, 12:53 PM)Grzesiek napisał(a): Nie ma poza tym czegos takiego jak "niepoprawne" (zaraz tu przjdzie Żaczek albo inny Pilich i zagraja tak "niepoprawnie" ze wszyscy spadniemy z krzesel z wrażenia). Chodzi mi o pewne reguly ktorych warto sie trzymac, a ktorych to ludzie czesto nie znaja/nie egzekwuja. Czyli chodzi Ci o to, że jeżeli gramy coś teoretycznie niepoprawnie, to robimy to świadomie, a nie dlatego, że tak wyszło akurat? ![]() Jeżeli tak, to w pełni się zgadzam, bo tez uważam, że w muzyce nie ma czegoś takiego jak "niepoprawnie", o ile jest świadomie. ![]()
10-12-2013, 01:17 PM
Dokładnie tak Drogi Zakwasie
![]()
10-12-2013, 01:22 PM
Nie jesteśmy w szkółce niedzielnej dla wrażliwych dziewic, więc chyba możesz polecieć przykładami. Wtedy jest większa szansa, że wątek będzie mieć charakter edukacyjny a nie onanistyczny. Tak więc rozwiń nieco myśl :-)
Gram na nerwach.
10-12-2013, 01:33 PM
Dokładnie, ja się nie obrażę za opierdol, że zagrałem f# nie w tym miejscu, czy nie akcentuję na raz.
![]()
10-12-2013, 01:49 PM
Gdybym gral chociaz w polowie tak dobrze jakbym chcial moglbym rzucac przykladami i opiniami. Na szczescie nie gram nawet w jednej czwartej tak dobrze jak bym chcial wiec tego nie zrobie. Nie czuje sie kompetentny. Podrzucam wam Panowie pomysl i jakies zasady (w moim mysleniu zasada = ulatwienie) ktorych ucze sie tu i tam. To jest troche tak jak z edukacja w szkole, mozesz sie nauczyc regulek ale tak naprawde nic ci to nie da. Dopiero sumienne przeanalizowanie (w tym momencie ogranie) tematu moze cos dac. Moglbym poswiecic czas i dac wam przyklady ale lepiej niech kazdy przeanalizuje swoja nagrywke i sam sie za to weźmie. Nia ma łatwo
![]() (10-12-2013, 12:53 PM)Grzesiek napisał(a): ... Tak samo jak z pulsem jest ze skalami, warto sie ich trzymac na poczatku i zalozenie jest takie zeby grac skalami, akordami i generalnie po bialych klawiszach ale fakt jest taki ze mistrzowie potrafia grac po samych czarnych i tez sie zgadza... Co to za zasada z tym graniem po białych klawiszach? Gama C-dur owszem jest po samych bialych, ale nie w samym C-dur sie gra ![]()
10-12-2013, 02:22 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2013, 02:25 PM przez Grzesiek.)
"Bialych" czyli dźwiękach tonacji a nie tylko c dur. Tak sie mówi
![]() ![]() |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|