Liczba postów: 26
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
0
(06-30-2011, 08:33 AM)OMSON napisał(a): (06-30-2011, 07:40 AM)Skiniol napisał(a): Panowie. Ogrywał może ktoś komba z serii MB?
Ostatnio mam GAS na 700RB-II, ale zastanawiam się czy może MB210 nie było by dobrą alternatywą.
Cenowo to w zasadzie to samo, moc przy 4ohm w zasadzie taka sama. Różnica jest końcówce mocy (digital vs tranzystor), a to ona podobno stanowi o zajebistości serii RB.
Pytanie jak bardzo słychać różnicę.
Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że porządne trafo jest jednak lepsze od jakiejś przetwornicy cyfrowej... Jak w peaku przychodzi przepompować sporo dolnego pasma, taka przetwornica może nie wyrobić prądowo i się zwyczajnie przytykać... W serii RB końcówki są naprawdę w pytę (bardzo skuteczne).
Wydaje mi się, ze możesz mieć rację. Coś podobnego zauważyłem w swoim Genzie (shuttle 6.0, też w końcówka w klasie D). Przy dużych głośnościach i podbiciu dolnego środka i basu trochę nie wyrabiał.
Czyli jednak nie kombinować tylko brać 700RB-II
Dzięki za opinię.
(06-30-2011, 09:18 AM)Skiniol napisał(a): Wydaje mi się, ze możesz mieć rację. Coś podobnego zauważyłem w swoim Genzie (shuttle 6.0, też w końcówka w klasie D). Przy dużych głośnościach i podbiciu dolnego środka i basu trochę nie wyrabiał.
Czyli jednak nie kombinować tylko brać 700RB-II
Dzięki za opinię.
RB pracują w klasie H - są wręcz stworzone do dużych mocy wyzwalanych w impulsie (np przy grze klangiem). Generalnie plasują się jako jedne z bardziej skutecznych na tle konkurencji...
Liczba postów: 12302
Liczba wątków: 44
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
4
Dobra, wypadam z B-hooda. Nie mam już GK - poszła do Paula z forum!
Takie tam granie.
Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Liczba postów: 582
Liczba wątków: 4
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Pany, czy jak w GK1001 gałki Vol i Boost mam na max a głośnością steruję gałą Woofer to nic się nie stanie ze wzmakiem i paką?
Stingray4/Tokai Jazz Bass/Greco Precel/Microkorg ->Korg Pitchblack - BF2 - OC2 - OC2 - LPB-1 - CEB - Zoom ms60B - DigiTech bass synth wah - mooer slow engine - TC flashback - SA Manta - Joyo American - Joyo ult drive - Digitech Jamman Stereo -> ASH ABM 300 -> TC RS212
Liczba postów: 125
Liczba wątków: 5
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
(07-18-2011, 12:38 PM)questionmaker napisał(a): Pany, czy jak w GK1001 gałki Vol i Boost mam na max a głośnością steruję gałą Woofer to nic się nie stanie ze wzmakiem i paką?
a da radę grać z vol na max?? od 12stej już mocno zniekształca jak dla mnie, i to nie jest drive ani przester a po prostu brzydkie zniekształcenie. no chyba że mam za mocny sygnał na wejściu . co do regulacji głośności wooferem, jak najbardziej można, tak nawet zaleca manual.
pozdr jarek
(07-18-2011, 12:38 PM)questionmaker napisał(a): Pany, czy jak w GK1001 gałki Vol i Boost mam na max a głośnością steruję gałą Woofer to nic się nie stanie ze wzmakiem i paką?
Nic nie powinno ale G-K nie zaleca gały Vol dawać powyżej 13-tej (to jest gain preampu). Zależy co chcesz osiągnąć? Jeśli podobny patent jak w Ampegu SVT3-Pro, to licz się z tym, że gain na wejściu Ampega wysterowuje lampę, w G-K 1001RB-II masz tylko zniekształcenia z tranzystrorów, które są (krótko powiedziawszy) chujowe... Jeśli chcesz efekt nasycenia a'la lampa - to tylko i wyłącznie Boost w sekcji końcówki (to jest specjalny układ post gain po equalizacji naśladujący efekt lampowy - odkręcony dodaję growlu).
Reasumując: Volume ustaw max na 12-stą (bezpiecznie na 10-tą), Boost - na max - głośność regulujesz gałką Woofer (w trybie full-range), gałami woofer/tweeter (w trybie bi-amp). Jak bas jest aktywny - wciskasz tłumik -14dB PAD w G-K. Jasne?
Liczba postów: 582
Liczba wątków: 4
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
(07-18-2011, 08:16 PM)OMSON napisał(a): (07-18-2011, 12:38 PM)questionmaker napisał(a): Pany, czy jak w GK1001 gałki Vol i Boost mam na max a głośnością steruję gałą Woofer to nic się nie stanie ze wzmakiem i paką?
Nic nie powinno ale G-K nie zaleca gały Vol dawać powyżej 13-tej (to jest gain preampu). Zależy co chcesz osiągnąć? Jeśli podobny patent jak w Ampegu SVT3-Pro, to licz się z tym, że gain na wejściu Ampega wysterowuje lampę, w G-K 1001RB-II masz tylko zniekształcenia z tranzystrorów, które są (krótko powiedziawszy) chujowe... Jeśli chcesz efekt nasycenia a'la lampa - to tylko i wyłącznie Boost w sekcji końcówki (to jest specjalny układ post gain po equalizacji naśladujący efekt lampowy - odkręcony dodaję growlu).
Reasumując: Volume ustaw max na 12-stą (bezpiecznie na 10-tą), Boost - na max - głośność regulujesz gałką Woofer (w trybie full-range), gałami woofer/tweeter (w trybie bi-amp). Jak bas jest aktywny - wciskasz tłumik -14dB PAD w G-K. Jasne? Jaszka, zapomniałem dodać, że przy wyłączonym -14 pad się troszkę przesterowywał.
A w związku z - 14db pad'em mam jeszcze pytanie. Ja go stosuję tak, że mam wciśnięty w domu a jak gram "przy ludziach" to go wyłączam. MM jest aktywny. Czy to źle czy cuś?
Stingray4/Tokai Jazz Bass/Greco Precel/Microkorg ->Korg Pitchblack - BF2 - OC2 - OC2 - LPB-1 - CEB - Zoom ms60B - DigiTech bass synth wah - mooer slow engine - TC flashback - SA Manta - Joyo American - Joyo ult drive - Digitech Jamman Stereo -> ASH ABM 300 -> TC RS212
(07-18-2011, 10:17 PM)questionmaker napisał(a): Jaszka, zapomniałem dodać, że przy wyłączonym -14 pad się troszkę przesterowywał.
A w związku z - 14db pad'em mam jeszcze pytanie. Ja go stosuję tak, że mam wciśnięty w domu a jak gram "przy ludziach" to go wyłączam. MM jest aktywny. Czy to źle czy cuś?
No to sam sobie odpowiedziałeś w zasadzie... Skoro się przesterowuje to co trzeba zrobić?
Edit: A jeszcze taki hint, który podaje w manualu G-K: zalecane jest zwiększanie konturu proporcjonalnie do wzrostu głośności (pozwala to na zachowanie klarowności częstotliwości środkowych). Czyli jak gramy cicho - kontur powinien być najlepiej na 0.
Edit2:Jak miałem Raya - tłumik był ZAWSZE wciśnięty. Przy obecnym Spectorze identycznie. Nie ma co kombinować...
Liczba postów: 582
Liczba wątków: 4
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
(07-18-2011, 10:19 PM)OMSON napisał(a): (07-18-2011, 10:17 PM)questionmaker napisał(a): Jaszka, zapomniałem dodać, że przy wyłączonym -14 pad się troszkę przesterowywał.
A w związku z - 14db pad'em mam jeszcze pytanie. Ja go stosuję tak, że mam wciśnięty w domu a jak gram "przy ludziach" to go wyłączam. MM jest aktywny. Czy to źle czy cuś?
No to sam sobie odpowiedziałeś w zasadzie... Skoro się przesterowuje to co trzeba zrobić?
Edit: A jeszcze taki hint, który podaje w manualu G-K: zalecane jest zwiększanie konturu proporcjonalnie do wzrostu głośności (pozwala to na zachowanie klarowności częstotliwości środkowych). Czyli jak gramy cicho - kontur powinien być najlepiej na 0.
Edit2:Jak miałem Raya - tłumik był ZAWSZE wciśnięty. Przy obecnym Spectorze identycznie. Nie ma co kombinować... Dzięki wielkie!
Stingray4/Tokai Jazz Bass/Greco Precel/Microkorg ->Korg Pitchblack - BF2 - OC2 - OC2 - LPB-1 - CEB - Zoom ms60B - DigiTech bass synth wah - mooer slow engine - TC flashback - SA Manta - Joyo American - Joyo ult drive - Digitech Jamman Stereo -> ASH ABM 300 -> TC RS212
Liczba postów: 125
Liczba wątków: 5
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
07-19-2011, 02:39 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-19-2011, 02:39 PM przez jarro.)
(07-18-2011, 10:19 PM)OMSON napisał(a): Edit: A jeszcze taki hint, który podaje w manualu G-K: zalecane jest zwiększanie konturu proporcjonalnie do wzrostu głośności
omson, manual mówi odwrotnie
Cytat:Lower contour settings
are recommended for midrange clarity at higher playing levels.
pozdr jarek
Liczba postów: 2194
Liczba wątków: 11
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
1
Mam takie pytanie, czym się różnią wzmaki 700RB I-serii od II-giej? Są różnice w brzmieniu? czy tylko został zmieniony dizajn na nowszy...?
(07-19-2011, 02:39 PM)jarro napisał(a): omson, manual mówi odwrotnie
Cytat:Lower contour settings
are recommended for midrange clarity at higher playing levels.
pozdr jarek
Czyli: niższe ustawienia konturu zalecane są aby zachować czytelność częstotliwości środkowych, przy wyższych poziomach głośności... Chyba, że aż taki do dupy jestem z angielskiego...
Liczba postów: 125
Liczba wątków: 5
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
@ omson:
teraz się zgadza , wcześniej pisałeś że zaleca się zwiększenie konturu dla większej głośności.
@ unclefucker:
700RB mark II oprócz zmiany dizajny ma też zwiększoną moc końcówki ( I 380W/ 4om, II 480W/4om). Reszta, preamp i końcówka Tweetera, to ta sama konstrukcja.
Pozdr Jarek
(07-20-2011, 12:38 PM)jarro napisał(a): @ omson:
teraz się zgadza , wcześniej pisałeś że zaleca się zwiększenie konturu dla większej głośności.
Masz rację. I'm sorry (jeśli zdążyłeś przeczytać usunięty post) - krótko mówiąc, nie zabłysnąłem... Przyznaję się.
Liczba postów: 557
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2011
Reputacja:
0
10-15-2011, 05:50 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-15-2011, 05:53 PM przez BObas.)
http://www.maczosbass.pl/product-pol-120...V-210.html
Ktoś ma i może wyrazić opinie?
Ile mogłaby kosztować używka?
Edit: i czym się różni IV od III?
|