Przykłady zajebistego brzmienia basu
@ groza
Po moich tekstach na basoofce zauważyłem raczej wzrost ilości pracy niż spadek. Dostaje też sporo maili i telefonów od ludzi, którzy coś tam zmienili pod moim wpływem w swoim sprzęcie lub graniu i dziękują mi za to bo twierdzą, że są z wiedzą i świadomością parę lat do przodu. Oczywiście inni mogą stwierdzić, że ponieważ generalnie nie lubię warwicka spectorów ani preampów to nie warto do mnie przychodzić... Cóż kij ma dwa końce...
Co zaś do umiejętności moich i Wojtka którego cenie... Oczywiście, że bez obrazy - rzecz gustu. On ma swoich klientów, ja mam swoich - czasami mamy wspólnych. Są ludzie, którzy twierdzą tak jak Ty jest sporo takich, którzy wręcz odwrotnie... Ty masz do mnie pretensje, że jadę po ludziach za sprzęt, inni mają pretensje do Wojtka, że jechał po ludziach jak oceniał nagrania demo w Estradzie i Studiu. On to robił w dobrej wierze - ja także. Można milczeć uśmiechać się do wszystkich i obśmiewać się z kolegami przy piwku jak to robi większość tej branży.
Twoje zdanie na temat olewania amatorów zabolało mnie szczególnie - bo właśnie przez NIE olewanie amatorów zacząłem cokolwiek pisać na forach... Robić cykliczne spotkania w S7. Z zawodowcami mogę sobie podać w studiu przy kawce i co ciekawe nasze zdania zwykle się pokrywają... a wytykanie moim zdaniem niezbyt udanych brzmieniowo konstrukcji to właśnie wytykanie owego słabego oświetlenia kadrów a nie krytyka gatunku...itp.
Czy ja gdzieś powiedziałem, że metal i metalowcy są do dupy??? Ludzie proszę was...

Jeśli wybrałeś inne studio bo przeczytałeś moje wypowiedzi na forach to wasza sprawa i ok... Tylko jeśli teraz wytykasz mi to (choć piszesz, że nie) - pamiętaj proszę, ze oceniasz moje umiejętności i podejście do sprawy ani nie pracując ze mną ani nawet nie spotkawszy się. Więc tak naprawdę ani nie wiesz jakie brzmienie byłbym w stanie z was wyciągnąć ani tego jakim człowiekiem jestem we współpracy...

jedna z moich ulubionych kapel metalowych na rozluźnienieWink

http://www.youtube.com/watch?v=2Ee2tnk46...re=related

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
A ja taki metal lubię (i nawet bas jest ok):

http://w928.wrzuta.pl/audio/4kkjoxtxhQi/...al_fatigue

;-)
Gram na nerwach.
Odpowiedz
Następny Spector: http://www.youtube.com/watch?v=xC_-g-puskw

i jeszcze Acid Drinkers, z ostatniej płyty - bardzo ładnie się tam Spector wkleił pomiędzy Mese, 5150 i takie inne
Odpowiedz
Jak to parę lat temu usłyszałem w wersji studyjnej, to stwierdziłem, że jest zupełnie dobrze. Potem dostałem koncert i wyszło, że może być jeszcze lepiej:

http://www.youtube.com/watch?v=ZbPorrmjW...re=related

do tego bardzo fajnie nagrane gary.
Odpowiedz
@groza: rewelka. Aż wygrzebałem ze zbiorów płytkę Big Grin (w mp3 oczywiście ;-) )
Gram na nerwach.
Odpowiedz
(07-12-2010, 09:59 AM)Alfik napisał(a): jedna z moich ulubionych kapel metalowych na rozluźnienieWink

http://www.youtube.com/watch?v=2Ee2tnk46...re=related

Kiedyś się spotkamy to sądzę, że w 5 minut dojdziemy do porozumienia - o tym lepiej porozmawiać chyba po prostu. Pax.

A odnośnie metalu to ja się nie dziwię, że Ci nie brzmi spector. Słuchasz jakiś jebanych dziadów, narkomanów to i nie brzmi Wink).

Polecam znaleźć .flac tego numeru, od biedy mp3 320 jakiś i puścić go na dobrym sprzęcie:

http://www.youtube.com/watch?v=LeG-6bpeUkA

komuś, kurwa, przeszkadza, że całość w ogóle nie ma dynamiki (jest albo głośno, albo głośniej, albo głośniej z limiterem) bas tu jebie samym dołem i nie wiadomo czy gra 8mki czy 16? Bo mi średnio. Zło, zło, zło. Kupiłem kiedyś bo miała płyta ładną okładkę i od tego czasu mam sentyment do nich - jak się tekstu posłucha to już w ogóle "Love - it`s a way of feeling..." Smile
Odpowiedz
Apropo Speców, to ta płyta ostatecznie skłoniła mnie do kupna Rexa Wink
[Obrazek: rock-is-not-enough.jpg]
Rock is not enough... give me the metal!

http://panoptycum.wrzuta.pl/audio/5F1CRV...er_and_ben
http://panoptycum.wrzuta.pl/audio/19A0Vk...d_the_line

Najlepsze brzmienie (Spectora?) w polskim metalu? IMHO tak!
www.facebook.com/rustedbrain
www.rustedbrain.pl
www.rustedbrain.8merch.com

Fernandes BXB -> Ampeg SVT (już za chwileczkę, już za momencik) II PRO -> Ampeg SVT 810E = Thrashing Madness \m/
Odpowiedz
Groza - Joni Michell + Jaco - boskie - mam oczywiście DVD i CD

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Fabian Kawałek zajebisty... To wasze? - widzi mi się - słyszę co gra bass... a to już zajebiście w tym gatunku. Poza tym nieźle to brzmi. To, ze grane raczej z palca (tak słyszę) to akurat zaleta. Trochę mogło by być równiej jedynie. Co zaś do brzmienia - Jeśli powiesz, że grałeś to na Spectorze NS - to chyba zmienie zdanie na ten temat.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Spector: http://irakijczyk.wrzuta.pl/audio/0KyDFG..._with_bass

Wink
Odpowiedz
(07-12-2010, 08:16 PM)Viking napisał(a): Spector: http://irakijczyk.wrzuta.pl/audio/0KyDFG..._with_bass

Wink

IMO to brzmienie to jest mistrzostwo świata, więcej mi nie trzeba.

Dzękuje dobranoc.
Odpowiedz
http://robby.wrzuta.pl/audio/4OPCzkxKm3k...serafinska

Zajebiste brzmienie fretless'a i rownie rewelacyjny warsztat p. Adama Kowalewskiego.
Buzz WASP , Squier JV Precision Bass '62 MIJ r.prod. '82 , Thunderfunk TFB-550, Berganitino EX112
(05-16-2011, 03:13 PM)Burning napisał(a): jeśli nie lubisz Black Sabbath to jesteś głupim chujem i spierdalaj Wink

Odpowiedz
(07-13-2010, 04:56 PM)Martins napisał(a): http://robby.wrzuta.pl/audio/4OPCzkxKm3k...serafinska

Zajebiste brzmienie fretless'a i rownie rewelacyjny warsztat p. Adama Kowalewskiego.
Faktycznie świetnie bas brzmi! I świetnie zagrane, choć wolę wersję Zauchy jednak jakoś ;-)
Gram na nerwach.
Odpowiedz
(07-12-2010, 08:16 PM)Viking napisał(a): Spector: http://irakijczyk.wrzuta.pl/audio/0KyDFG..._with_bass

Wink

Viking tym razem już bez nerwów. O gustach się podobno nie dyskutuje, a jak już musimy to bo to aby się czegoś nauczyć. Ciągle twierdzę, że na tego typu brzmienie ze względu na dominujący atak i clikanie o progi, przede wszystkim ma wpływ artykulacja, struny, pickupy i setup i że można je uzyskać na praktycznie dowolnym dwupickupowym jesionowym lub klonowym wiosle, a na wielu innych IMO lepszych gitarach zabrzmiało by to IMO jeszcze lepiej choć będą to detale. Grając na jesionowym jazzie z rozstawem 70', G&L 2500, Modulusie, Mike Lull'u, Statusie i im podobnych uzyskałbyś tego typu agresywny sound grając lżej i to z palca. Wrzućcie kogoś kto na specu zajebiście przebija się w ciężkich riffach z palca. W momencie w którym grasz lżej, klikania jest mniej a nuty dłuższe, bardziej zaczyna się liczyć co reprezentuje sobą sam instrument.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
O dziwo zgodzę się z alfikiem - ja takim klikaniem z mega niską akcją i płaskim gryfem nałgałem na próbę ostatni koncert i jak dla mnie nie da się specjalnie rozpoznać co to za bas jest, pickupy itp.:

http://fatbellyfamily.pl/downloads/betoniarka.mp3

jak trzeba to tak gram, bo to fajne jest, problem polega na tym, że wtedy wszyscy brzmią w sumie tak samo, a nie o to mi chodzi, żeby brzmieć jak wszyscy. Kolejna sprawa, że tak ustawiony instrument moim zdaniem nadaje się wyłącznie do takiej gry i raczej koniecznie z przesterem - ilość peaków, brzęczenia jest zbyt duża na "ładne brzmienie" - oczywiście dzięki temu przy przesterze brzmi ciekawiej, no ale trzeba mieć świadomość, że coś za coś.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 344 gości