Graj(mi)dół 2014
Ja również dziękuję Zakwasowi i załodze za zaproszenia na jedyną taką imprezkę w tej części byłego Układu Warszawskiego :-) W związku z licznymi pytaniami odnośnie standardów jazzowych, nut i play- alongów na moim wallu na FB

https://www.facebook.com/pages/Pendofsky...e=bookmark


jest to wszystko do pobrania.

Udostępniłem to także na polishbassplayers oraz basoofka.net

Pozdrawiam i zobaczenia na jamach!

Odpowiedz
(06-30-2014, 10:48 AM)bartoshek napisał(a): 3. MB Bass 400+ zapaliła najbardziej. Napalił się jak szczerbaty na suchary.

No pacz... a myślałem że 400+ to plastik i syf czytając te forum Wink
Mesa Boogie D-180 --> 2x Mesa Boogie 1x15 RR--> G&L L2000 1981'--> kable Mogami --> MXR M-80 --> Darkglass B3K --> TC Electronic Corona Chorus --> Rotosound Swing 66
http://www.inkwizycja.pl/
https://www.facebook.com/InkwizycjaZespol/info
http://www.sertyzur.bandcamp.com
http://www.facebook.com/sertyzur

[Obrazek: punk3.png]

Odpowiedz
Bo były szlachetniej brzmiące wzmacniacze, jednak do szybkiego grania Mesa pozamiatała - tam gdzie inne heady zlewały szybkie kostkowanie w jeden długi dźwięk, Mesa ładnie dawała sobie rade z oddzielaniem ataku każdej nuty. Wink
Odpowiedz
(06-30-2014, 11:39 AM)zakwas napisał(a): Bo były szlachetniej brzmiące wzmacniacze, jednak do szybkiego grania Mesa pozamiatała - tam gdzie inne heady zlewały szybkie kostkowanie w jeden długi dźwięk, Mesa ładnie dawała sobie rade z oddzielaniem ataku każdej nuty. Wink

No ale o tym Panowie specjaliści nie raczyli wcześniej wspomnieć. Zainwestujcie w dobre lampy i wtedy możemy również rozmawiać o brzmieniu.

Edit: przypomniało mi się Mateusz bronił Mesy w kontekście szybkiego grania.
Mesa Boogie D-180 --> 2x Mesa Boogie 1x15 RR--> G&L L2000 1981'--> kable Mogami --> MXR M-80 --> Darkglass B3K --> TC Electronic Corona Chorus --> Rotosound Swing 66
http://www.inkwizycja.pl/
https://www.facebook.com/InkwizycjaZespol/info
http://www.sertyzur.bandcamp.com
http://www.facebook.com/sertyzur

[Obrazek: punk3.png]

Odpowiedz
(06-30-2014, 11:44 AM)bunialski napisał(a):
(06-30-2014, 11:39 AM)zakwas napisał(a): Bo były szlachetniej brzmiące wzmacniacze, jednak do szybkiego grania Mesa pozamiatała - tam gdzie inne heady zlewały szybkie kostkowanie w jeden długi dźwięk, Mesa ładnie dawała sobie rade z oddzielaniem ataku każdej nuty. Wink

No ale o tym Panowie specjaliści nie raczyli wcześniej wspomnieć. Zainwestujcie w dobre lampy i wtedy możemy również rozmawiać o brzmieniu.

Bunialski...
Nie raczyli wspomnieć bo, w sytuacjach nagraniowych ampeg wygrywa szlachetnością, wypełnieniem pasma, trójwymiarowością brzmienia, ilością różnych kolorów i nasycenia, które można uzyskać i zdolnością miksowania się z resztą instrumentów... Do szybkiego grania kością i tak lepiej sprawdza granie na dwa piece HiFI tranzystor + lampa przester. Jak do nagranego Ampega domiksujesz linie to problem z "szybkością odpowiedzi na atak" znika.
Słowem do tej jednej funkcji do której mesa sprawdza się dobrze są znacznie lepsze rozwiązania. Ostra, brzydka, jazgocząca góra, która wydobywa się z mesy jest dla mnie, który jest chyba największym miłośnikiem dużej ilości góry w basie na tym forum jazgotem nie do zniesienia.



1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Podejrzewam że lampy mocy to Sovteki. Przynajmniej ja miałem takie doświadczenie jak mi Laboga zamontował w 400+ kiedyś te lampy. Straszna brudna góra pojawiła się właśnie. Spróbujcie inne lampy mocy choć mam świadomość że przy tej ilości lamp jest to dość kosztowny eksperyment. Dlatego wolę D180 na 6 6l6..
Mesa Boogie D-180 --> 2x Mesa Boogie 1x15 RR--> G&L L2000 1981'--> kable Mogami --> MXR M-80 --> Darkglass B3K --> TC Electronic Corona Chorus --> Rotosound Swing 66
http://www.inkwizycja.pl/
https://www.facebook.com/InkwizycjaZespol/info
http://www.sertyzur.bandcamp.com
http://www.facebook.com/sertyzur

[Obrazek: punk3.png]

Odpowiedz
(06-30-2014, 10:41 AM)Fabian napisał(a): Do Modulusa doplacalem.

Ok - to wyjaśnia wszystko. W takim razie cofam to co powiedziałem. Wszystko jest ok.
Przepraszam


1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(06-30-2014, 11:44 AM)bunialski napisał(a):
(06-30-2014, 11:39 AM)zakwas napisał(a): Bo były szlachetniej brzmiące wzmacniacze, jednak do szybkiego grania Mesa pozamiatała - tam gdzie inne heady zlewały szybkie kostkowanie w jeden długi dźwięk, Mesa ładnie dawała sobie rade z oddzielaniem ataku każdej nuty. Wink

No ale o tym Panowie specjaliści nie raczyli wcześniej wspomnieć. Zainwestujcie w dobre lampy i wtedy możemy również rozmawiać o brzmieniu.

Edit: przypomniało mi się Mateusz bronił Mesy w kontekście szybkiego grania.

W takim wypadku proponuję przyjechać i pokazać jak powinno się kręcić, bo to już kolejna sprawa a'la przester ebsa- najbardziej narzekają Ci, których nie było Smile
Odpowiedz
(06-30-2014, 12:18 PM)Maciejeq napisał(a): najbardziej narzekają Ci, których nie było Smile

Tylko się cieszyć. Znaczy że dobra impreza była Smile
Mesa Boogie D-180 --> 2x Mesa Boogie 1x15 RR--> G&L L2000 1981'--> kable Mogami --> MXR M-80 --> Darkglass B3K --> TC Electronic Corona Chorus --> Rotosound Swing 66
http://www.inkwizycja.pl/
https://www.facebook.com/InkwizycjaZespol/info
http://www.sertyzur.bandcamp.com
http://www.facebook.com/sertyzur

[Obrazek: punk3.png]

Odpowiedz
(06-30-2014, 12:13 PM)bunialski napisał(a): Podejrzewam że lampy mocy to Sovteki. Przynajmniej ja miałem takie doświadczenie jak mi Laboga zamontował w 400+ kiedyś te lampy. Straszna brudna góra pojawiła się właśnie. Spróbujcie inne lampy mocy choć mam świadomość że przy tej ilości lamp jest to dość kosztowny eksperyment. Dlatego wolę D180 na 6 6l6..

Sprawa nie leży w lampach. Myk był taki, że Ampegi miały swoich miłośników, a z kolei część obudziła się dopiero jak Mesa zagrała. Czysty gust mrgreen

Inni z kolei jarali się drugiego dnia mrgreen
"Some people like cupcakes better. I for one care less for them!"
Odpowiedz
Taurus taki dynamiczny.
Odpowiedz
Panowie apropos mesy dla tych co nie byli, informacja na jakim fragmencie muzycznym była porównywana mesa do SVT II Pro

Wstęp do Heart of the Sunrise Yesów grany tak z kilkanaście lub eścia parę kresek szybciej niż oryginał na preclu, który w tych tempach nawet grany kością jest znacznie mniej selektywny niż Rick, na którym to było nagrane w oryginale lub np jazz bass.

Więc rzeczywiście jeśli ktoś gra większość utworów 16stami w takich tempach na preclu lub basie z hubackerami i nagłaśnia się wyłącznie z mikrofonu (bez brania na przody linii) w salach o dudniącej w dole pasma akustyce, to M400+ będzie brzmiała selektywniej niż dowolny Ampeg.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
I na fragmencie galopu jeszcze! Wink
"Some people like cupcakes better. I for one care less for them!"
Odpowiedz
(06-30-2014, 12:42 PM)Alfik napisał(a): Więc rzeczywiście jeśli ktoś gra większość utworów 16stami w takich tempach na preclu lub basie z hubackerami i nagłaśnia się wyłącznie z mikrofonu (bez brania na przody linii) w salach o dudniącej w dole pasma akustyce, to M400+ będzie brzmiała selektywniej niż dowolny Ampeg.

Dzięki Alfik. Znaczy że dobrze wybrałem Smile
Mesa Boogie D-180 --> 2x Mesa Boogie 1x15 RR--> G&L L2000 1981'--> kable Mogami --> MXR M-80 --> Darkglass B3K --> TC Electronic Corona Chorus --> Rotosound Swing 66
http://www.inkwizycja.pl/
https://www.facebook.com/InkwizycjaZespol/info
http://www.sertyzur.bandcamp.com
http://www.facebook.com/sertyzur

[Obrazek: punk3.png]

Odpowiedz
(06-30-2014, 12:22 PM)bartoshek napisał(a): Inni z kolei jarali się drugiego dnia mrgreen

Osiemnastka HandBoxa pozamiatała.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości