Szukam dobrego studia nagrań
#46
Dzięki za cynk. Odezwę się do nich dzisiaj.
Takie tam granie. 

Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Odpowiedz
#47
bratekr: bębny należy nagrywać równo przede wszystkim Wink
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#48
(01-20-2012, 12:03 PM)Burning napisał(a): bratekr: bębny należy nagrywać równo przede wszystkim Wink

Do równych i dobrze zmontowanych śladów Emotka_2755

Tak Fabian - cyk, cyk. Ale jeden cyk drugiemu nierówny bywa.
Takie tam granie. 

Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Odpowiedz
#49
(12-19-2011, 03:40 PM)gsb napisał(a): na śląsku to studio Piotrka Gruenpetera (zreszta naszego forumowicza)- Soundhouse Studio w Chorzowie- robilem 2 masteringi plyt stamtad i na prawde jest porządnie, świat!!!!

Co do wspomnianego Tower Studio - tam nie powstaje nic ciekawego, ani rowniez nic sie tam nie dzieje. Reszte sam sobie dopowiedz

jesli ktos szuka "transparentnego" brzmienia to nie polecam, jesli ktos lubi, zeby kazdy element na torze sygnalowym nadawal brzmieniu jakis charakter - bardzo polecamSmile

piotr zapewnil mi backline na nagrania, realizowal nagrania w studio (acz nie swoim bo jeszcze nie mial), miksowal mi plyte (juz w swoim studiu), jestem bardzo zadowolony z wynikow jego pracy.

Odpowiedz
#50
Po dwóch wizytach i nagrywkach w RecPublice w Lubrzy jestem pod totalnym wrażeniem tego miejsca. Komfort pracy polega , wiadomo, na wypaśnym sprzęcie, akustyce i komptetentnych realizatorach. Do tego dochodzi duży chill out wynikający z samego klimatu miejsca oraz jego otoczenia. Cena jest duża, ale są też opcje last minute.
Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz
#51
(02-08-2014, 01:28 PM)maRcin napisał(a): Po dwóch wizytach i nagrywkach w RecPublice w Lubrzy jestem pod totalnym wrażeniem tego miejsca. Komfort pracy polega , wiadomo, na wypaśnym sprzęcie, akustyce i komptetentnych realizatorach. Do tego dochodzi duży chill out wynikający z samego klimatu miejsca oraz jego otoczenia. Cena jest duża, ale są też opcje last minute.


Nie podzielam do końca Twojego zachwytu.
Większa uwaga jest położona na część hotelową (ta jest świetna) niż na studyjną.
Bardzo mało sprzętu peryferyjnego. Konsoleta owszem świeci się ładnie ale brzmi bardzo przeciętnie (w tym przedziale cenowym oczywiście) ... i nie jest jest Neve 88VR ani nawet SSL 4000
Tylko 3 pomieszczenia + izolatka dla wokalu to śmiesznie mało jak na taki obiekt. Praktycznie nie można nawet nagrać tria jazzowego z kontrabasem na setkę jeśli ktoś chce mieć pełną separacje (dobrze naturalnie brzmiący kontrabas wymaga pomieszczenia o dość dużej kubaturze) ...
Bębny w obu pomieszczeniach brzmią przeciętnie. Fortepian w dużym bardzo dobrze, ale IMO całościowo kompleks pomieszczeń w S4 brzmi znacznie lepiej, a bębny czy gitary to zdecydowanie lepiej nagram u siebie w S7 czy u Karpia Sonusie.

Fortepian owszem dobry ale nie jest to wieloryb 2.70m tylko 2.35m więc do pewnych poważniejszych rzeczy się nie nada.

Do tego praktycznie brak krosownicy... zdecydowanie wielokrotnie zbyt mało wszelkiej maści okablowania między pomieszczeniami... mikrofon za 20tysięcy łączysz z preampem za kilkanaście tysięcy przez przedłużki, przelotki prawą nogą za lewe ucho...
Park mikrofonowy niezły, ale nie powala zwłaszcza gdyby ktoś chciał tam nagrywać kameralistykę lub muzykę filmową z małym składem orkiestrowym. Większość krytycznych mikrofonów przywiozłem ze sobą. Protools tylko HD 2. W reżyserce po kilku godzinach pracy nie ma czym oddychać.
Słowem na tą chwilę obiekt ma potencjał ale jest mocno niekompletny. Może stać się dobrym studiem pod warunkiem dodatkowych ogromnych inwestycji i sensownego projektu inżynieryjnego.

Plusem są niezwykle mili i pomocni (nie spotykanie wręcz w tej branży) Łukasz i Michał.

Słowem bardzo chętnie bym tam wracał z projektami wymagającymi nagrania większego składu z fortepianem, ale wcześniej musiałbym chyba zrobić od podstaw tam kompletny projekt infrastruktury.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#52
No własnie, kojarzę z RecPublicowego Facebooka, że byłeś tam.

Punkt widzenia każdy ma inny. Mnie jako muzykowi to podeszło totalnie na plus, ale też małe mam porównanie z innymi studiami (bylo nagrywane trio jazzowe z kontrabasem na setkę podczas ostatnich nagrań, wszyscy osobno). A reszta... jesteś panie realizatorem i możesz mieć od strony realizatorskiej swoje uwagi. Także ciekawe spostrzeżenia z innej strony.
Lekcje gry na gitarze basowej - stacjonarnie i online. Dołącz do tysięcy zadowolonych klientów. Już dziś powiedz "tak" swej przyszłości! Smile 
e-mail: mgmg@poczta.onet.pl 
Odpowiedz
#53
Ciekawe co na to recpublicaSmile
Odpowiedz
#54
(02-08-2014, 04:20 PM)groza napisał(a): Ciekawe co na to recpublicaSmile
Łukasz, miejscowy realizator, słuchał uwag Alfa z wielkim przejęciem i uwagą, jeżeli o to Ci chodzi.


Odpowiedz
#55
Spoko. Zapytam zaraz z ciekawości.
Odpowiedz
#56
(02-08-2014, 04:20 PM)groza napisał(a): Ciekawe co na to recpublicaSmile
Zaspokoję twoją ciekawość...
To co wyżej to są rzeczy o których rozmawialiśmy... Panowie szykują się do sporych inwestycji. Nie można mieć od razu wszystkiego. Np w Piasecznie szykujemy się powoli do postawienia dużego pomieszczenia do nagrań orkiestr filmowych i wstawienia tam fortepianu.
Zajmie to ze 3 lata... Rozwój Panie się liczy...

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#57
a to bardzo ładnieSmile
Odpowiedz
#58
(02-08-2014, 05:00 PM)groza napisał(a): a to bardzo ładnieSmile

Michał studio nagrań to studnia bez dna i inwestycja bez końca. Nie sądzisz chyba, że ktoś kto władował tak duże pieniądze zatrzyma się w połowie drogi. Jeśli coś można poprawić to się to robi.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#59
Alfik: a jakie studia w Warszawie i okolicach, a może nawet w Polsce możesz polecić. Oczywiście poza swoim Smile

Które uważasz za godne uwagi i warte rozważenia? Czy ciężko jest odpowiedzieć na takie pytanie, zważywszy na to, że jedno studio może nadawać się do nagrywki jednego rodzaju muzyki, a drugie do innego?
Odpowiedz
#60
(02-08-2014, 06:36 PM)Login napisał(a): Alfik: a jakie studia w Warszawie i okolicach, a może nawet w Polsce możesz polecić. Oczywiście poza swoim Smile

Które uważasz za godne uwagi i warte rozważenia? Czy ciężko jest odpowiedzieć na takie pytanie, zważywszy na to, że jedno studio może nadawać się do nagrywki jednego rodzaju muzyki, a drugie do innego?

To wszystko zależy od potrzeb. Zawsze w przypadku dużych produkcji miejsce dobierane jest pod konkretny projekt. Raz ważny jest np ambient, innym razem fortepian, jeszcze innym kubatura pomieszczeń, dostępność konkretnych urządzeń i mikrofonów innym razem budżet Sad - temat rzeka.
Dla muzyków ważna jest też tzw atmosfera pracy i klimat na sprzęcie często się nie znają albo znają zbyt powierzchownie i z "pewną dozą mitomanii" aby należycie ocenić wyposażenie studia. Dla producentów "nie kręcących" ważny jest sprawny i kreatywny realizator, który odwali za nich robotę. Dla beztaleńć i leni ważny jest realizator z uwielbieniem dla melodyne i elastic audio, który bez słowa wyrówna i wystroi ich żenujące wypociny.

Ponadto nie każde studio można sobie po prostu wynająć cześć z nich jest przypisane do konkretnych producentów i realizatorów, część jest do wynajęcia przez każdego.

Jeśli pytasz o konkretny projekt to łatwiej było by mi coś doradzić.

Nie licząc S7 gdzie mam swój bunkier nagrywałem w S4, S2, S1, Studio Radio Gdańsk, Studio Radio Katowice, Studio Radio Wrocław, Studio Radio Opole, Recpublice, Toya Studio, WFD, Poznańskiej Giełdzie, Sonusie, wielu salach koncertowych i filharmonicznych w większości liczących się studiów nagrań byłem przynajmniej przelotem, każde z nich ma swoje bardzo mocne i słabsze strony. Trzeba to oceniać indywidualnie pod kontem projektu.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości