Humbuckery - mieszanie cewkami...
#1
Question 
Temat dla tych co się 'znajo' na lutowaniu bebechów gitar...
Czy da się uzyskać takie połączenie dwóch pasywnych humbackerów:

1) bridge - przełączanie za pomocą selektora 3-way: a) równolegle, b) jedna cewka, c) szeregowo

2) neck - przełączanie za pomocą selektora 3-way: a) równolegle, b) jedna cewka, c) szeregowo

3) balans albo selektor 3-way: a) bridge, b) obydwa, c) neck

4) główny volume.

Czy mogą wystąpić jakieś praktyczne przeszkody w implementacji takiego rozwiązania/niekorzystne efekty, inne?

Odpowiedz
#2
Zdaje się, że są takie basidła i jakoś działają Smile W Ken Smithach chyba jest przełączanie szeregowo / równolegle dla każdego humba oddzielnie na przykład.
Gram na nerwach.
Odpowiedz
#3
(01-17-2011, 09:25 AM)OMSON napisał(a): Temat dla tych co się 'znajo' na lutowaniu bebechów gitar...
Czy da się uzyskać takie połączenie dwóch pasywnych humbackerów:

1) bridge - przełączanie za pomocą selektora 3-way: a) równolegle, b) jedna cewka, c) szeregowo

2) neck - przełączanie za pomocą selektora 3-way: a) równolegle, b) jedna cewka, c) szeregowo

3) balans albo selektor 3-way: a) bridge, b) obydwa, c) neck

4) główny volume.

Czy mogą wystąpić jakieś praktyczne przeszkody w implementacji takiego rozwiązania/niekorzystne efekty, inne?
Nie wiem, czy zauważyłeś ale do takich pytań jest tu specjalny dział Rolleyes.
Tak, da się to zrobić ale ne za pomocą prostego przełącznika przystawek. Ten temat był tu ostatnio omawiany.

Marek

Odpowiedz
#4
1) i 2) http://www.seymourduncan.com/images/supp...cs/ssp.jpg pierwsze dwa przypadki

3) http://www.seymourduncan.com/images/supp..._trans.jpg

4) volume tak jak tutaj na przykład http://www.seymourduncan.com/images/supp..._pbass.jpg jeno sygnał z przełącznika pickupów.

może i średnio się znam, ale nie widzą przeciwwskazań dla takiego układu.
Tradycyjny J-BASS B-HOOD member no. 2
Broda B-hood #11


(03-11-2013, 11:07 PM)Brylant napisał(a): [Bisq_mode=on]
Ale wszystko jest chujowe...
[Bisq_mode=off]
Odpowiedz
#5
(01-17-2011, 09:37 AM)Markus napisał(a): Nie wiem, czy zauważyłeś ale do takich pytań jest tu specjalny dział.
Tak, da się to zrobić ale ne za pomocą prostego przełącznika przystawek. Ten temat był tu ostatnio omawiany.

Marek

Dzięki za upomnienie - ale nie widzę/źle szukam odpowiedniego działu...
Przy okazji reprymendy, mógłbyś przytoczyć odpowiedni?
BTW - ktoś chyba moderuje forum i strasznego zamieszania nie będzie,
jeśli temat zostanie przeniesiony w odpowiednie miejsce?


Temat został już przeniesiony do café meritorica, proszę teraz tutaj prowadzić dyskusję na ten temat - hubertgal

Widzę... Dziękuję i przepraszam.

A propos - faktycznie, temat już istniał... Szkoda, że się nie podłączyłem...
Odpowiedz
#6
(01-17-2011, 09:25 AM)OMSON napisał(a): Temat dla tych co się 'znajo' na lutowaniu bebechów gitar...
Czy da się uzyskać takie połączenie dwóch pasywnych humbackerów:

1) bridge - przełączanie za pomocą selektora 3-way: a) równolegle, b) jedna cewka, c) szeregowo

2) neck - przełączanie za pomocą selektora 3-way: a) równolegle, b) jedna cewka, c) szeregowo

3) balans albo selektor 3-way: a) bridge, b) obydwa, c) neck

4) główny volume.

Czy mogą wystąpić jakieś praktyczne przeszkody w implementacji takiego rozwiązania/niekorzystne efekty, inne?

1) da się - szukać na stronie Bartolini - potrzebne switche on-on-on

2) da się - j.w.

3) da się - np. gibson, seymour duncan, aguilar itd.

4) Bartolinii i cała reszta Wink

To zupełnie normalna konfiguracja. Przepięcie cewek będzie skutkowało zmianą głośności a ich rozłączenie sporym brumem.
Podobną konfigurację mam w swoim nexusie tyle, że 2xvol.

Miklo w KS przełączanie cewek można mieć za jedynie kilkaset baksów dopłaty Wink - lub standardowo w serii elite.
Odpowiedz
#7
(01-17-2011, 09:25 AM)OMSON napisał(a): Temat dla tych co się 'znajo' na lutowaniu bebechów gitar...
Czy da się uzyskać takie połączenie dwóch pasywnych humbackerów:

1) bridge - przełączanie za pomocą selektora 3-way: a) równolegle, b) jedna cewka, c) szeregowo

2) neck - przełączanie za pomocą selektora 3-way: a) równolegle, b) jedna cewka, c) szeregowo

3) balans albo selektor 3-way: a) bridge, b) obydwa, c) neck

4) główny volume.

Za Solartronem:

http://bartolini.net/instructions/pickup...nd_sw1.pdf

Mialem tak w poprzednim basie - pasywne quadcoile bartolini wlasnie. Nei zaobserwowalem szczegolnego natężenia brumu przy rozpięciu cewek (chyba że w okolicy były jakieś świetlówki Smile )

pozdro
GMRs - sansamp PSA 1.1 - TC G-Major - Taurus TH-Cross -TN410
Absynth
Odpowiedz
#8
W Warwicku $$ (zarówno w Corvetcie jak i Streamerze) jest dokładnie taki układ. Dwa humbuckery, dla każdego niezależny przełącznik szeregowo/równolegle/singiel, gałka balansu i wspólna gałka volume. W pozycji singlowej grają skrajne połówki humbuckerów, czyli te najbardziej od siebie oddalone. I jeszcze bypassowalny preamp na to wszystko. Świetnie brzmią niektóre kombinacje, np przystawka mostkowa równolegle a gryfowa szeregowo. Super sound do rocka.
Niekorzystnych efektów nie stwierdzono, poza tym że to chyba za duży wybór możliwości jak na jeden instrument. Samych kombinacji cewek, zakładając że gałki balans używamy wyłącznie w pozycjach skrajnych lub dokładnie po środku, jest chyba 15.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości